کد خبر : 1704520 | 06 شهریور 1399 ساعت 00:12 | 50.6K بازدید | 2 دیدگاه

نوراللهی اعتماد به نفس داشت ولی نفس نه !

احمد نوراللهی برخلاف شیخ دیاباته نتوانست از وظیفه سخت ایستادن پشت ضربه اول پنالتی تیم که فشار بالایی بر بازیکن زننده تحمیل می‌کند، سربلند بیرون بیاید.

نوراللهی اعتماد به نفس داشت ولی نفس نه !

 

به گزارش "ورزش سه"، در نبرد نیمه نهایی جام حذفی وقتی برنده در تلاش 120 دقیقه‌ای دو تیم مشخص نشد، به ناچار این ضربات پنالتی بودند که تعیین کننده حریف تراکتور در فینال و در روز سیزدهم شهریور شدند.


کادر فنی استقلال برای زدن پنالتی اول این ضیافت از بهترین و با روحیه ترین بازیکن خود شیخ دیاباته استفاده کرد و این بازیکن اهل مالی هم با روحیه مثال زدنی‌اش به شکلی مطمئن دروازه رادوشویچ را باز کرد.
نوراللهی بازیکنی بود که برای زدن ضربه پنالتی پس از گل شدن ضربه دیاباته به سمت حسین حسینی گلر استقلال حرکت کرد ولی او انتخاب کادر فنی پرسپولیس برای زدن این ضربه نبوده است !


آنطور که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از بازی توضیح داد، مهدی ترابی که پنالتی زن اول پرسپولیس در جریان بازی‌ها به شمار می‌رود، برای زدن پنالتی اول از سوی کادر فنی سرخپوشان انتخاب شده بود ولی نوراللهی خودش پیشقدم می‌شود و می‌گوید زدن ضربه را به او واگذار کنند.


نوراللهی سعی داشت همانطور که دیاباته توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود، ضربه‌اش را به گل سوم بازی برای پرسپولیس تبدیل کند ولی ضربه او همانطور که گل‌محمدی هم اشاره کرده، قدرت نداشت و حسینی گلر استقلال با تشخیص جهت ضربه، موفق شد با شیرجه‌ای به موقع توپ را دفع کند تا پرسپولیس برای دومین مرتبه در طول این بازی از حریفش عقب بیفتد.


البته نوراللهی هافبک پرسپولیسی‌ها که با مصدومیت از ناحیه مچ پا هم درگیر بود، در طول مسابقه نمایش قابل قبولی داشت ولی او آنقدر در طول 120 دقیقه بازی دویده بود که دیگر نفسی برای زدن ضربه پنالتی برایش باقی نماند.
 در ادامه اگرچه با پنالتی خوب عالیشاه پرسپولیسی‌ها امیدوار به جبران عقب افتادگی‌شان بودند ولی نه رادوشویچ توانست در نیمه نهایی جام حذفی به خصوص روی ضربه میلیچ که خوب نبود و به وسط دروازه زده شد، خوب عمل کند و نه اوساگوآنا آن بازیکنی بود که ارزش هزینه‌ای را که مدیران پرسپولیس برای او انجام داده بودند، داشته باشد و پنالتی سوم را به آسمان زد تا مدافع عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی در یکقدمی فینال و بدون اینکه نوبت به پنالتی زن های چهارم و پنجم تیم برسد، از دور مسابقات توسط رقیب دیرینه اش کنار زده شود.


احتمالا پس از اینکه نوراللهی برای زدن ضربه اول پیشقدم شد، کادر فنی پرسپولیس زدن پنالتی پنجم که این پنالتی هم فشار بالایی دارد را به ترابی واگذار کرده که البته با خراب شدن دو پنالتی و گل شدن هر سه پنالتی استقلال، اصلا فرصت به او نرسید.

دیدگاه‌ها