کد خبر : 1702236 | 25 مرداد 1399 ساعت 17:24 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

یک تیم، یک شهر، یک رویا؛

اراکی ها در انتظار یکشنبه رویایی

لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور به ایستگاه ۳۴ و پایانی رسیده و اراکی‌ها بی صبرانه منتظر و چشم انتظار ادامه درخشش آلومینیوم سازان و تحقق رویای ۱۸ ساله صعود به لیگ برتر فوتبال هستند.

اراکی ها در انتظار یکشنبه رویایی

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه ۲۶ مردادماه از ساعت ۲۰ ، تیم آلومینیوم ۶۰ امتیازی و رده دومی در اراک پذیرای داماش گیلان است و در بازی همزمان دیگر، مس کرمان که هم امتیاز با آلومینیوم و با تفاضل گل کمتر در مکان سوم است، میهمان تیم سقوط کرده علم و ادب تبریز خواهد بود؛ دو دیداری که اگر هر دو تیم در آن به برتری مقابل حریفانشان برسند، کار به گل شماری می رسد که وضعیت تیم اراک از این حیث بهتر است و تفاضل گل 3+ دارد.


 البته خوشه طلایی ساوه هم که با ۵۹ امتیاز در مکان چهارم جای دارد، در صورت برتری برابر تیم هوادار در تهران و توقف آلومینیوم و مس کرمان، راهی لیگ برتر خواهد شد.


فوتبال استان مرکزی در سال ۱۳۸۱ با خرید امتیاز تیم فوتبال پارت سازان مشهد فعالیت خود را در لیگ دسته اول کشور آغاز کرد و ۱۱ شرکت صنعتی اراک عضو هیئت مدیره و حامی مالی آن بودند تا اینکه پس از پنج سال حضور در لیگ، شرکت آلومینیوم اراک رسما در سال ۱۳۸۶ مالک تیم شد و تا سال 1388 تا آستانه لیگ برتر هم رفت، اما با خصوصی شدن شرکت آلومینیوم، باشگاه فوتبال آلومینیوم منحل شد و امتیاز تیم در سال ۱۳۸۸ به باشگاه شن سا واگذار شد. این تیم در سال 1390 با واگذاری به شهرداری اراک با نام شهرداری اراک ادامه حیات داد و در ادامه مجددا شرکت آلومینیوم متولی این تیم شد، اما در تمام این 18 سال شاهد عدم موفقیت نماینده اراک و استان مرکزی در راه صعود به لیگ برتر فوتبال بوده‌ایم؛ اما حالا شرایط برای لیگ برتری شدن به سود این تیم است. تیم آلومینیوم اراک امسال فصل پرفراز و نشیبی را در لیگ دسته اول تجربه کرد، اما سرانجام توانست در هفته ماقبل پایانی مس کرمان را شکست داده و خود را به مدعی اصلی صعود در هفته پایانی تبدیل کند.


آلومینیوم سازان فصل را خیلی خوب با محمود فکری آغاز کردند و برای مدتی صدرنشین هم بودند، اما حواشی ایجاد شده باعث شد در نیم فصل، رتبه این تیم در جدول تنزل یابد و همین موضوع منجر به برکناری و جدایی محمود فکری شد.


در ادامه مدیریت این باشگاه به سراغ رسول خطیبی یکی از بهترین مربیان نیم فصل اول لیگ برتر که هدایت ماشین سازی تبریز را بر عهده داشت رفت. خطیبی خیلی زود با شرایط تیم آلومینیوم هماهنگ شد و توانست در نیم فصل دوم تیم را در جمع مدعیان صعود قرار دهد.


مطمئنا در  هفته پایانی شور و هیجان وصف ناپذیری در انتظار ورزش دوستان اراکی خواهد بود. یکشنبه رویایی و صعود به لیگ برتر از هر زمان دیگری برای اراکی ها نزدیک تر است تا انتظار 18 ساله مردم استان برای صعود به لیگ برتر محقق شود. باید منتظر ماند و دید چه نتیجه ای در انتظار فوتبال استان مرکزی و دو تیم خوشه طلایی و آلومینیوم خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها