کد خبر : 1701689 | 22 مرداد 1399 ساعت 14:40 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

زارعی: تمامی قرارگاه‌های کوهنوردی تعطیل بودند

رییس فدراسیون کوهنوردی می‌گوید که با توجه به شیوع کرونا از اسفند تا اوایل خردادماه قرارگاه‌های فدراسیون کوهنوردی تعطیل بوده و هیچ خدماتی نمی‌دادند.

زارعی: تمامی قرارگاه‌های کوهنوردی تعطیل بودند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون گفت: همان‌طور که شاهد بودید ۲۵ هیات از طریق ویدئو کنفراس و ۲۰ عضو مجمع به شکل حضوری در سالن آکادمی ملی المپیک برای برگزاری این مجمع حضور داشتند.  در این جلسه گزارش‌های مالی و عملکردی فدراسیون و هم‌چنین تقویم ورزشی سال ۹۹ مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت.

 

زارعی ادامه داد: در بحث صعود به قلل با توجه به شیوع کرونا فدراسیون تابع وزارت ورزش و وزارت بهداشت است. هم‌چنین ما تابع استانداری‌ها بوده و بلافاصله بعد از اعلام وضعیت قرمز به هیات‌ها، محدودیت‌هایی را اعلام می‌کنیم. در دماوند، علم کوه و سبلان به عنوان سه قله مرتفع کشور جمعیت زیادی در مردادماه از این کوه‌ها صعود داشته‌اند. هم‌چنین با توجه به گرمی هوا این جمعیت طبیعی به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: تا زمانی که استان‌ها به فدراسیون ابلاغیه‌ای نداشته باشند هیچ جلوگیری از کوهنوردان نخواهد شد. در مردادماه با توجه به این که ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان فدراسیون در کوه‌ها حضور داشت، از طریق بخشداری لاریجان به فدراسیون درخواست شد که با توجه به موج شدید شیوع کرونا در مازندران اعلام محدودیت در بارگاه سوم شود. متاسفانه این اعلام  با تاخیر انجام شده بود و تعداد زیادی کوهنورد در کوه‌ها حضور داشتند.

 

زارعی ادامه داد: احتمال دارد تا پایان مرداد در استان مازندران هم‌چون بحث‌هایی را داشته باشیم اما به محض اطلاع‌رسانی از هیات‌ها، فدراسیون اعلام عمومی خواهد  کرد. امیدوارم کوهنوردان پروتکل بهداشتی را رعایت کرده تا شاهد بیماری و مشکلات برای آنان نباشیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره این که آیا سایت اینترنتی رزرو پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی در هنگام موج اولیه ویروس کرونا برای علاقه‌مندان باز بوده است؟ پاسخ داد: از اسفند تا اوایل خرداد تمامی قرارگاه‌های فدراسیون تعطیل بوده است. هم‌چنین در خرداد قرارگاه‌هایی که در استان‌هایی با وضعیت سفید واقع شده بودند باز بوده و بلافاصله بعد از اعلام وضعیت قرمز ستاد مبارزه با کرونا هر استان، فدراسیون ابلاغ کرده که قرارگاه‌ها تعطیل شده و به باشگاه‌ها اعلام می‌شد که فعالیت نداشته باشند.

 

او ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های کوهنوردی بسیار محدود شده و تعطیل نیست زیرا که ورزش تعطیل نشده و توصیه می‌کنیم که در محیط‌های باز فعالیت بدنی داشته باشید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

دیدگاه‌ها