کد خبر : 1703153 | 30 مرداد 1399 ساعت 11:23 | 19.8K بازدید | 1 دیدگاه

استیلی: موفقیت او با برانکوایوانکوویچ آغاز شد

مصاحبه روزنامه آبولا با اولین مربی مهدی طارمی

مهدی طارمی مهاجم بوشهری تیم ملی ایران در انتظار نتیجه مذاکرات بین اف سی پورتو و ریو آوه است و به نظر می رسد او در یکقدمی پوشیدن لباس آبی و سفید یکی از مهمترین تیم های اروپا است.

مصاحبه روزنامه آبولا با اولین مربی مهدی طارمی 

به گزارش" ورزش سه" در صورت توافق بین ریوآوه و پورتو ، طارمی با مبلغ 6 میلیون یورو به تیم پرافتخار کشور پرتغال منتقل خواهد شد. روزنامه "آبولا" در ارتباط با شرایط اینروزهای مهدی طارمی نوشت:" در حال حاضر در ایران یکی از بزرگترین بازیکنان حال حاضرشان را در رقابت های لیگ قهرمانان تصور می کنند."


در ادامه آمده است:" حمید استیلی یکی از چهره های مطرح فوتبال ایران که در پیروزی بزرگ و تاریخی این تیم برابر آمریکا در جام جهانی 1998 اولین گل ایران را به ثمر رساند ، اولین مربی مهدی طارمی به عنوان کاشف او بود. مهاجمی که امروز در آستانه پوشیدن لباس اف سی پورتو است در 21 سالگی در تیم شاهین بوشهر شاگرد این مربی بود:"یادم هست که او را از تیم پایه به تیم اصلی آوردم. او زیاد بازی نکرد اما توانست به یک عنوان یک پدیده و استعداد خودش را مطرح کند. مهدی بازیکن جوانی بود و نمی توانستیم زیاد از او استفاده کنم. سال بعد که شاهین بوشهر به لیگ1 رفت او بهترین گلزن تیم شد و به پرسپولیس رسید. اما اگر بخواهم منصفانه بگویم موفقیت طارمی با برانکوایوانکوویچ آغاز شد." این را حمید استیلی هافبک سابق تیم ملی و سرمربی تیم زیر 23 سال ایران می گوید.


او در پرسپولیس و از همان ابتدا با تکنیک و دریبل های خاص و غیرمعمول ، بازی با سر قوی ، سرعت بالا ، حضور بسیار خوب در کار تیمی و ارتباط موثر با هواداران ، توانست ویژگیهایش را در این تیم نشان بدهد. او سطحش را در فوتبال ایران نشان داد و توسط کارلوش کی روش به تیم ملی دعوت شد:" من فکر می کنم به دلیل سیستم دفاعی تیم ملی در زمان کی روش، این بازیکن نتوانست مهارت های خود را به طور کامل نشان بدهد." استیلی با بیان این موضوع به نمایش فوق العاده طارمی در پرسپولیس و رقابت های لیگ قهرمانان اشاره می کند.

 

 

1520989

 


" پرتغال برای طارمی یک فرصت عالی بود و در اولین حضور در فوتبال اروپا بهترین گلزن لیگ این کشور شد. او پنالتی های زیادی هم برای تیمش گرفت و این یک تخصص ویژه برای و است. او حضور فوق العاده ای در محوطه جریمه دارد و به خوبی خودش را بین توپ و حریف قرار می دهد که باعث سرنگونی اش شده و پنالتی می گیرد. او با تجربه خوبی که از حضور در جام جهانی 2018 روسیه به دست آورد تبدیل به بازیکنی در سطح تیم پورتو شد. او قادر خواهد بود که در پورتو نشان دهد که توانایی بازی در تیم های بزرگ را دارد. مطمئنا او در پورتو که یکی از بزرگترین تیم های اروپا است فرصت های بیشتری برای گلزنی خواهد داشت و من شک ندارم که این تیم می تواند پلی برای پیشرفت بیشتر این بازیکن باشد."


او گفت:" امروز طارمی یک مهاجم تمام عیار است. با تسلط روی بازی هوایی، تبحرش در ایجاد فضا، توپ ربایی، هوش بالا در بازی بدون توپ و هنر گرفتن پنالتی؛ ضمن اینکه با تجربه حضور در تیم ملی و یک سال ازی در لیگ پرتغال فکر می کنم او آماده است تا یکی از بهترین بازیکنان تیم پورتو و یک ستاره ایرانی در فوتبال اروپا باشد."


او همچنین گفت:" مهدی یک انسان بسیار خوب است که در منطقه ای متولد شده که بازیکنان با استعدادی دارد. او در یک خانواده معمولی و متوسط رشد کرد مثل اکثر بازیکنان ایرانی. خداراشکر می کنیم که او برای رسیدن به موفقیت در مسیر درستی قرار گرفته است. بهترین آرزوها را برای او دارم و امیدوارم هر روز به موفقیت های بیشتری برسد. من به عنوان اولین مربی او از این موفقیت ها بسیار خوشحالم."

دیدگاه‌ها