کد خبر : 1702190 | 25 مرداد 1399 ساعت 13:56 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

از حمید علیدوستی تا منصورپورحیدری

ویسی با 5 کلین شیت مقابل خط آتش بی‌مهار لیگ

استقلال و پیکان برای سی امین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.

ویسی با 5 کلین شیت مقابل خط آتش بی‌مهار لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته ما قبل پایانی لیگ نوزدهم، استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. 


دیدار رفت دو تیم نیز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. یک روز قبل از آن دیدار، آندره آ استراماچونی سرمربی آبی پوشان ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد تا استقلال بدون سرمربی به میدان برود. حسین فرکی نیز هدایت خودروسازان را برعهده داشت که چند هفته بعد از این تیم جدا شد.


اما استقلال و پیکان تاکنون 29 بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که سهم استقلال 15 برد بوده و پیکان نیز 6 بار موفق به شکست آبی پوشان شده است. 8 دیدار دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آبی پوشان 51 بار موفق به گلزنی شده اند و 30 بار نیز دروازه شان را باز شده دیده اند.

 

1519747

 

اولین رویارویی در لیگ برتر


اولین دیدار دو تیم در لیگ برتر، تاریخ 29 بهمن 1380 برگزار شد که با برتری 3 بر یک استقلال به پایان رسید. در آن مسابقه، سیروس دین محمدی، فراز فاطمی و مجاهد خذیراوی برای استقلال موفق به گلزنی شدند. دیدار برگشت دو تیم نیز با تک گل فراز فاطمی به سود آبی پوشان به پایان رسید.

 

1519743

 

آخرین باری که پیکان سبقت گرفت


ازآخرین مرتبه ای که پیکان موفق شد استقلال را پشت سر بگذارد 10 سال و ۸ ماه و 18 روز می گذرد.


خودروسازان آخرین مرتبه شنبه هفتم آذرماه سال ۱۳۸۸ موفق شدند با گلهای حمید هدایتی مجید خدابنده لو و سعید دقیقی استقلال را در هفته هفدهم لیگ نهم شکست دهند. آن روز البته امیر حسین صادقی و حسین کاظمی برای آبی ها گلزنی کردند که برای فرارشان از شکست کافی نبود.

 

پر گل ترین دیدارها


بازی های دو تیم هرگز بیشتر از 5 گل نداشته است که با نتیجه 3 بر 2 به سود یکی از دو تیم به پایان رسیده است. در طی سه فصل متوالی، حداقل یکی از دیدارهای دو تیم با نتیجه 3-2 به پایان رسید. ابتدا و در دور رفت لیگ هفتم پیکان با نتیجه 3-2 از سد استقلال گذشت. میثم خسروی 2 بار و ابراهیم توره گل های خودروسازان را به ثمر رساندند. محمد نوازی و آرش برهانی نیز برای استقلال موفق به گلزنی شدند. اما فصل بعد استقلال بود که با این نتیجه از سد پیکان گذشت. در روزی که آرش برهانی طی 9 دقیقه موفق به هت تریک شد، پیکان نتوانست با وجود گلزنی سعید لطفی و ایمان حیدری به امتیاز برسد. اینبار در یک فصل بعد و در لیگ نهم، نوبت پیکان بود که با نتیجه 3 بر 2 از سد استقلال عبور کند. آن دیدار، آخرین پیروزی خودروسازن بر آبی پوشان بود که بالاتر ذکر شد.

 

1519745

 

قاطعانه ترین پیروزی


استقلال در دیدار برگشت لیگ قبل و با سرمربیگری وینفرد شفر، با نتیجه 4 بر صفر از سد پیکان گذشت. مرتضی تبریزی، میلاد زکی پور، اسماعیل گونکالوس و وریا غفوری 4 گل استقلال را وارد دروازه وحید شیخ ویسی کردند. از نکات جالب آن بازی، تعویض های شفر بود که روی 2 گل این تیم تاثیرگذار بودند. ابتدا زکی پور بود که در دقیقه 55 بجای امید نورافکن وارد زمین شد و در دقیقه 59 موفق به گلزنی شد. گادوین منشا در دقیقه 72 بجای داریوش شجاعیان و گونکالوس در دقیقه 81 بجای تبریزی به بازی آمدند که گونکالوس در دقیقه 83 و روی پاس خوب منشا، موفق به گلزنی شد.

 

1519744


نکات بازی:


- پیکان دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را به خود اختصاص داده اما این تیم در 5 دیدار گذشته اش هیچ گلی دریافت نکرده است.
- به طور میانگین و در بازی های این فصل استقلال، 2.82 گل به ثمر رسیده که رکورد پرگل ترین دیدارهای لیگ نوزدهم را به خود اختصاص داده و دیدارهای پیکان با 2.79 گل در رده دوم قرار دارد.
- از لیگ دهم تا نوزدهم پیکان در هفت دوره آن حضور داشته و استقلال در هر فصل حداقل یکی از دو دیدار خود را مقابل پیکان برنده شده است.
- دیدار دو تیم، نبرد بهترین خط حمله لیگ یعنی استقلال در مقابل دومین خط دفاع ضعیف لیگ یعنی پیکان است.
- عبدالله ویسی تاکنون 13 بار مقابل استقلال قرار گرفته که تنها یکبار موفق به پیروزی شده است.
- پیکان در 4 دیدار گذشته اش تنها یک گل به ثمر رسانده و این آمار برای استقلال 8 گل است.
- استقلال در صورت کسب سه امتیاز این دیدار، فارغ از نتایج رقبا در دو هفته پایانی لیگ برتر، سهمیه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی می کند.
- مرحوم ناصرحجازی و فیروز کریمی سابقه سرمربیگری در دو تیم را دارند.
- از میان سرمربیان پیکان،ساموئل دارابینیان و حمید درخشان تاکنون و با هیچ تیمی به استقلال نباخته اند.ضمن آنکه دارابینیان روی نیمکت پیکان سابقه 100% پیروزی برابر استقلال را دارد.فرهاد کاظمی هم از معدود سرمربیان ایرانی است که تعداد بردهایش برابر استقلال از تعداد باختهایش بیشتر است.
- حمید علیدوستی اولین سرمربی پیکان در مصاف با استقلال بوده است و مرحوم منصور پورحیدری اولین سرمربی استقلال در دیدارهای رو در روی پیکان بوده است.

دیدگاه‌ها