کد خبر : 1701989 | 24 مرداد 1399 ساعت 12:37 | 40.7K بازدید | 3 دیدگاه

پیچیده ترین دوهفته پایانی لیگ 

سهمیه آسیایی؛ جام حذفی و نکاتی که باور نمی‌کنید

مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی قرعه کشی شد و حالا راه رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تنها با دو بازی از جاده فرعی برای این چهار تیم باز است

سهمیه آسیایی؛ جام حذفی و نکاتی که باور نمی‌کنید

به گزارش "ورزش سه "،سه شنبه بعداز ظهر و بعد از پیروزی استقلال برابر سپاهان قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار  شد و  بر اساس قرعه و برنامه اعلام شده مشخص گردید تراکتور سه شنبه چهارم شهریور میزبان نفت مسجد سلیمان در تبریز خواهد بود و چهارشنبه پنجم شهریور پرسپولیس از استقلال در ورزشگاه آزادی پذیرایی خواهد کرد .دیدارهای جذابی که بر اساس اعلام اولیه قرار است فینال آن در شیراز برگزار شود تا قهرمان جام حذفی کشور در فصل 99_98مشخص شود.


کسب سهمیه مستقیم در این رقابت ها و آثار آن بر تیم دوم و چهارم لیگ برتر باعث شده تا در دو هفته پایانی رقابت های لیگ برتر نگاه تیم های مختلفی به قهرمان این مسابقات باشد .با هم مروری می کنیم به قهرمان احتمالی جام حذفی و تاثیر آن به سرنوشت تیم های استقلال ، تراکتور،فولاد،سپاهان و شهر خودرو.

 

*نکته مهم اینجاست ؛قهرمانی پرسپولیس بهترین خبر برای سایر تیم ها خواهد بود. تیم دوم جدول مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا خواهدرسید،ضمن اینکه شرایط برای تیم چهارم جدول نیز برای کسب مجوز پلی آف لیگ قهرمانان آسیا فراهم می باشد.

 


 


*باور کردنی نیست ؛درصورتی که استقلال نایب قهرمان لیگ برتر را کسب کند، شکست احتمالی این تیم برابر پرسپولیس باعث می شود تا این تیم بر خلاف میل باطنی راضی به دبل قرمزها همانند فصل قبل شود و در فینال طرفدار پرسپولیس باشد تا به صورت مستقیم به عنوان نماینده ایران به  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

 

 

 

 



*اگر استقلال فاتح جام حذفی بشود هم تیم چهارم لیگ به لیگ قهرمانان صعود می‌کند. البته تیم های تراکتور و فولاد نیز منتظر لغزش استقلال هستند تا به نایب قهرمانی لیگ برتر برسند .در صورت کسب نایب قهرمانی توسط هر کدام از این  دوتیم آنها طرفدار قهرمانی پرسپولیس هستند. 

 



*تراکتور در صورت صعود به فینال حذفی و کسب رتبه دومی لیگ برتر تمایل دارد با پرسپولیس روبرو شود تا در صورت شکست هم سهمیه مستقیم را در جیب داشته باشد. 

 



*فولادی ها هم در صورت رسیدن به رتبه دومی جدول تنها با قهرمانی پرسپولیس باید منتظر قهرمانی پرسپولیس در جام جذفی باشند.در صورت رسیدن فولاد به رتبه دوم  جدول جواد نکونام برخلاف میل باطنی در این بازی طرفدار پرسپولیس خواهد بود.

 

 

1518425

 

 



*تیم های سپاهان و شهر خودرو که رقیب تیم های بالای جدولی هستند بیشتر متمایل هستند تراکتور در هفته آخر فولاد را شکست دهد تا در صورت نرسیدن به رتبه های اول تا سوم و کسب رتبه  چهارمی شرایط برای آنها با قهرمانی یکی از سه تیم استقلال ،پرسپولیس و تراکتور برای رسیدن به مرحله پلی آف آسیا هموار باشد.

 



* شکست نفت مسجد سلیمان برابر تراکتور خبر خوبی برای هر پنج تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می باشد که می تواند حتی تیم چهارم را به مرحله پلی آف آسیا برساند و از دل مشغولی های آن ها در پایان لیگ کم کند.

 



* نتیجه دیدار تیم های تراکتور و فولاد در هفته آخر شاید منتج به کسب رتبه چهارمی یکی از دو تیم شهرخودرو و سپاهان شود. در هر حالت آن ها بیشتر تمایل دارند تراکتور فولاد را شکست دهد تا فینال حذفی بین یکی از سه تیم جدول رده بندی لیگ برتر برگزار شود تا تیم چهارم نیز به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسد.

 

 

1508696

 

 



*نفت مسجد سلیمان شاید الان طرفداری نداشته باشد ولی پس از مشخص شدن رده های دوم تا چهارم لیگ شاید برابر تراکتور طرفدار داشته باشد. خیلی از طرفداران فوتبال و حتی تیم رده دومی و چهارمی جدول برای رسیدن به کسب سهمیه مستقیم و پلی آف پیروزی احتمالی استقلال یا پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان را راحتتر از نبرد با تراکتور  می بینند.درصورت نرسیدن تراکتور به یکی از رده های اول تا چهارم جدول رده بندی ،نفت در نیمه نهایی علاوه بر خوزستان ، خراسان و اصفهان را هم طرفدار خود خواهد دید.

 



*نفت مسجد سلیمان به تنهایی به صعود فکر می کند، شاگردن تارتار تنها 180دقیقه برای رسیدن به قهرمانی حذفی و کسب سهمیه زمان دارند و قطعا با تمام وجود به فکر این دو تا بازی خواهند بود.قهرمانی آن ها در این پروسه به هیچ عنوان خوشایند تیم چهارم جدول رده بندی لیگ برتر نخواهد بود. 

 

 

جذابیت ها وزیبایی ها فوتبال همین جاست ، تیم هایی که تا دو هفته قبل دشمن یکدیگر در زمین فوتبال بودند ، حالا طرفدار هم می شوند، آبی ها شاید برخلاف میل راضی به دبل قرمزها باشند، نکونام شاید از بچگی هیچ وقت فکر نمی کرد آرزوی شکست استقلال برابر پرسپولیس را داشته باشد. همه این ها جادوی فوتبال است ،فوتبالی که هر لحظه و هر دقیقه اش می تواند تاریخ ساز باشد.

 

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها