کد خبر : 1702414 | 26 مرداد 1399 ساعت 08:04 | 145.5K بازدید | 10 دیدگاه

گلچین ۱۱ ستاره از ۷ تیم مختلف؛

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته در حالی انتخاب شدند که چهار تیم به صورت مجزا دارای دو نماینده در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم‌های تراکتور، صنعت نفت و سپاهان موفق به کسب پیروزی مقابل حریفان خود شدند و گل‌گهر نیز موفق شد در یک مسابقه حساس پرسپولیس را متوقف کند تا این نتایج موجب شود هر یک از این چهار باشگاه دو سهم در تیم منتخب داشته باشند.


علاوه بر چهار تیمی که نام آنها در بالا آمد، نساجی مازندران با تساوی مقابل ذوب‌آهن، پرسپولیس با یک امتیاز در بازی پُر گل برابر گل‌گهر و استقلال با متوقف کردن تیم سخت‌کوش پیکان، یک بازیکن را در تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" به خود اختصاص داده‌اند که نام آنها را در زیر می‌خوانید:


* دروازه‌بان


علیرضا حقیقی (نساجی)


در هفته‌ای که همه دروازه بان سرشناس لیگ دروازه خود را باز شده دیدند، علیرضا حقیقی موفق شد مقابل ذوب‌آهن کلین‌شیت کند. دروازه‌بان باتجربه نساجی شنبه شب مقابل ذوب در قامت یک گلر مطمئن ظاهر شده و شانس گلزنی را از بازیکنان با انگیزه حریف گرفت. اوج کار حقیقی در ششمین دقیقه از وقت‌های اضافه و روی ضربه آزاد خطرناک قاسم حدادی‌فر بود؛ در حالی که شوت دیدنی کاپیتان ذوب می‌رفت در گوشه دروازه نساجی جای بگیرد، حقیقی با پروازی دیدنی موفق به مهار ضربه شده و توپ را راهی کرنر کرد تا نمایش خوبی از خود بر جای بگذارد.

 

1517295


* مدافعان


سید احمد موسوی (گل‌گهر)


در شبی که سیرجانی‌ها به دنبال کسب امتیاز در دیدار خانگی از پرسپولیس بودند، مدافع راست گل‌گهر نمایش کم‌نقصی ارائه داد و جزو بهترین‌های بازی لقب گرفت. سید احمد موسوی که این هفته‌ها به مرز آمادگی بالایی رسیده و شرایط خوبی به دست آورده، نه فقط در فاز دفاعی اجازه خودنمایی زیاد به مهدی ترابی را به‌عنوان وینگر چپ نداد، بلکه در حملات و خلق موقعیت نیز موثر کار کرد. موسوی در دقیقه ۳۹ پاس فرار زنده‌روح را با مهار عالی، پیشتازی تا محوطه جریمه و ضربه بغل پا تبدیل به گل دوم تیمش مقابل پرسپولیس کرد. او در ادامه تلاش زیادی در خط دفاعی با برتری در نبردهای تن به تن داشت و بازی خوب‌اش را با پاس گل طلایی در ثانیه‌های پایانی به ابراهیمی تکمیل کرد تا بازنده زمین را ترک نکنند و با این نمایش در جمع برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1519940


سید علیرضا ابراهیمی (گل‌گهر)


رهبر خط دفاعی گل‌گهر که در بازی‌های بزرگ عملکرد بهتری دارد، این هفته نیز مقابل پرسپولیس شب فوق‌العاده‌ای را سپری کرد. او بارها با زدن ضربات سر، تکل‌های به موقع و سد راه شدن مهاجمان حریف، اجازه پیشتازی به بازیکنان خوش‌تکنیک سرخ پوشان را نداد و به غیر از اشتباه در دادن خطا، تقریبا بدون نقص کار کرد. سید علیرضا ابراهیمی که در بازی رفت برابر پرسپولیس گل زده بود، دیشب هم ارسال زنده‌روح را با ضربه سر چکشی از مقابل تیرک دوم تبدیل به گل کرد و پس از آنکه در دقیقه ۱+۹۰ مرتکب خطای پنالتی شد و تیمش را عقب انداخت، در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده اشتباه خود را با پیشتازی تا محوطه ۶ قدم حریف جبران کرد و پاس احمد موسوی را به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا جایگاه او در تیم منتخب تثبیت شود.

