کد خبر : 1704048 | 03 شهریور 1399 ساعت 18:54 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

شکستن رکورد پرش طول بعد از 45 سال

فصیحی بازهم سریعترین بانوی ایران شد

فرزانه فصیحی در مسابقات دوی جایزه بزرگ تهران توانست عنوان قهرمانی دوی صد متر را کسب کند.

فصیحی بازهم سریعترین بانوی ایران شد

به گزارش "ورزش سه"، رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ از عصر امروز با حضور بیش از ۵۰ ورزشکار از سراسر کشور آغاز شد. در این مسابقات شرکت کنندگان در مواد؛ پرش با نیزه، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، ۱۰۰ متر با مانع، پرش طول، ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر، پرتاب چکش، ۸۰۰ متر، پرش ارتفاع، پرش سه گام، ۴۰۰ مانع، ۵۰۰۰ متر و پرتاب دیسک به مصاف یکدیگر رفتند.


جذاب ترین رقابت مثل همیشه در دوی صدمتر رخ داد؛ جایی که فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران توانست قهرمانی را از آن خود کند. فصیحی با رکورد 11.87 ثانیه بعد از ماهها تعطیلی مسابقات دوومیدانی به مدال طلا دست یافت. حمیده اسماعیل نژاد با ۱۲،۲۷ ثانیه  و دلنیا بیگم جانی با  ۱۲،۴۱ ثانیه در رده های بعدی قرار گرفتند.


اتفاق ویژه مسابقات امروز اما رکورشکنی در ماده پرش طول بود ریحانه مبینی با ثبت رکورد ۶،۱۷ متر موفق شد رکورد این ماده را ( ۶،۱۴ متر متعلق به توران شادپور بود) سه سانتیمتر بهبود ببخشد. البته فدراسیون اعلام کرده این رکورد شکنی پس از انجام تست دوپینگ ثبت خواهد شد؛ رکوردی که بعد از 45 سال شکسته شده است.


در ماده دوی ۱۰۰ متر با مانع سارا ندافی با رکورد 14.73 ثانیه قهرمان شد و الهام السادات هاشمی از مازنداران با ۱۲٫۸۴ متر به عنوان قهرمانی پرتاب وزنه رسید.


با تائید شورای فنی سه گروه از شرکت کنندگان؛ رکوردشکنان ملی، نفرات اول تا سوم هر ماده و همچنین ورزشکارانی که به حدنصاب های تعیین شده دست پیدا کنند، در پایان رقابتها جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ها