کد خبر : 1701837 | 23 مرداد 1399 ساعت 10:37 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس؛ شایسته ترین تیم برای قهرمانی 

جدول دور برگشت؛ تیم سابق اسکوچیچ در رتبه 15!

جدول دور برگشت لیگ برتر حاوی نکات جالبی است؛ از جمله اینکه پرسپولیس شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی دراین فصل از بازی ها بوده است.

جدول دور برگشت؛ تیم سابق اسکوچیچ در رتبه 15! 

به گزارش "ورزش سه"، این تیم همان طور که در دور رفت بازی ها قهرمان شد در دور برگشت هم بیشترین امتیازات را به دست آورد و با اختلاف زیادی نسبت به تیم دوم در صدر است. این تیم به همین بهانه چند هفته پیش از پایان بازی ها قهرمانی اش را در شهر اولین ها یعنی مسجد سلیمان جشن گرفت. 

 

حضور فولاد در رده دوم جدول نشان می دهد این تیم در دور برگشت و با توجه به بازیکنانی که در تعطیلات زمستانی دراختیار گرفت از جمله فرشاد احمد زاده – پاتوسی و... تبدیل به تیم بهتر و تهاجمی تری شد. هر چند این تیم برای کسب عنوان نایب قهرمانی در این فصل از بازی ها باید منتظر لغزش استقلال در دو هفته باقی مانده بماند. به ثمر رساندن 17 گل در 13 بازی معدل بیش از یک گل در هر بازی را برای تیم جواد نکونام ثبت کرده است و دیگر نمی شود اینطور قضاوت کرد تیم این مربی جوان تنها به دنبال دفاع و ضد حمله است؛ در برخی از بازی ها از جمله دیدار پایانی در برابر سایپا فولاد موقعیت های خوبی را از دست داد که یکی از این فرصت ها از روی نقطه پنالتی بود. 

 

حضور نساجی در رتبه سوم جدول نیز اتفاق جالبی است؛ این بدون شک به خاطر حضور محمود فکری در راس کادر فنی این تیم است. دو باختی که در کارنامه این تیم در دور برگشت بازی ها به ثمر رسیده در دوره مربیگری رضا مهاجری بوده. نساجی در دوران محمود فکری و تا به اینجای کار 8 بازی انجام داده که حاصل آن 4 برد و 4 تساوی بوده و جالب اینکه معدل گل نساجی هم در هر بازی بیش از یک گل است و از سویی در فاز دفاعی بعد از پرسپولیس و تراکتور بهترین عملکرد را داشته است. 

 

 

1519071

 

 

از این جدول پیداست صنعت نفت بعد از – از دست دادن اسکوچیچ صلابت خود را از دست داده؛ بطوریکه در دور برگشت یکی از دو تیم انتهای جدول است. مشکلات مالی هم می تواند یکی از بهانه های افت صنعت نفت باشد. این تیم در دور رفت بازی ها یکی از مدعیان کسب سهمیه بود و در بازی خاطره انگیزی در خانه 4-2 سپاهان را شکست داد اما در دور برگشت در خانه امتیازات حساسی را از دست داد! شاید اگر کسب امتیازات دور رفت بازی ها نبود اکنون صنت نفت بیم ماندن در جدول بازی ها را داشت. از دیگر تیم هایی که در دور برگشت افت فاحشی کرده ماشین سازی است که در قعر جدول قرار دارد. این تیم در زمان مربیگری رسول خطیبی وضعیت بسیار خوبی داشت و حتی تیم های بالانشین جدول را شکست می داد اما در دور برگشت تیم آخر جدول است و برای ماندن در جدول بازی ها باید در دو هفته پایانی ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان باشد. 

 

حضور سپاهان در رتبه هشتم جدول نشان می دهد این تیم بی دلیل نبود که شانس قهرمانی درلیگ برتر و جام حذفی را از دست داد! افت سپاهان بدون شک همه اش به خاطر مشکلات داوری نبوده. محموع عملکرد تیم در دور برگشت نشان می دهد سپاهان در دور برگشت برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش نکرد و اگر هم تلاش کرد این تلاش ناکافی بوده است. گل گهر تیم مجید جلالی در دور برگشت بازی ها بهتر از سپاهان بوده و بی دلیل نیست که اینروزها شانس زیادی برای بقاء در جدول پیدا کرده است. روند رو به جلوی شاهین در دور برگشت بازی ها قابل درک است و اگر این تیم امروز کاندیدای اول سقوط به دسته اول بشمار می آید به خاطر امتیازاتی است که در دور رفت بازی ها از دست داده است. 

 

پارس جنوبی – نفت مسجد سیلمان و صنعت نفت آبادان سه تیم وزارت نفت تیم های 13 – 14 و 15 جدول در دور برگشت بازی ها هستند؛ سه تیمی که وزات نفت به صراحت اعلام کرده دیگر نمی تواند حمایت مالی از آنها داشته باشد. به نظر می رسد مشکلات مالی بیشترین دلیل برای امتیازات از دست رفته این تیم ها بوده و بدون شک اگر در فصل آتی برای تامین هزینه ها چاره اندیشی نکنند دیری نخواهد پایید که به سرنوشت نفت تهران دچار خواهند شد.

دیدگاه‌ها