 

1519934


شایان مصلح (سپاهان)


مدافع چپ‌پای سپاهانی‌ها پس از گذراندن ۱۰ روز عجیب و اشتباهات باورنکردنی مقابل استقلال، به میدان آمده بود تا همه خاطرات بد خود را با درخشش دوباره در پیراهن طلایی تیمش فراموش کند؛ اتفاقی که رخ داد و او توانست با گلزنی نقش موثری در پیروزی مقابل شهرخودرو ایفا کرده و در خط دفاعی هم به خوبی مهاجمان زهردار حریف را مهار کند. مصلح در این بازی با قطع توپ‌های خود روی زمین و برتری در نبردهای هوایی نشان داد که روزهای بد خود را پشت سر گذاشته و به خوبی با مهار محمد قاضی بلندقامت اجازه درخشش به مهاجم عنابی‌پوشان را نداد و با دقت پاس ۸۸ درصدی خود، در همه فاکتورهای آماری یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود تا در کمال شایستگی بتواند در جمع بهترین‌های هفته حضور پیدا کند.

 

1519977


* هافبک‌ها


علی کریمی (استقلال)


فرمانده میانه میدان آبی‌ها روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند و هر روز بر محبوبیت خود در میان هواداران استقلال می‌افزاید؛ او پس از گلزنی مقابل سپاهان در جدال حذفی، توانست گل یک امتیازی تیمش مقابل پیکان را بزند تا همچنان به درخشش خود ادامه دهد. کریمی با یک نمایش عالی در میانه زمین استقلال توانست بهترین بازیکن تیمش باشد و نبردهای تن به تن را پیروز شود. او در امر بازی‌سازی هم موفق بود تا کارنامه درخشان خود را تکمیل کرده باشد. ستاره خط میانی آبی‌ها با نمایش خوب خود در جدال امشب بار دیگر توانست در جمع برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1519888

 

رضا اسدی (تراکتور)


رضا اسدی به مانند بازی‌های قبلی خود برای تراکتور در این فصل، علاوه بر انجام موفق وظایف دفاعی خود، به‌عنوان یک مدافع- هافبک پیشتاخته در حملات تیمش نیز چهره‌ای شاخص بود. او که پس از یک جلسه مصدومیت، بازگشت به موقعی به ترکیب تراکتور داشت، موفق شد بار دیگر یک گل حساس برای تیمش به ثمر برساند. در حالی که حملات تراکتوری‌ها تا دقیقه ۷۰ بازی حاصلی در پی نداشت، اسدی با یک نفوذ چند ده متری، خود را به خط حمله تیمش رسانده و پاس محمدرضا آزادی را در داخل محوطه جریمه ماشین با بغل پایی مطمئن به گل تبدیل کرد تا زمینه‌ساز برد حساس تیمش در دربی باشد. گل دوم تراکتوری‌ها نیز در شرایطی به ثمر رسید که ضربه سر دیدنی اسدی پس از دفع لک با ریباند آزادی همراه شد.

 


سروش رفیعی (سپاهان)


در شبی که سپاهان برای بقا در کورس سهمیه نیاز مبرمی به شکست دادن شهرخودرو داشت، سروش رفیعی در میانه میدان با درخشش خود، سهم بسزایی در کسب برد زردپوشان ایفا کرد. رفیعی در طول بازی با نبوغ بالای خود بارها زمینه‌ساز حملات تیمش بود و بازی خوب خود را با یک گل دیدنی کامل کرد. سروش که در این فصل بیشتر وظیفه گل‌سازی را بر عهده داشته، با نفوذ به محوطه جریمه شهرخودرو شوت سنگینی را از زاویه بسته روانه دروازه رحمتی کرد که این شوت با گذر از خط دروازه حریف، به گل دوم سپاهان تبدیل شده و پیروزی شاگردان تکسیرا را تضمین کرد.

