کد خبر : 1703166 | 30 مرداد 1399 ساعت 12:38 | 75.4K بازدید | 3 دیدگاه

132 گل به کنار ؛ گلزنی در فینال به کنار

سرنوشت لیگ قهرمانان در دست این شش نفر !

با پیروزی راحت شب گذشته بایرن مونیخ مقابل لیون حالا باید منتظر یک فینال جذاب والبته یک رقابت در دل این فینال باشیم.

سرنوشت لیگ قهرمانان در دست این شش نفر !

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخِ" هانس دیترفلیک" دراین فصل به درجه و جایگاهی از قدرتِ تیمی رسیده که احتمال بروز اتفاقات و مسائل غیر قابل پیش بینی و تمام مواردی از این دست را ، که درکل باعث می شوند هیچ تیمی نسبت به برتری مقابل رقیبش مطمئن نباشد، تقریبا به عدد صفر رسانده است. تعریفی را که در بیست سال اخیر تنها می شد در قبال بارسلونای فصل 2011-2012 گوآردیولا به کار ببریم؛ با این تفاوت که بلوگرانا روندش را تداوم بخشید تا جایی که سند آن عصر را به نام خودش زد، که در رابطه با بایرن فعلی باید همچنان صبور باشیم و ببینیم تا چه زمانی این روند با این درجه از اقتدار می تواند ادامه داشته باشد.


درباره تیمی حرف می زنیم که در 28 بازی اخیر 27 بازی را برده و یک بازی  در مقابل لایپزیش به تساوی دست یافته است. اما این پایان ماجرا نیست. باواریایی ها در این 28 بازی 97 گل به ثمر رساندند! به عبارتی 3.46 گل در هر بازی آن هم در بوندس لیگا! و این در حالی است که سرخ پوشان مونیخی در این فصل تا به حال 152 بار دروازه رقبایشان را باز کردند. آمار فوق العاده و در عین حال وحشتناک است و الا مگر می شود بتوانید به بارسلونای مسی 8 گل بزنید؟ قبل از آن باید تیمی با، این مشخصات باشید که در بازی دیشب بتوانید مثل آب خوردن سه گل به لیونِ رودی گارسیای خوشفکر بزنید که برای رسیدن در جمع چهار نیم برتر اروپا، یوونتوس و منچسترسیتی را با تمام آرزوهاو ستارهایشان از پیش رو برداشت.

 

 

1521007

 


آنها باید در فینال به مصاف تیمی بروند که در تمام این سالها به پشتوانه مالک متمولش هر چقدر خرج تراشی کرده فقط به خاطر رسیدن به چنین روزی بوده و الا بر کسی پوشیده نیست که او با بستن تیمی به مراتب ضعیفتر از تیم فعلی هم قادر به فتح تمام جام های فرانسه بود و از همین رو تصاحب این جام که اولین قهرمانی این تیم هم در تاریخ این باشگاه محسوب می شود شاید اهمیتش برای آنها و هوادرانشان، مرز بین بودن و نبودن است.


 علی رغم تمام جذابیت هایی که این دیدار و رقابتشان از بعد مدیریتی گرفته تا کادر فنی آلمانی هر دوی انها و بازیکنان دو تیم می تواند داشته باشد، باید به سراغ خط حمله مرگبارهردو تیم برویم که هر ثانیه می توان از هر کدام از آنها انتظار تغییر نتیجه را داشت.

 

 

1521010

 

 


ازیک طرف مثلث امباپه، نیمار، دی ماریا و ازسوی دیگر مولر، لواندوفسکی و گنبری، جایی برای هیچ حرف و سخنی دیگر باقی نمی گذارد. مهاجمانی که هر کدام در بالاترین سطح از آمادگیشان به سر می برند، خصوصا مهاجمان بایرن که حالا پس از زدن 8 گل به بارسا از اعتماد به نفس فوقالعاده ای برخوردارند و این دوئل قطعا جذاب ترین بخش عجیبترین فینال لیگ قهرمانان اروپا از آغاز تا به امروز است.
مثلث خط حمله تیم پاریسی در مجموع این فصل توسط امباپه (18+5)، نیمار (13+3)، و دی ماریا (8+3) به ثمر رسانده اند و این درحالی است که لیگ فرانسه به علت شیوع ویرس کرونا و با توجه به اختلاف 12 امتیازی پاریس سن ژرمن این تیم با میانگین 2.52 امتیاز در هر بازی، برای سومین بار متوالی به عنوان قهرمان لیگ فرانسه انتخاب شد و این تیم 11 بازی را به همین دلیل انجام نداد که قطعا با احتساب این 11 بازی امار گل های زده این سه مهاجم بیشتر از این بود.


در باره امباپه چه می توان گفت جز اینک شاه ماهی نقل و انتقالات این فصل قطعا خود اوست و اگر کسی قرار باشد رکورد گرانترین انتقال تاریخ فوتبال را به نام خودش ثبت کند کسی شایسته تر از او نمی توانید در تمام دنیا بیابید که در 21 سالگی تمام خصوصیات یک مهاجم کامل را دارد. او در کنارش نیمار را دارد که قصد دارد تمام حاشیه های حضورش را در پاریس با این جام قهرمانی به فراموشی بسپارد و از همین رو ستاره برزیلی هرگز نمیخواهد این فرصت را از دست بدهد و امان از روزی که او به قولی فوتبالش بگیرد، که در این صورت موفقیت آن تیم تضمین شده است. در کنار این دو می رسیم به نام دی ماریا که به دنبال به دست آوردن دومین یو سی ال خود این باردر پاریس است، در شرایطی که در این دو بازی اخر نشان داد حتما در طی نود دقیقه کابوس مدافعان بایرن خواهد بود.

 

 

1521009

 


از طرفی سه مهاجم خطرناک بایرن مونیخ متشکل از توماس مولر (8+4) لواندوفسکی (34+15) و سرژ گنبری (12+9) دروازه حریفانشان را گشودند.


در خصوص مولرمی توان گفت که با ورود فلیک تبدیل به همان مهاجم سابق شد تا جاییکه او در حال سپری کردن یکی از بهترین فصل های فوتبالی خودش است .در کنار مولر می رسیم به مهاجم لهستانی بایرن که به زعم بسیاری کارشناسان فوتبالی عدم برگزاری مراسم توپ طلا بیشتر از هر کسی به ضرر او تمام شد، چرا که در طی فصلی که اخرین روزهای ان را تجربه می کنیم درخشش بی نظیری را داشت و  در اخر ، جوان اول فوتبال ژرمن ها سرژ گنبری که تمام معادلات را بر هم زده است . آقای گل المپیک حالا تبدیل شده است به یک فوروارد تمام عیار که قهرمانی در این مقطع می تواند شروعی برکسب افتخارات او در سطح ملی و باشگاهی باشد.

 

 

1521006

 


برای تماشای این دوئل بسیار دیدنی کافی است 3 روز دیگر صبر کنیم تا ببینیم کدامیک از این 6 نفرمی توانند نقشی تعیین کننده تر در مهم ترین 90 دقیقه فصل ایفا کنند.

دیدگاه‌ها