کد خبر : 1704203 | 04 شهریور 1399 ساعت 19:17 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

از غش کردن در برنامه تلویزیونی تا فتح لیگ اروپا

پنج چیزی که درباره سرمربی سابق رئال نمی دانید

در اینجا قصد داریم به پنج چیزی که شاید در مورد خولن لوپتگی نمی‌دانید اشاره کنیم.

پنج چیزی که درباره سرمربی سابق رئال نمی دانید

به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک دوره حضور ناموفق و کوتاه در رئال مادرید خولن لوپتگی یک باشگاه لالیگایی دیگر به نام سویا را به عنوان ماجراجویی جدید خود انتخاب کرد و اتفاقاً عملکرد فوق العاده ای در این تیم از خود ارائه داد. سرمربی اسپانیایی در فصلی که گذشت سویا را به رتبه چهارم لالیگا رساند و مهمتر از همه با این تیم به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ اروپا دست یافت تا قابلیت‌های خود را در مربیگری به نمایش گذاشته باشد.

در اینجا قصد داریم به پنج چیزی که شاید درباره خولن لوپتگی نمی‌دانید اشاره کنیم.



او هم برای بارسلونا و هم رئال مادرید بازی کرد
خولن لوپتگی در طول دوران بازی یک دروازه بان به حساب می آمد. او کار خود را از آکادمی باشگاه رئال سوسیداد آغاز کرد و حدود 317 بازی در سطح اول و دوم فوتبال اسپانیا انجام داد. اگرچه لوپتگی بیشتر دوران فوتبال خود را در تیم های لگانس و رایووایکانو پشت سر گذاشت اما او از معدود بازیکنانی بود که هم برای رئال مادرید و هم بارسلونا به میدان رفت. او تنها 10 بار برای بارسلونا و یک بار برای رئال مادرید بازی کرد.

 

 

1522381

 



تولد از یک پدر وزنه بردار
سرمربی حال حاضر سویا در منطقه جیپوزکا واقع در ایالت باسک به دنیا آمد و و فرزند خوزه آنتونیو لوپتگی ، وزنه بردار مشهور است. پدر او در یک ورزش محلی ایالت باسک نیز رکورد های گوناگون زیادی را از خود به جای گذاشت که یکی از آن ها به بلند کردن وزنه 100 کیلوگرمی مربوط می شد که او در یک دقیقه 22 بار این کار را انجام داد.



حضور ناموفق در اسپانیا
بعد از پایان یافتن دوران بازیگری، خولن لوپتگی به عرصه مربیگری روی آورد. او پس از گذراندن دوره ای در رایووایوکانو، کاستیا، پورتو و جوانان اسپانیا، به عنوان سرمربی تیم اول لاروخا انتخاب شد. وی به مدت دو سال مسئولیت لاروخا را بر عهده داشت؛ از پایان یورو 2016 تا آستانه جام جهانی 2018 روسیه. با این حال او پیش از آغاز جام جهانی به دلیل منتشر شدن خبر حضورش در رئال مادرید از سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا برکنار شد. لوپتگی اما در اسپانیا آمار خوبی را از خود به جای گذاشت اما پایانش در آنجا نافرجام بود.

 

 

1522379

 



غش کردن در برنامه تلویزیونی
این سرمربی اسپانیایی همچنین به عنوان کارشناس نیز در تلویزیون اسپانیا فعالیت کرده است. او به عنوان یک تحلیلگر کاملا باهوش و فوق العاده در برنامه تلویزیونی شهرت داشت. با این وجود لوپتگی به دلیل یک اتفاق ناگوار شهرت جهانی پیدا کرد؛ او در طول پخش یکی از برنامه ها به دلیل احساس سرگیجه غش کرد. البته بعد از پخش آگهی های تلویزیونی او وضعیت بهتری پیدا کرد و به کار خود ادامه داد.



رابطه او با رافائل نادال
خولن لوپتگی شریک تجاری مرد فوق العاده دنیای تنیس یعنی رافائل نادال محسوب می شود. لوپتگی یکی از دوستان نزدیک نادال است و خانواده های آنها در پروژه های تجاری مختلف با هم کار کرده اند. این تنیسور حتی پس از پیروزی سویا در دیدار فینال لیگ اروپا مقابل اینتر و قهرمانی این تیم یک پیام انگیزشی برای مربی و تیم فوتبال سویا ارسال کرد.

 

 

1522380

 


محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها