کد خبر : 1701875 | 23 مرداد 1399 ساعت 14:26 | 48.1K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه احتمالی جدید مسابقات مقدماتی

تیم ملی در آستانه هفت ماه تعطیلات !

روزهای قطری و اماراتی به نقل از منابع موثق اعلام کردند که بازی های مقدماتی جام جهانی در بهار و تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

تیم ملی در آستانه هفت ماه تعطیلات !

به گزارش "ورزش سه"، قرار بود که تیم ملی ایران چهار بازی خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی را در ماه های مهر و آبان برگزار کند و به استقبال مرحله پایانی در سال 1400 خورشیدی برود اما روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که برای «محافظت از جان اهالی فوتبال» مسابقات تا زمان نامعلومی تعویق یافته اند و در تاریخ دیگری برگزار خواهند شد.

 

این در حالی است که جام جهانی قطر در زمستان 1401 خورشیدی برگزار خواهد شد و عملا زمان زیادی تا قرعه کشی این رقابت ها وجود دارد. با این حال روزنامه الاتحاد امارات به نقل از دبیرکل AFC نوشته که بازی ها در ماه های مارچ و ژوئن سال آینده میلادی برگزار می‌شود که مطابق با ماه های اسفند، فروردین، خرداد و تیر ماه است. یعنی بازی هایی که قرار بود تا تابستان جاری به پایان برسند دقیقا با یک سال تاخیر مواجه می‌شوند.

 

نکته جالب این است که شش ماه بعد مرحله پایانی به حالتی فشرده برگزار می‌شود و البته هفته های پایانی به سال 2022 میلادی کشیده خواهد شد. در مرحله مقدماتی هر تیم 12 بازی خواهد داشت که در اسفند 1400 و فروردین، خرداد و تیرماه 1401 به انجام می‌رسند و دو سال بعد تیم های صعودکننده مشخص خواهند شد.

 

تیم ملی ایران باید با عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج دیدار کند و در صورت صعود به مرحله پایانی با پنج تیم دیگر هم گروه خواهد شد. نکته عجیب این که دو بازی پلی آف هم در منطقه آسیا وجود دارد که احتمالا در مرداد ماه و پیش از قرعه کشی برگزار می‌شوند تا قاره آسیا آخرین قاره ای باشد که نمایندگان خود را به فیفا معرفی می‌کند.

 

یک مسئله قابل توجه این است که تیم های ملی بر اساس راند جام جهانی با مربیان خود قرارداد بستند و حالا این تغییرات مدل قراردادها را نیز عوض خواهد کرد و ممکن است به برخی جابجایی ها در نیمکت تیم ملی های ملی باعث شود.

 

* زمان مقرر برای برگزاری مسابقات مرحله اول مقدماتی: اسفند 1398 و فروردین، خرداد و تیرماه 1399
* بعد از تعویق نخست: مهر و آبان 1399
* پیش بینی رسانه های عربی (الاتحاد و الوطن) از زمان مرحله اول مقدماتی: اسفند 1399 و فروردین، خرداد و تیرماه 1400
* مرحله پایانی مقدماتی: اسفند 1400 و فروردین، خرداد و تیرماه 1401

دیدگاه‌ها