کد خبر : 1704604 | 06 شهریور 1399 ساعت 16:35 | 42.3K بازدید | 17 دیدگاه

الان از آن زمان که رکورد کلین شیت را زدم، بهترم

سیدحسین: نقشه کشیدند تا زمینم بزنند، خدا نگذاشت

مرد شماره یک استقلال دل پری دارد؛ او با بیان دلخوری هایش از برخی افراد می گوید باید در 20 دقیقه اول دربی کار پرسپولیس را تمام می کردند.

 سیدحسین: نقشه کشیدند تا زمینم بزنند، خدا نگذاشت

به گزارش "ورزش سه"، سیدحسین حسینی در فصل جاری رقابت های فوتبال روزهای پرتلاطمی را سپری کرد؛ او که امسال برای اولین پیراهن شماره یک آبی ها را برتن کرد، مسئولیت سنگینی برای حراست از دروازه داشت. در چنین شرایطی اما او در مسیری که طی کرد و به جایگاه کنونی رسید، سختی های زیادی را تحمل کرد و انتقادهای زیادی را به جان خرید. حسینی با گذر از همه روزهای سخت چهارشنبه شب فوق العاده ای را در آزادی سپری کرد. او در دربی پایتخت در نقش یک ناجی توانست در ضربات پنالتی بدرخشد و عاملی مهم برای صعود آبی ها به فینال جام حذفی باشد. آن هم در مسابقه ای که یک طرفش رقیب سنتی یعنی پرسپولیس بود.


حسینی بعد از بازی شب گذشته آنقدر خوشحال بود که بغضش ترکید و با حس و حالی خاص وارد رختکن آبی ها شد. 


دروازه بان شماره یک آبی ها حالا که توانسته یکبار دیگر توانایی های فنی اش را به رخ بکشد، بعد از مدتها سکوت صحبت های جالبی را درباره بازی دیشب و اتفاقات چند ماه گذشته بر زبان می آورد. مشروح گفت و گوی حسینی با خبرنگار "ورزش سه" را در ادامه می خوانید:

 

 


**یک برد ارزشمند در دربی و صعود به فینال حذفی. این پیروزی مهم چطور به دست آمد؟
-به هر حال بازی دربی حساسیت های خاص خودش را دارد. این بازی برای طرفداران دو تیم ارزشمند است و از طرفی چون در چارچوب جام حذفی برگزار می شد، اهمیت بازی دوچندان می شد. ما مصمم بودیم که پیروز شویم و خداراشکر توانستیم با برد زمین را ترک کنیم.البته فکر می کنم می توانستیم در همان بیست دقیقه ابتدایی کار پرسپولیس را تمام کنیم اما موقعیت هایمان به گل نرفت و قسمت این بود در پنالتی ها برنده شویم.

 


**تو یکی از افرادی بودی که از گل مهدی قایدی در دقیقه 4 خیلی خوشحال شدی.
-گل مهدی یک گل اروپایی بود که در اوایل بازی زده شد و به نوعی شیرازه تیم حریف با آن گل پاشید. من هم مثل تمام طرفداران از آن گل خوشحال بودم.

 


**با این حال شما در دقایق پایانی دو بر یک عقب افتادید ودر آستانه شکست بودید. فکر می کردی در آن ثانیه های پایانی به بازی برگردید؟
-زمانی که بازی دو بر یک شد، هم من و هم سایر بازیکنان نمی توانستیم باور کنیم که بازنده دربی شده ایم. به خودمان می گفتیم ما قصدمان برد در 90 دقیقه بوده و نباید الان شرایط اینطور شود. من فکر می کنم همه بچه ها خواستند در همان چند دقیقه بازی را برگردانند و اصلا باور نمی کردیم که در آستانه باخت هستیم. خداراشکر که دانشگر هم آن گل را زد و بازی را برگرداند. محمد دانشگر امسال جلوی من به عنوان مدافع خیلی زحمت کشید و تلاش کرد و دیشب هم با گلی که زد ما را به بازی برگرداند و خداراشکر می کنم که برگشتیم و در نهایت برنده شدیم. از بقیه دفاع ها هم تشکر می کنم که واقعا با جان و دل زحمت می کشند.

