کد خبر : 1704569 | 06 شهریور 1399 ساعت 13:02 | 23.5K بازدید | 0 دیدگاه

سالتوزن های دربی شماره 93(عکس)

دربی شماه 93 با وجود اینکه در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد اما با داشتن 4 گل و ضربات پنالتی آخر بازی تبدیل به یکی دربی های جذاب شد.

به گزارش" ورزش سه" بازی پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با توجه به اینکه هر دوتیم به دنبال پیروزی و زدن گل بودند یک بازی جذاب و تاکتیکی از آب در آمد. استقلال در نیمه اول بهتر بود و پرسپولیس در نیمه دوم و بخشی از وقت های اضافی توانست از نظر تاکتیکی بازی بهترین نسبت به حریفش انجام بدهد. با این وجود این بازی دو گل و دو لحظه کلیدی داشت.


پرسپولیس که نیمه اول را با باخت به رختکن رفته و نمایش دور از انتظاری داشت در نیمه دوم با تغییر روش و با هدف جبران نتیجه پا به زمین گذاشت و همه می دانند که در چنین مسابقاتی اگر در همان دقایق اول گلی زده نشود کار برای تیمی که می خواهد برگردد دشوار می شود.

 

 

 


پرسپولیس که نیمه دوم را تهاجمی با انگیزه زدن گل مساوی شروع کرده در همان دقیقه 49 بازی و 5 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی یک همکاری تیمی به گل رسید. پاس نادری از چپ برای علیپور، چرخش و دید خوب این بازیکن و پاس عالی اش به بشار که از پشت هجده قدم حرکت کرده بود و ضربه زیبای این هافبک عراقی که بازی را مساوی کرد.

 

 

 


این بهترین لحظه پرسپولیسی ها در این بازی بود چرا که به بازی برگشتند آن هم در حالی که تیمشان بهتر بازی را شروع کرده بود.

 

 

دومین صحنه جذاب و مهم این بازی را استقلالی ها در آخرین دقیقه بازی رقم زدند. پرسپولیس ابتدا در دقیقه 88 توسط علیپور به گل رسید و یحیی حتی اوساگوآنا را به خط دفاعی برد تا کنترل بازی در دقایق باقی مانده بتواند به فینال جام حذفی برسداما استقلال اجازه این کار را نداد. استقلالی ها که به هیچ وجه نمی خواستند فینال جام حذفی را با باخت مقابل رقیب همیشگی از دست بدهند فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس آوردندو روی یک ارسال از سمت چپ ، محمد دانشگر که در نقطه طلایی حضور داشت با یک ضربه سر غافلگیرکننده گل مهم تساوی را زد. 

 

 

 


این گل کلید حضور استقلال در فینال رقابت های جام حذفی بود چرا که استقلال روحیه و انگیزه بیشتری پیدا کرد و وقت اضافی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. 


نکته جالب این دو گل و این دو صحنه تاثیرگذار بازی خوشحالی های بعد از گل بود؛ بازیکنان دو تیم آنقدر در این صحنه ها خوشحال بودند که اجازه ندادند این دو بازیکن خوشحالی بعد از گلشان را کامل انجام بدهند.

 

 

 


هم پرسپولیسی ها و هم استقلالی ها ، بعد از گل بشار و دانشگر روی این دو بازیکن فنون کشتی و فن سالتو را اجرا کردند. کسی که این فن زیبای کشتی را روی بشار زد علی علیپور بود و در آن سود هم عارف غلامی روی دانشگر سالتو زد. جالب تر اینکه هر دو بازیکن(علیپور و غلامی) از بچه های شمال کشور هستند و به نوعی می توان گفت فوتبالیست های کشتی بلدی به نظر می آیند.

دیدگاه‌ها