کد خبر : 1702002 | 24 مرداد 1399 ساعت 14:20 | 70K بازدید | 19 دیدگاه

در پوست رئال و با DNA دشمن قدیمی

بارسا چمپیونزلیگ را ببر؛ با اینکه لایقش نیستی!

بارسا امشب در نبردی مرگ و زندگی برابر غول ژرمن به دنبال رفتن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان است. برای اولین بار آبی اناری ها روز کاغد شانس زیادی برای صعود ندارند.

بارسا چمپیونزلیگ را ببر؛ با اینکه لایقش نیستی!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از دیاریو اسپورت، بارسا این روزها زنده است و این به لطف یک تاکتیک نظامی قدیمی ممکن شده؛ یک آتش بس هوشمندانه که برای تمامی طرف ها زمان خریده است. برای بارتومئو به عنوان رئیس، برای بازیکنان و برای کادر فنی، در راس شان کیکه ستین. همه با دوری از حواشی تمام تمرکز خود را روی یک چیز گذاشته اند: موفقیت کل مجموعه یعنی فتح لیگ قهرمانان.

 

 

1513389

 

 

منافع شخصی و اختلافات، حداقل به طور موقت کنار گذاشته شده اند تا در نهایت تیم بتواند به بزرگترین موفقیت فصل دست پیدا کند. بارسا در آستانه انفجاری بزرگ بود. پس از ناکامی بزرگ در لالیگا، اظهارنظرهای صریح لیونل مسی، حواشی کادر فنی و مدریتی، بارسا را در وضعیتی غیر قابل تحمل قرار داده بودند. حالا همه چیز به کناری گذاشته شده اند و آتش بسی موقتی بر کل باشگاه حاکم شده و تمام توجهات به لیگ قهرمانان دوخته شده است؛ جایی که با پیروزی در حداکثر سه بازی می توان فاتح جام شد.

بازیکنان، کادر فنی و کادر مدیریتی آنقدر باهوش بودند که در آستانه این جام، اختلافات را برای مدتی کنار بگذارند.

 

 

1512968

 

 

شرایط کنونی بارسا بسیار شبیه به شرایطی است که رئال مادرید در فصل 98-1997 داشت. رئال در لالیگا با 11 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در رده سوم قرار گرفت. در کوپا دل ری برابر آلاوس حذف شد و تیم یوپ هاینکس در شرایطی به مقطع پایانی فصل رسیده بود که اختلافات داخلی در آن موج می زد.

انتقادات زیادی به روند نتیجه گیری و مهمتر از همه سبک بازی تیم با مربی آلمانی وجود داشت. نیمی از تیم و کادر فنی در نزدیکی های درب خروجی بودند اما رئیس وقت باشگاه،"لورنزو سانز"، توانست باشگاه را از یک هرج و مرج داخلی نجات داده و تمامی توجهات را به لیگ قهرمانان معطوف کند؛ جایی که رئال هنوز شانس قهرمانی داشت.

در نهایت آتش بس موقتی در رئال به قهرمانی شماره هفت این باشگاه در لیگ قهرمانان پس از 32 سال منجر شد. رئال از یک آخرالزمان قریب الوقوع به شادی بی حد و حصر فتح لیگ قهرمانان رسید و پایان فصلی که به نظر  تلخ می رسید، درخشان بود.

 

 

1519367

 

 

بارسلونای 2020 بسیار شبیه به آن رئال مادرید است. هواداران و کارشناسان به شیوه بازی تیم و عملکرد کادر فنی انتقادات زیادی دارند و پس از ناکامی در لالیگا و کوپا دل ری، انتظار یک خانه تکانی اساسی در تیم را دارند اما بارسلونا هنوز زنده است و در لیگ قهرمانان می تواند ورق را به نفع خود برگرداند. برای بارسا لیگ قهرمانان یا همه یا هیچ است  با این حال یک تفاوت بزرگ بین رئال مادرید و بارسلونا وجود دارد.

 

آن رئال مادرید مثل رئال مادریدهای بعدی و حتی رئال کنونی، بارها نشان داده اند که برای کسب پیروزی در میادین بزرگ و فتح جام، نیازی به ارائه یک بازی زیبا ندارند. قهرمانی هفتم رئال در چمپیونزلیگ و چندین قهرمانی بعدی رئال در شرایطی حاصل شد که رئال از لحاظ فوتبالی، برتر از رقبای خود نبود اما به لطف اعتماد به نفس قابل تحسین و یک DNA برنده که به شکلی استثنایی همواره در رئال وجود داشته، این باشگاه توانسته برنده جام های بزرگی باشد.

 

 

1518122

 

 

بارسا بر خلاف رئال، همیشه برای قهرمانی نیاز به یک ایده فوتبالی مشخص و ارائه نمایشی کامل داشته است. از زمانی که یوهان کرویف وارد بارسا شد، هیچ جامی را به یاد نمی آوریم که بارسا بدون برانگیختن تحسین جهانی موفق به فتحش شده باشد.

بارسای کنونی هنوز می تواند فاتح لیگ قهرمانان شود ولی همانطور که همه می دانیم، این تیم از لحاظ شکل بازی و فوتبال، برتر از رقبایش(مشخصا بایرن مونیخ) نیست. از یک زاویه دیگر، بارسای ستین می تواند فاتح لیگ قهرمانان شود ولی برای اولین بار در تاریخ، بدون اینکه لایقش باشد. توجه داشته باشید که همیشه و برای هر چیزی، یک اولین بار وجود دارد.

 

ارنست فولچ: سردبیر دیاریو اسپورت

 

 

دیدگاه‌ها