 

 

1522715

 

 


**بدون تردید نقطه عطف بازی شب گذشته برای تو ضربات پنالتی بود. از حس و حالت وقتی بازی به پنالتی رفت صحبت کن.
-اول بگذارید درباره یک اتفاق جالب صحبت کنم. در جلسه فنی قبل از بازی که چند ساعت پیش از شروع دربی بود، فرشید اسماعیلی به من گفت شب قبل خواب دیده که بازی را با درخشش من برده ایم. فرشید می گفت تو چند توپ عالی گرفتی و بازی را برده ایم. وقتی بازی به وقت های اضافی رفت، شخصا دوست داشتم به پنالتی کشیده شود.با توجه به موضوعی که فرشید برایم گفت و البته حس و حال و انگیزه خودم، یک حسی می گفت می توانم در پنالتی ها خوب کار کنم و یکی دو ضربه را بگیرم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

 


**تو اولین ضربه پنالتی پرسپولیس را که توسط نوراللهی زده شد، گرفتی. این موضوع خیلی شرایط را برای استقلال بهتر کرد.
-واقعا برای گرفتن آن ضربه انگیزه داشتم. شاید جالب باشد که بدانید من اول می خواست به سمت راست بپرم اما چون دیدم نوراللهی تا آخرین لحظه صبر کرد، من هم صبر کردم و به سمت چپ خودم پریدم و آن توپ را گرفتم. 

 


**بعداز مهار آن پنالتی چه احساسی داشتی؟
-وقتی آن توپ را گرفتم حس کردم خدا جواب تمام تلاش هایی که در یکسال انجام دادم را با گرفتن یک پنالتی به من داده است. مطمئن بودم بعدیها را هم می گیرم و چه بسا اگر توپ اوساگوانا در چارچوب بود نیز می گرفتم و البته که پنالتی های بعدی پرسپولیسی ها فرصت نشد زده شود. فکر می کنم خدا کمکم کرد و در بهترین زمان ممکن انرژی به من داد تا دل هواداران را شاد کنم.

 

 

 

1523072

 


**اتفاقات دربی شب گذشته برای تو در شرایطی رقم خورد که سال پرفشاری را گذراندی.به نظر می رسد از خیلی مسائل ناراحت هستی. درست است؟

-اگر بخواهم درباره این موضوع صحبت کنم باید خیلی به عقب تر بروم. شما نگاه کنید که سیدحسین حسینی اول فصل چطور با استقلال قرارداد بست. شاید خیلی ها ندانند که اول فصل چطور با من رفتار کردند. منی که سالها برای استقلال زحمت کشیدم و سختی های متعددی را تحمل کردم، با رفتارهای عجیبی مواجه شدم. منی که سال قبل از جام جهانی حقم بود به روسیه بروم اما 3، 4 بازی آخر را نیمکت نشین شدم و شانس حضور در جام جهانی را از دست دادم را می خواستند با هزار دروغ و حقه در استقلال نگه دارند و با همین روند هم قراردادم را تمدید کردند. قطعا هواداران نمی دانند اما شاید بد نباشد که بگویم چندین بار مرا به باشگاه کشاندند و خواستند مبلغ درخواستی ام را کم کنم و من هم به خاطر هواداران و به عشق استقلال بزرگ هیچ حرفی نزدم. بعد از آن ماجراها هم که یادتان هست چطور فایل صوتی حرفهایمان را به رسانه ها دادند. متاسفانه از ابتدای فصل خیلی ها نقشه کشیدند تا فشارها را روی سیدحسین حسینی بیندازند.

 


**در این خصوص بیشتر توضیح می دهی؟ 
-من از لحظه اول تمدید قراردادم این فشارها را حس می کردند. برخی افراد می خواستند طوری وانمود کنند که هواداران از من ناراحت هستند. ماجرای قراردادم را پیش کشیدند تا بگویند حسینی فلان است و بهمان.وقتی وارد بازی ها شدیم، شرایط بدتر شد. یک باند عجیب و غریب در فضای مجازی علیه من شکل گرفت تا هرطور دلشان می خواهد مرا خراب کنند. منتظر کوچکترین اشتباه از من بودند تا جوسازی کنند و در فضای مجازی دست به تخریبم بزنند. خداشاهد است حتی گل هایی خوردیم که من کوچک ترین تقصیری در آن نداشتم اما برخی افراد خاص در کانال های هواداری شان در فضای مجازی جبهه می گرفتند و کاملا مشخص است هدفی پشت این حرکات است.

 

 

 

1523074

 


 

**چرا در طول فصل واکنشی به این موضوع نشان ندادی؟
-من همیشه توکلم به خدا بوده و است. از روز اول که خدا کمکم کرد و به استقلال امدم تا حالا که پیراهن شماره یک را برتن می کنم، جز تمرین کردن و توکل هیچ کاری انجام ندادم.

