کد خبر : 1702023 | 24 مرداد 1399 ساعت 16:10 | 23.9K بازدید | 2 دیدگاه

استقلال، یک برد تا کسب سهمیه آسیایی

تیم استقلال با کسب یک پیروزی دیگر از دو مسابقه آینده سهمیه آسیایی اش برای فصل بعد را قطعی می‌کند.

استقلال، یک برد تا کسب سهمیه آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در صورتی که از دو مسابقه با پیکان و شاهین فقط یک برد دیگر به دست بیاورد، سهمیه آسیایی اش قطعی خواهد شد. آبی های پایتخت هم اکنون با 49 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند و پشت سر آنها تراکتور و فولاد با 47 امتیاز قرار گرفته‌اند.


از این رو اگر تراکتور یک برد دیگر در دو بازی آینده به دست بیاورد جمع امتیازاتش به 52 می‌رسد و از آنجایی که تیم پنجم جدول (سپاهان) هم اکنون 45 امتیازی است‌ دیگر آبی ها در فصل جاری پایین‌تر از رتبه چهارم نمی‌آیند.


از سوی دیگر با توجه به اینکه استقلال، تراکتور وپرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی در جام حذفی هستند آنوقت تیم چهارم لیگ هم سهمیه آسیایی کسب خواهد کرد که اگر استقلال چهارم شود، این اتفاق برایش رخ خواهد داد. 


با توجه به شرایط پیکان و شاهین در جدول رده بندی به نظر می‌رسد آبی ها کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی از لیگ برتر نداشته باشند و تا حدی این مساله برایشان قطعی شده است. البته که پیکان برای بقا در لیگ برتر دست به هر کاری خواهد زد و انگیزه زیادی مقابل آبی های پایتخت دارد. همچنین شاهین هم احتمالا سقوطش تا هفته آخر لیگ قطعی شده باشد و انگیزه زیادی برای مسابقه نزد بازیکنان این تیم باقی نماند. به همین خاطر کسب امتیاز از دو بازی آینده برای استقلالی‌ها می‌تواند آسان تر از رقبایشان باشد.

دیدگاه‌ها