کد خبر : 1701871 | 23 مرداد 1399 ساعت 13:47 | 23.2K بازدید | 4 دیدگاه

مسوت اوزیل: جان مسلمانان هم مهم است

مسوت اوزیل ستاره مسلمان آرسنال می‌گوید از واکنش آرسنال به آزار و اذیت مسلمان اویغور ناراحت است و شعار " جان مسلمانان مهم است" را برای دنیا مهم می‌داند.

مسوت اوزیل: جان مسلمانان هم مهم است

به گزارش "ورزش سه"، مسوت اوزیل ستاره مسلمان آرسنال می‌گوید از واکنش آرسنال به اظهارنظرهای او درباره سرکوب مسلمانان اویغور در چین ناراحت است.

 

اشاره اوزیل به این است که او چندی پیش علیه آنچه سرکوب مسلمانان اویغور توسط دولت چین می‌خواند اعتراض کرد. ولی باشگاه آرسنال از اظهارات او نه تنها حمایت نکرد بلکه خود را کنار کشیده و گفت نمی‌تواند درباره مسائل سیاسی اظهارنظر کند چرا که فوتبال و سیاست را از هم جدا می‌داند.

 

1519099

 

اوزیل در مصاحبه با نشریه اتلتیک در این باره گفت: " همه انسانها برابر هستند. مهم نیست رنگ پوست شما یا مذهب تان چیست. چه مسلمان باشید یا مسیحی یا یهودی، چه سفید باشید چه سیاه یا هر رنگ دیگری‌، همه ما یکی هستیم. حرفهای من علیه مردم چین نبود. علیه کسانی بود که با مسلمانان اویغور اینطور رفتار می کنند و هیچکس هم به آنها کمک نمی کند حتی کشورهای اسلامی".

 

ستاره آرسننال در ادامه گفت: " ای کاش مردم همان اعتراضی که بابت قتل جرج فلوید در آمریکا نشان دادند را در این مورد هم نشان می دادند. آرسنال بازیکنان و هواداران مسلمان زیادی دارد و این خیلی مهم است که دنیا بگوید جان مسلمانها هم مهم است".

 

 

دیدگاه‌ها