 


**با این حال اما قبول داری روی چند گل خورده هم مقصر بودی؟
قطعا همینطور است. من قبول دارم روی چند کل مخصوصا اواخر فصل مقصر بودم اما مگر بهترین دروازه بان های دنیا گل های بد نخورده اند؟ ترشتگن دروازه بان بارسلونا یکی از بهترین گلرهای فصل گذشته لالیگا است. آیا می توان گفت چون او 8 گل از بایرن مونیخ خورده، پس دروازه بان ضعیفی است؟ 

 


**اما شاید هواداران استقلال انتظار دارند تو همان حسینی ای باشی که رکورددار کلین شیت بود و 10 بازی متوالی گل نخورد.
-اتفاقا باید در این خصوص توضیح بدهم. به نظر خودم در شرایط کنونی از نظر فنی من نسبت به آن زمان که رکورد زدم شرایط بهتری دارم. خیلی ها فکر می کنند چون آن زمان 10 بازی گل نخوردم، در اوج بودم اما واقعا خودم می دانم که الان نسبت به آن زمان شرایط فنی و جسمانی بهتری دارم. از لحاظ خروج از دروازه، بازی با پا و... در مقایسه با دوره ای که رکورد کلین شیت را به نام خودم ثبت کردم واقا شرایط بهتری دارم.

 

 

 

 

 


**با همه مسائلی که در بالا گفتی، پس احتمالا اشک هایت بعد از بازی دیروز نیز به خاطر همین موضوعات بود. درست است؟
واقعیت این است که من ششمین سال حضورم در استقلال را سپری می کنم. دو سال بازی نکردم اما در 4 سالی که بازی می کنم این همه فشار را ندیده بودم. متاسفانه بعضی مواقع اتفاقاتی افتاد که باور نمی کردم. فشارهای زیادی که رویم بود باعث شد بعد از موفقیتم در پنالتی ها اشک بریزم. خوشحالی ام از این بود که با گرفتن این پنالتی فشارها را از روی خودم توانستم کم کنم و دل هواداران را به دست بیاورم.

 


**حتما می دانی بعد از بازی پرسپولیسی ها گفته اند حقشان پیروزی بوده و البته صحبت هایی درباره کمک داوران به استقلال نیز مطرح شده است.
-آنهایی که این حرفها را می زنند بروند فیلم بازی را یک بار دیگر ببینند تا متوجه شوند چه اتفاقاتی افتاده است. اینکه می گویند داور باعث بردمان شده تا به فینال برسیم هم درست نیست. پنالتی صد درصد روی فرشید اسماعیلی گرفته نشده است.از طرفی وقتی بازی به پنالتی می کشد داور چطور می تواند تاثیرگذار باشد؟

 


**به نظرت استقلال به مقام قهرمانی جام حذفی می رسد؟
دربی برای ما دیشب تمام شد و تا امروز خوشحال هستیم. از امروز برای فینال حذفی استارت می زنیم و نباید در باد این برد بخوابیم. در فینال با یک تیم بزرگ مثل تراکتور بازی داریم. آنها تیم خوبی هستند و باید همه متحد باشیم تا بتوانیم مثل دیدار با پرسپولیس دست پر بیرون بیاییم و جام قهرمانی را به دست آوریم.

 

 

 

1523073

 

 


**فرهاد مجیدی هم فشار زیادی را تحمل کرد تا توانست استقلال را به اینجا برساند.
من واقعا از نزدیک شاهد بودیم که آقافرهاد چقدر تحت فشار بود. او انتقادهای زیادی را به جان خرید اما به حواشی توجه نکرد. مجیدی از مکتب باشگاه استقلال است و همه باید از او حمایت کنیم تا در سال های آینده نیز خوش بدرخشد و بتواند به عنوان یک مربی بزرگ به استقلال و کل فوتبال ایران کمک کند.

 


**حرف خاصی باقی مانده است؟
جا دارد از آقابهزاد(غلامپور) تشکر کنم. ایشان به خاطر من خیلی تحت فشار بود و سختی های زیادی کشید. خیلی ها علیه او مصاحبه کردند و گفتند تمریناتش خوب نیست اما واقعا تمرینات آقابهزاد عالی است.او از لحاظ روحی و روانی نیز مرا آماده کرد و جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم. خداراشکر توانستم جواب زحماتی که برایم کشیده را بدهم. او همیشه پشتم ایستاد و انرژی مثبت داد و امسال این موضوع را درک کردم. از او ممنونم که همه جوره پشتم بود و امیدوارم در فینال هم جواب اعتمادش را بدهم.

 

 

گفت و گو: امیر صادقی پناه

 

دیدگاه‌ها