کد خبر : 1701832 | 23 مرداد 1399 ساعت 09:58 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

چوپوموتینگ یک شبه قدیس پاریس شد

از تمسخر تا تقدیس؛ ستاره کامرونیِ محبوب پاریس

گل پیروزی بخش پاری سن ژرمن توسط ستاره کامرونی اش چوپوموتینگ انتقام او از همه کسانی بود که مدتها از او به شدت انتقاد کرده و حتی تمسخرش کرده بودند.

از تمسخر تا تقدیس؛ ستاره کامرونیِ محبوب پاریس

به گزارش "ورزش سه"، اریک ماکسیم چوپوموتنیگ بازیکن کامرونی PSG دیشب و در جریان دیدار تیمش مقابل آتالانتا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تنها ده دقیقه در میدان حضور داشت. اما همین ده دقیقه برای او کافی بود تا ورق را به نفع PSG برگرداند و پیروزی 2-1 را برای این تیم به ارمغان بیاورد. آن هم توسط بازیکنی که پیش از این غالباً با انتقادهای سخت روبرو بود و حتی مسخره می شد. این بدون شک بهترین انتقام ممکن برای چوپوموتینگ بود.

 

1519059

 

دست سرنوشت گاهی کاری می‌کند که سرنوشت یک فرد را برای همیشه تغییر می‌دهد. چوپوموتینگ از تابستان 2018 که به PSG پیوست تا همین دیشب هر وقت هواداران این تیم را می‌دید سعی می‌کرد خود را قایم کرده یا فرار کند تا کمتر مقابل آنها قرار بگیرد. حتی کوچکترین برخوردی بین مهاجم کامرونی و هواداران پاریسی کافی بود تا او مورد تمسخر و انتقادهای سخت قرار بگیرد.

 

قرارداد چوپوموتینگ در خردادماه به پایان رسید ولی او حاضر شد با امضای یک قرارداد موقت دو ماهه به باشگاه اطمینان دهد که تا پایان لیگ قهرمانان در خدمتش خواهد بود.

 

 مهاجم کامرونی بعد از بازی دیشب به RMC Sport گفت: " وقتی وارد زمین شدم به خودم گفتم اگر این بازی را ببازیم نمی توانیم به پاریس برگردیم. باید هر طور شده برنده باشیم. اتفاقاتی که بعد از آن افتاد هم بی نظیر بود".

 

 

اگر چوپوموتینگ نبود بازیکنان PSG یک بار دیگر باید نیمه نهایی لیگ قهرمانان را از روی کاناپه های خود نگاه می کردند. قهرمانی بزرگ ستاره کامرونی‌، کسی که نامش در آخرین لحظه و تنها به دلیل مشکلاتی که بحران کرونا بر تیم وارد کرده بود در فهرست بازیکنانی قرار گر فت که می توانستند در لیگ قهرمانان PSG را همراهی کنند.

 

چوپوموتینگ که در دقیقه 79 به جای مائورو ایکاردی ناکام وارد میدان شد همه چیز را تغییر داد. او در سمت راست میدان مهمترین نقش را در رساندن توپ به نیمار داشت و نیمار بود که گل تعیین کننده مارکینیوس را در دقیقه 90 ساخته و پرداخته کرد تا تیم پاریسی حذف نشود. چند دقیقه بعد یعنی در دقیقه 90+3 همکاری ستاره کامرونی با کیلیان امباپه در نهایت توپ را به او رساند تا خودش گل دوم و پیروزی بخش پاریسی‌ها را به ثمر برساند و PSG را راهی مرحله نیمه نهایی کند.

 

1519060

 

چوپوموتینگ در صحبتهای بعد از بازی خود با RMC Sport درباره این گل گفت: " من وقتی فرصت را مناسب دیدم سرعتم را زیاد کردم و خوشبختانه کیلیان من را دید و توپ را به من رساند".

 

چوپوموتینگ 31ساله در سال 2018 از استوک سیتی به پاریس منتقل شد تا به خط حمله این تیم عمق ببخشد. حضور او در کنار ستاره های نام و نشان داری مثل امباپه، نیمار، کاوانی و دی ماریا باعث شده بود مهاجم کامرونی ایستادن در سایه را به خودنمایی بیشتر ترجیح بدهد. او می دانست که با حضور چنین ستاره هایی نمی تواند دقایق زیادی در زمین حضور داشته باشد. به این ترتیب بود که او در طی دو فصل در 50 مسابقه بازی کرده و 12 گل برای تیمش زد.

 

اما کسی که مهاجم کامرونی را می شناخت و اصرار داشت که او را در تیمش داشته باشد توماس توخل بود. بدون شک اگر حمایتهای این مربی آلمانی نبود چوپوموتینگ مدتها پیش چمدانهایش را بسته و پاریس را ترک کرده بود. توخل در زمان کار در بوندس لیگا در فاصله سالهای 2007 تا 2017 در تیمهای مختلفی سابقه همکاری با چوپوموتینگ را داشت که از جمله آنها می توان به هامبورگ، نورنبرگ، ماینتس و شالکه اشاره کرد.

 

1519062

 

توخل در پایان بازی دیشب درباره چوپوموتینگ گفت: " امشب برای او فرصت درخشانی بود که به بهترین شکل از آن استفاده کرد. من به او اعتماد داشتم. چوپوموتینگ امشب استثنایی بود. من می دانم او بازیکن خوبی است و می تواند وارد زمین شده و ورق را برگرداند. او در موقعیتهای تک به تک قوی است و امشب هم با انرژی ای که به تیم اضافه کرد نقش مهمی در پیروزی ما داشت".

 

 

دیدگاه‌ها