کد خبر : 1701813 | 23 مرداد 1399 ساعت 03:13 | 45K بازدید | 2 دیدگاه

چگونه پاریس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید؛

فریاد توماس توخل؛ ستاره ای با یک پا! (عکس)

برای توماس توخل هدایت پاریس سن ژرمن در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل آتالانتا دشوارتر از همیشه بود.

فریاد توماس توخل؛ ستاره ای با یک پا! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" این مربی آلمانی در شرایطی وارد این نبرد فوق‌حساس و تاکتیکی شد که لغزش مقابل تیم شگفتی ساز گاسپرینی می‌توانست به معنای پایان کار او در پاریس باشد؛ این آلمانی 46 ساله که به دلیل شکستگی مچ پا با عصا و پایی گچ گرفته در زمین مسابقه حاضر بود، بالاجبار به جای هدایت تیمش در کنار خط روی یک جعبه آبی رنگ نشسته بود و بازی را با وضعیتی متفاوت زیرنظر داشت.

 

بازی که در همان لحظات اولیه با فرار نیمار و تک به تک شدن او با دروازه‌بان حریف و به اوت توپ شروعی دردناک برای وی به همراه داشت؛ مسابقه امشب پاریس سن ژرمن و آتالانتا یک بازی تماما تاکتیکی و یک شطرنج دینامیک بین دو سرمربی آلمانی و ایتالیایی بود که بارها و بارها نفرات و شیوه بازی خود را عوض کردند.

 

آتالانتا در این مسابقه بعد از رسیدن به گل ترجیح داد با 9 نفر پشت توپ از تک گل خورده محافظت کند و پاریس سن ژرمن نیز با اتکا به تکنیک نیمار و نفوذهای پیاپی برنات در تلاش برای به پاشنه چرخاندن دروازه آتالانتا بود که این مسئله تا لحظات پایانی محقق نشد.

 

1519033

 

با این حال توخل بعد از هدر رفتن چند فرصت خوب از سوی حمله‌وران تیم، تغییرات در ترکیب را آغاز کرد؛ تعویض اول او در دقیقه با حضور کیلیان امباپه به جای سارابیا رقم خورد که این تعویض شکل بازی پاریس سن ژرمن را هجومی‌تر کرد.

 

توخل در دقیقه 72، درکسلر را به آندر اررا و پارادس را به جای گوئیه به زمین فرستاد و در دقیقه 79 نیز دو تعویض دیگر کرد؛ سرجیو ریکو به جای ناواس مصدوم و چوپوموتینگ به جای ایکاردی که در این مسابقه از فروغ چندانی برخوردار نبود.

 

1519030

 

این تعویض‌ها پایه‌گذار کامبک فوق‌العاده پاریس سن ژرمن در لحظات پایانی شدند تا مرد یک پا که در بین دو نیمه، با جدیت و خشم ناشی از عقب ماندگی از آتالانتا به رختکن رفته بود، در همان حالت نشسته اقدام به فریادی بلند و عجیب کند که به سرعت توجه کارگردان تلویزیونی را به خود جلب کرد و صحنه‌ای فوق‌العاده را از این بازی به یادگار گذاشت.

 

توخل که این مسابقه را به حرارت خاصی دنبال می‌کرد، لحظات بعد گل دوم را نیز با ضربه چوپوموتینگ تعویضی جشن گرفت؛ در حالی‌که با به زمین فرستادن درکسلر، امباپه و پارادس توانسته بود در 10 دقیقه پایانی میانه میدان را از دست تیم سختکوش آتالانتا خارج کند.

 

جالب این‌که او در این مسابقه مارکو وراتی و آنخل دی‌ماریا دو چهره تاثیرگذار خود را در اختیار نداشت و امباپه را نیز که به تازگی از مصدومیت به شرایط مسابقه بازگشته، از دقیقه 60 به زمین فرستاد.

 

یک تصمیم جالب توجه توخل در این مسابقه، عدم تعویض نیمار جونیور بود که اگر چه در یک ساعت ابتدایی بسیار خوب بازی کرد، اما با گذشت زمان به نظر خسته و کلافه می‌رسید و دریبل‌هایش لحظه به لحظه کارایی خود را از دست می‌داد؛ اما همین نیمار بود که با حرکتی از عمق پایه‌گذار گل دوم تیمش شد تا پس از ثبت گل به آغوش توخل بلندقامت پناه ببرد و تشکر ویژه را از این سرمربی آلمانی دریافت کند. توخل با 5 پنج تعویض تاثیرگذار مرد اول این پیروزی یود.

 

1519028

 

1519029

 

1519031

 

در میان تصاویری که از توخل مخابره شده، عکسی وجود دارد که او با همان حالت مصدوم و یک پایی روی جعبه مقابل نیمکت نشسته و تلاش می‌کند خود را از حلقه شادی بازیکنان ذخیره و مربیان پاریس سن ژرمن دور کند تا مبادا مصدومیتش با شرایط بدتری مواجه شود.

 

این یک لحظه‌ ویژه برای اوست که حالا با پیش‌روی تیمش به سوی مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند پاسخ محکمی برای منتقدینی مثل لوئیس فرناندز ستاره سابق فوتبال فرانسه و یکی از مخالفین جدی‌اش داشته باشد؛ چهره‌ای که برای اخراج توخل لحظه شماری می‌کرد، شاید بسیار شبیه به آن‌چه در ایران هم اتفاق می‌افتد.

 

حالا توخل باید خود را آماده دیدار مهم با یکی از دو تیم اتلتیکو و یا لایپزیش کند که در هر دو صورت کار دشواری برای حضور در فینال پیش‌رو دارد؛ اگر چه دیدار مقابل اتلتیکو برای او جذابیت بیشتری دارد چرا که شاید پیروزی مقابل تیمی که لیورپول و کلوپ را حذف کرده برای او اعتبار بیشتری به همراه بیاورد.

 

1519032

 

1519037

 

1519034

 

1519036

دیدگاه‌ها