کد خبر : 1701546 | 21 مرداد 1399 ساعت 18:38 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

استال با رکورد 71 متری چشم‌ها خیره کرد

پرتاب ورزشکار سوئدی در حد قهرمان المپیک

دنیل استال قهرمان پرتاب دیسک جهان موفق شد در کشور سوئد دیسک را ۷۱.۳۷ متر پرتاب کند.

به گزارش "ورزش سه"، عصر روز گذشته دانیل استال در تور قاره ای سطح برنز که در سولنتونا سوئد برگزار شد عملکردی فوق العاده از خود ثبت کرد و موفق شد دیسک را به مسافت ۷۱.۳۷ متر پرتاب کند تا ضمن دست یافتن به مقام قهرمانی دومین پرتاب بالای ۷۰ متر را در فصل جاری به نام خود ثبت کند. پس از وی سیمون پترسون با اختلاف زیاد و با ۶۶.۵۱ متر در جایگاه دوم ایستاد.


در شرایطی که چند ماه کرونا مسابقات دوومیدانی را متوقف کرده بود، عملکرد خیره کننده این پرتابگر سوئدی باعث تعجب اهالی دوومیدانی در سراسر جهان شد. استال بدون شک با تکرار این پرتاب حتی می‌تواند قهرمانی المپیک را هم از همین حالا برای خود قطعی کند. 

 

 

1518728

 


در دیگر رقابت های روز گذشته و در پرتاب وزنه لئوناردو فابری از ایتالیا با ۲۱.۵۷ متر قهرمان شد و‌ توانست رکورد فضای باز قبلی خود را که با ۲۱.۳۲ متر در ماه ژانویه به ثبت رسانده بود ارتقا بخشد.
در۸۰۰متر مردان نیز شاهد عملکرد و رکوردهای خیلی خوبی بود. آندیاس کریمر با ۱:۴۵.۰۵ دقیقه ضمن قهرمان شدن بهترین نتیجه فصل را از آن خود کرد. پس از او نیز بیترونز الیوت گیلز با ۱:۴۵.۴۶ و جیک وایتمن با ۱:۴۵.۵۵ دقیقه به ترتیب دوم و سوم شدند.

دیدگاه‌ها