کد خبر : 1701749 | 22 مرداد 1399 ساعت 19:30 | 194K بازدید | 0 دیدگاه

وقایع نگاری تاریخ لالیگا در این هفته؛

دو خرید بزرگ بارسلونا و رئال مادرید قطعی شدند

ساموئل اتوئو و مایکل اوون، دو خرید بزرگ بارسلونا و رئال مادرید در این هفته بوده اند.

دو خرید بزرگ بارسلونا و رئال مادرید قطعی شدند

به گزارش "ورزش سه"، در این هفته در اواسط آگوست اتفاقات بزگی در تاریخ لالیگا رخ داد و حواشی بیشتر معطوف به انتقال های بزرگ برای تیم هایی نامدار چون بارسلونا و رئال مادرید بوده است. در ادامه اتفاقات تاریخی لالیگا در این هفته را مرور می کنیم.

 

یازدهم آگوست: بارسلونا در بازی تمام لالیگایی در سوپر جام یوفا سویا را شکست داد (2015)

 

1518974

 

پرگل ترین مسابقه سوپر جام یوفا در تاریخ در این روز و در سال 2015 برگزار شد، جایی که قهرمان لیگ قهرمانان یعنی بارسلونا با قهرمانان لیگ اروپا و رقیب لالیگایی یعنی سویا در تفلیس گرجستان دیدار کردند. این دیدار تکرار سوپر جام یوفا در سال 2006 بود که در آن بازی سویا پیروزی شده بود، اما این بار بارسلونا مقابل تیم اندلسی به برتری رسید. از همان ابتدا واضح بود بازی زیبایی در راه است، زیرا اور بانگا و لیون مسی هر کدام در 10 دقیقه ابتدایی بازی یک گل به ثمر رساندند. با وجود اینکه بارسا در مقطعی از مسابقه با نتیجه 1-4 پیش افتاد، اما سویا موفق به بازگشت شد و بازی به وقت اضافی کشید. در آنجا پدرو قهرمان مسابقه لقب گرفت، مهاجم بارسا با زدن آخرین گلش برای این تیم بازی را 4-5 به سود این تیم کرد.

 

دوازدهم آگوست: ساموئل اتو در بارسلونا معرفی شد (2004)

 

1518973

 

بارسلونا تابستان 2004 موفق شد ساموئل اتوئویی را به خدمت بگیرد که 17 گل لالیگایی در لباس مایورکا در فصل قبل به ثمر رسانده بود. در تاریخ 12 آگوست، آنها سرانجام اتوئو را جذب کردند و او برای امضای قرارداد و دیدار با هواداران وارد پایتخت کاتالونیا شد. یک مراسم معارفه خودجوش در مینی استادی در باشگاه برگزار شد و حدود 2000 هوادار آنجا حضور داشتند تا از مهاجم کامرونی استقبال کنند. در طول پنج فصل حضور در بارسا، اتوئو در این مسیر با زدن 130 گل و کسب هشت عنوان به اسطوره واقعی باشگاه تبدیل شد.

 

دوازدهم آگوست: معارفه دیگو گودین در اتلتیکومادرید (2010)

 

1518972

 

از همان روز اول حضور به عنوان بازیکن اتلتیکو مادرید، دیگو گودین حمایت هواداران را احساس کرد. این اتفاق در سال 2010 رخ داد و مدافع مرکزی در ویسنته کالدرون در حضور هوادارانی که نامش را صدا می زدند و با تکان دادن پرچم های اروگوئه معارفه شد. گودین پیش از آنکه با رسانه ها مصاحبه کرده و فاش کند که نقش هم تیمی اش در تیم ملی یعنی دیگو فورلان در قانع کردن او برای انتقال از ویارئال به اتلتیکو کلیدی بوده است، در بعد از ظهر آن روز در آفتاب مادرید پیراهن قرمز و سفید جدیدش را برای یک هوادار پرتاب کرد،. گودین 9 سال در پایتخت ماند، هشت عنوان کسب کرد و کاپیتان این باشگاه هم شد.

 

14 آگوست: سانتیاگو برنابئو از مایکل اوون استقبال می کند (2004)

 

1518975

 

در چنین روزی در سال 2004، مایکل اوون به عنوان جدیدترین کهکشانی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو معرفی شد. لوس بلانکوس پیش از این مهاجمانی چون رونالدو، رائول و فرناندو مورینتس را در اختیاز داشت، اما مهاجم انگلیسی به عنوان برنده سابق توپ طلا در 24 سالگی راهی این تیم شد و رئال مادرید امیدوار بود اوون به یک ستاره بزرگتر در پایتخت اسپانیا تبدیل شود. در حالی که ماجراجویی اوون در اسپانیا تنها یک فصل آنهم بدون قهرمانی رقم خورد. اوون با به ثمر رساندن گل هر 144 دقیقه و 13 گل لالیگایی از نظر فردی عملکرد موفقی ارائه داد و به دومین گلزن برتر فصل این باشگاه بدل شد. از جمله گل های به یاد ماندنی اوون در جریان برتری 2-4 مقابل رقیب ابدی یعنی بارسلونا به ثمر رسید.

 

16 آگوست: گل آکروباتیک و برتری بخش آدوریز مقابل بارسلونا در روز افتتاحیه لالیگا (2019)

 

1518976

 

سال گذشته فصل جدید لالیگا در چنین روزی در زیر چراغ های روشن سان مامس آغاز شد. بازی افتتاحیه جمعه شب بود و بیلبائو در انتظار بازی با مدافع عنوان قهرمانی لالیگا یعنی بارسلونا بود. دیداری بین به دو باشگاه تاریخی که هواداران هفته ها انتظار آن را داشتند. جریان مسابقه مطابق انتظارات هواداران پیش رفت و در نهایت با پیروزی 0-1 بیلبائو به پایان رسید و آریتز ادوریز در دقیقه 89 با یک ضربه آکروباتیک حیرت انگیز گل پیروزی تیمش در این مسابقه را به ثمر رساند. حتی اگر آدوریز زننده اولین گل از 942 گل به ثمر رسیده در رقابت های لالیگای 20-2019 باشد، این یکی از بهترین گل های کل فصل بود. این همچنین آخرین گل مهاجم باسکی لقب گرفت و او قبل از اتمام فصل کفش های خود را آویزان کرد. خداحافظی بهتر از این؟

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها