کد خبر : 1702920 | 28 مرداد 1399 ساعت 19:20 | 48.1K بازدید | 0 دیدگاه

از نیمار و سوارز تا آرین روبن

آگوست؛ ماه رونمایی از خریدهای جذاب رئال و بارسا

در این گزارش به چند اتفاق مهم فوتبال اسپانیا و لالیگا که در ماه آگوست رخ داده، اشاره می کنیم.

آگوست؛ ماه رونمایی از خریدهای جذاب رئال و بارسا

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا همواره در طول تاریخ خود صحنه رقم خوردن اتفاقات جذابی بوده که قصد داریم در این گزارش به رویدادهای مهم ماه آگوست اشاره کنیم.

 

18 آگوست؛ شروع خوب نیمار(2013)
بارسلونا در حالی مقابل لوانته با 6 گل به پیروزی رسید که نیمار در تاریخ 18 آگوست 2013 اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد. او به عنوان بازیکن جایگزین و در حالی که یک ساعت از آغاز بازی گذشته بود وارد زمین شد. نوکمپ نیز به افتخار این فوق ستاره برزیلی جدید خود به پا خواست چرا که نیمار در وضعیتی بارسا را انتخاب کرد که از رئال مادرید نیز پیشنهاد داشت. چند روز بعد او اولین گل خود را برای بارسلونا در سوپرجام اسپانیا مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رساند سپس در اولین الکلاسیکوی خود با ثبت یک گل عملکرد درخشانی را به جای گذاشت.
هشت جام کسب شده در طول سه سال حضور در این باشگاه شامل عناوین 15-2014 و 16-2015 لالیگا بود؛ در حالی که 68 گل او در 123 بازی لالیگا شامل هت تریک در برابر گرانادا و لاس پالماس و چهار گل مقابل رایو وایکانو بود.

 

 

1520712

 

 

18 آگوست، فابریس اولینگا، جوان ترین بازیکن گلزن لالیگا(2012)
فابریس اولینگا فقط 16 سال و سه ماه و شش روز سن داشت که گل پیروزی بخش مالاگا در افتتاحیه فصل 13-2012 و در سلتا را به ثمر رساند. این موضوع باعث شد که اولینگا به جوان ترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل شود و رکورد ستاره بیلبائو یعنی ایکر مونیایین را بشکند. مونیایین 6 ماه از اولینگا بزرگتر بود که موفق شده بود برای بیلبائو گلزنی کند.
اوضاع اما همیشه به خوبی پیش نمی رود چرا که اولینگا نتوانست به درخشش فوق العاده خود ادامه دهد. او هم اکنون 24 ساله است و برای تیم موسکرون بلژیک توپ می زند. او از نظر حرفه ای فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده اما کماکان رکوردش در لالیگا پابرجاست.

 

 

1520716

 

 

19 آگوست؛ سخنرانی سوارز و عمل به وعده ها(2014)
سخنرانی لوییس سوارز در 19 آگوست 2014 اتفاق ویژه و البته غیر معمول بود. سوارز در آن زمان اذعان داشت که از حضور در رختکن کنار بازیکنانی نظیر لیونل مسی و نیمار هیجان زده است و خودش را برای اولین جدال حساس ال کلاسیکو در ماه اکتبر آماده می‌کرد. او به اندازه وعده هایش خوب عمل کرد و با وجود شکست 3-1 بارسلونا در سانتیاگو برنابئو عملکرد خوبی از خود ارائه داد. ستاره اروگوئه‌ای در 191 مسابقه لالیگایی 147 گل و 109 پاس گل به ثبت رسانده و هنوز هم در سن 33 سالگی بسیار آماده به نظر می رسد.

 

 

1520715

 

 

22 آگوست؛ شروع درخشش روی ماکای(1999)
مدت زمان زیادی طول نکشید که روی ماکای بعد از پیوستن به دپورتیوو لاکرونیا از تنریف، درخشش خود را برای این تیم آغاز کند. او در اولین حضور خود در لالیگا که در تاریخ 22 آگوست بود عملکرد خیره کننده ای ارائه داد و در پیروزی 4-1 دپور مقابل آلاوس، موفق به ثبت هت تریک شد. این در حالی بود که ماکای در ماه های بعدی به ترتیب مقابل تیم های اتلتیکو مادرید، بارسلونا و رئال مادرید نیز موفق به گلزنی شد.
مهاجم هلندی به دلیل روش قرار گرفتنش در موقعیت های گل با نام مستعار "فانتوم" شناخته می‌شد و علاوه بر کسب لالیگا با دپورتیوو لاکرونیا با این تیم به مقام قهرمانی کوپا دل ری و سوپرجام اسپانیا نیز دست یافت تا روزهای فوق العاده ای را در اسپانیا تجربه کرده باشد. همچنین ماکای سهم بسیار بسزایی در دوران طلایی دپورتیوو لاکرونیا ایفا کرد.

 

 

1520713

 

 

23 آگوست؛ سورپرایز هواداران رئال مادرید با آرین روبن(2007)
ستاره هلندی در تاریخ 23 آگوست 2007 مقابل هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و البته میلیون ها طرفدار تلویزیونی به عنوان خرید جدید رئال مادرید معرفی شد. رئیس آن زمان رئال مادرید یعنی رامون کالدرون از آرین روبن به عنوان بهترین وینگر چپ دنیا یاد کرد و او نیز درباره احساس فوق‌العاده خود از حضور در لوس بلانکوس صحبت کرد.
مصدومیت های متوالی باعث شد که روبن نتواند عملکرد مورد نظر خود را در رئال مادرید ارائه دهد اما با این حال او در 50 بازی لالیگا آمار 11 گل و 12 پاس گل را برای کهکشانی ها به ثبت رساند.

 

 

1520714

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها