کد خبر : 1702020 | 24 مرداد 1399 ساعت 16:15 | 34.1K بازدید | 0 دیدگاه

ال‌چولو ناتوان از ستاره کردن ژوائو فلیکس؛

راز گریه ستاره جوان 126 میلیون دلاری

ستاره 126 میلیون یورویی اتلتیکو بهترین بازیکن تیمش برابر لایپزیش بود در حالی که تنها 32 دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد.

راز گریه ستاره جوان 126 میلیون دلاری

به گزارش "ورزش سه"، ژوائو فلیکس شاید تنها نکته مثبت اتلتیکو در شب شکست از لایپزیش و حذف از لیگ قهرمانان بود. ستاره گران قیمت پرتغالی در شهری که فوتبالش را از آن شروع کرده بود(لیسبون)، تا دقیقه 58 روی نیمکت حضور داشت و زمانی که به جای هررا وارد زمین شد، روند بازی را به شکلی ملموس به سود اتلتیکو تغییر داد.

 

 

1519399

 

 

تیم دیه گو سیمئونه با یک گل عقب بود اما ژوائو با رفتن به سمت چپ و به عنوان یک بال چپ، خیلی سریع با دو حرکت موثر نشان داد که نیمکت نشینی او تصمیمی اشتباه بوده است. ژوائو در همکاری خوب با کاراسکو خط دفاع لایپزیش را چندین بار آزار داد و در نهایت با یک حرکت رو به جلوی عالی و روی یک و دو با دیه گو کاستا با گلر تک به تک شد تا با خطای مدافع یک پنالتی برای تیمش بگیرد.

 

 

1519397

 

 

او در حضور دیه گو کاستا که معمولا پنالتی های اتلتیکو را می زند، توپ را گرفت و در تیم هم کسی با پنالتی زدن او مخالف نبود. ژوائو که مسئولیتی بزرگ در حساس ترین مقطع بازی را برعهده گرفته بود، با خونسردی پشت توپ قرار گرفت و پنالتی را به گل تساوی بخش تیمش بدل کرد.

ژوائو در شب حذف اتلتیکو با حرکات موثر رو به جلوی خود و نفوذ در بین خطوط لایپزیش، خطرناک ترین بازیکن تیمش بود و در پایان از اینکه نمایش خوبش نتوانسته مانع از حذف شان شود، ناراحت تر از همیشه به نظر می رسید.

 

 

1415496

 

 

ژوائو پس از فصلی درخشان در بنفیکا بود که با قراردادی به ارزش 126 میلیون یورو راهی اتلتیکو شد تا گران قیمت ترین بازیکن تاریخ این باشگاه شود. اولین گل او در بازی دوستانه پیش فصل برابر رئال و پیروزی عجیب 7-3 بر کهکشانی ها بود. او سپس برابر یوونتوس هم دبل کرد اما با شروع بازی های رسمی، افت ژوائو هم شروع شد.

 حضور به عنوان بال راست یا مهاجم دوم که پست های دلخواه او نبودند، از دلایل عدم درخشش او در ابتدای فصل بود. دیه گو سیمئونه در پیدا کردن منطقه ای درست برای ژوائو ناتوان نشان می داد و این بازیکن در هر بازی تنها چشمه هایی از استعداد بالای خود را به رخ می کشید؛ از جمله حرکت مارادونایی در اولین بازی فصل برابر ختافه. او سپس در بسیاری از بازی ها نشانی از یک خرید بزرگ نشان نداد.

 

 

1519400

 

 

همچنین دو مصدومیت غیرمنتظره را می توان مانعی دیگر در راه اثبات ارزش های ژوائوی 20 ساله عنوان کرد. او که برای بنفیکا 20 گل زده بود، به دلیل مصدومیت، مدت ها از ترکیب اتلتیکو دور ماند اما بازی شب گذشته برابر لایپزیش ثابت کرد که می توان روی توانایی های او حساب کرد و به وی اعتماد داشت. ستاره ای که باکیفیت و بسیار بااستعداد است و البته باشخصیت و مسئولیت پذیر. به قول هم تیمی هایش، او باید روی بهترین بازیکن دنیا شدن تمرکز کند.

 

اولین فصل ژوائو در اتلتیکو برای او سخت سپری شد و در 36 بازی تنها 9 گل به ثمر رساند با این حال پس از آلوارو موراتای 16 گله، دومین گلزن برتر تیمش لقب گرفت. بسیاری معتقدند فصل بعد اگر ژوائو به ثبات لازم برسد، اتلتیکو با او روزهای روشنی در پیش خواهد داشت و ثابت خواهد کرد که تک تک یوروهایی که به پایش ریخته شده، ارزشش را داشته است.

 

 

1519401

دیدگاه‌ها