کد خبر : 1704582 | 06 شهریور 1399 ساعت 14:21 | 23.4K بازدید | 4 دیدگاه

فنایی: داور دربی نباید حجب و حیا داشته باشد

محمد فنایی می‌گوید داور در هر دو صحنه می‌توانست پنالتی بگیرد اما برخورد علیپور در محوطه جریمه استقلال «پنالتی تر» بود.

فنایی: داور دربی نباید حجب و حیا داشته باشد

به گزارش "ورزش سه"، محمد فنایی کمک داور سابق فوتبال ایران و از کارشناسان داوری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به انتخاب داور دربی گفت: به هر حال این جزو نادرترین بازی های دربی بود که این اتفاقات در مورد مسائل داوری رخ داد و اسم سه داور برده شد با این حال طبیعی بود که آقای کرمانشاهی و زاهدی فر جزو داوران خوب ما هستند. اینجا یک ناهماهنگی بدی پیش آمد و با حیثیت آن ها بازی شد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، باید کمیته داوران و فدراسیون به اجماع می‌رسیدند و داور را انتخاب و معرفی می‌کردند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که پیام حیدری که نرم و فرم داوری را دارد، قضاوت کند.

 

وی درباره پیام حیدری اظهار داشت: بارها با پیام حیدری صحبت کردم اما او باید با قدرت بیشتری قضاوت کند و حجب و حیا را باید کنار بگذارد. پیام باید با قدرت و اتوریته بیشتری قضاوت کند و اجازه ندهد بازیکنان به سینه اش بیایند و دوروبرش را بگیرند. من اعتقاد به مدیریت هم دارم اما نه اینطور که وارد سینه اش شوند. فوتبال ممکن است به 120 دقیقه هم کشیده شود و با این رفتار تمرکز داور گرفته می‌شود. دو کمک داور هم در این بازی بودند و دو کمک پشت داور هم حضور داشتند و داوران تحت فشار تماشاگران هم نبودند و خوشبختانه این فشار وجود نداشت. اگرچه بازی بدون تماشاگر فایده ندارد اما به هر حال برای داوران اثر مثبتی است. 

 

فنایی با اشاره به رویه داور گفت: یک اخطار به آقای ریگی داده شد که درست بود. آقای حیدری می‌خواست کمتر کارت بدهد و مدیریت کند اما در چند صحنه بازیکنان شایسته دریافت کارت بودند.

 

او درباره صحنه های مشکوک بازی تو ضیح داد: گلی که استقلال زد درست بود. در صحنه مشکوک که اسماعیلی توسط کنعانی سرنگون شد، داور می‌توانست پنالتی بگیرد. فوتبال متر ندارد و شما هرچقدر هم بررسی کنید، داوران سلیقه خودشان را برداشت می‌کنند و می‌گیرند. 10دقیقه بعد از آن هم یک صحنه در محوطه جریمه استقلال رقم خورد که پنالتی تر بود. توپ روی زمین بود و مهاجم جلوتر از مدافع قرار داشت و مدافع بی احتیاطی کرد و کاملا یک فاصله ای داشت و دستش را دراز کرد و با آرنج علیپور را هُل داد و اینطور نبود که مهاجم پرسپولیس شبیه سازی کند.

 

این کارشناس داوری در پایان صحبت هایش گفت: نقطه تاریک مسابقه همین اعتراض هاست که بیشتر در بین مربیان و قسمت فنی وجود دارد. کار تا جایی پیش رفت که یحیی گلمحمدی هم اعتراض می‌کرد و فرهاد مجیدی هم که عادت دارد. این اعتراض ها به زمین هم کشیده شد که اصلا شکل خوبی نداشت.

دیدگاه‌ها