 

1519976


جعفر سلمانی (صنعت نفت)


وینگر سرعتی نفتی‌ها از غفلت مدافعان شاهین شهرداری بهترین بهره را برد؛ او یک‌بار با نفوذ به درون محوطه جریمه برای عیسی آل‌کثیر گل‌سازی کرد و در نیمه دوم هم با پاس عمقی خود برای طالب ریکانی، کاپیتان نفتی‌ها را در موقعیت گلزنی قرار داد تا سازنده دو گل صنعت نفت در جدال حساس امشب باشد. او با دو گلی که امشب برای صنعت نفت ساخت و نمایش کم‌نقصی که در میانه میدان و جناحین با نفوذها و پاس‌های خود داشت، بهترین بازیکن تیمش بود و توانست به جمع ۱۱ بازیکن منتخب هفته اضافه شود.

 

1326247


* مهاجمان


مهدی ترابی(پرسپولیس)


تکمیل کننده کامبک رویایی شاگردان گل‌محمدی در سیرجان، مهدی ترابی وینگر سرعتی این تیم بود که توانست از روی نقطه پنالتی و در حالی‌که فراهانی مسیر توپ را تشخیص داده بود، گل برتری تیمش و یازدهمین گل فصل خود را بزند؛ هرچند که خیلی زود حریف گل تساوی را زد تا در ثبت گل سه امتیاز دیگری در فصل جاری ترابی ناکام بماند. گلزنی دوباره ستاره سرخ‌پوشان پس از چهار رفته ناکامی در این امر و البته دوری از میادین به علت مصدومیت، خبر خوشی برای گل‌محمدی در آستانه دربی جام حذفی بود. ترابی در جریان بازی هم بارها خط دفاعی گل‌گهر را آزار داد تا یکی از منتخبان هفته برشمرده شود.

 

1519841


محمدرضا آزادی (تراکتور)


آزادی در نیمه دوم بازی مقابل ماشین‌سازی در حالی جانشین مسعود شجاعی شد که تنها ۲۰ دقیقه به پایان بازی مانده بود. ورود به زمین به‌عنوان جانشین ستاره‌ای چون شجاعی، بار سنگینی را روی دوش بازیکن تراکتوری‌ها نهاده بود که البته آزادی به بهترین شکل ممکن از پس آن برآمد. او شنبه شب، یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین نمایش‌های خود را برای تراکتور رقم زد و بهترین بازیکن تیمش بود. پاس گل اول تراکتور روی حرکت انفرادی زیبا و پاس هوشمندانه آزادی به ثمر رسید و در حالی که پس از گل ماشین در دقایق واپسین، می‌رفت سه امتیاز حساس تراکتور از دست برود، مهاجم جوان سرخ‌پوشان با حضور به موقع در مقابل دروازه ماشین، روی یک ریباند، گل پیروزی بخش تراکتور را زد تا مثل اسدی، ستاره بازی و تعویض طلایی ساکت الهامی لقب بگیرد.

 

1519972


عیسی آل‌کثیر (صنعت نفت)


شوک انضباطی بهنام سراج به خوبی روی آل‌کثیر تاثیر گذاشته و او در دیدارهای اخیر توانسته ستاره تیمش باشد؛ پس از گل تک امتیازی مقابل شهر خودرو، او دیشب دروازه شاهین شهرداری را باز کرد تا همچنان مدعی کسب عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم باشد. عیسی آل‌کثیر البته فرصت هت‌تریک هم برابر شاهین شهرداری داشت که دو شوت دیدنی او با واکنش گلر حریف دفع شد تا در این امر ناکام بماند. درخشش مهاجم نفتی‌ها مقابل شاهین شهرداری موجب شد تا او بتواند در جمع بهترین‌های جایی داشته باشد.

 

1518407

دیدگاه‌ها