کد خبر : 1704817 | 08 شهریور 1399 ساعت 13:10 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

محمود محمودی:

از دایی و قلعه‌نوعی برای همراهی تشکر می‌کنم

هیأت بیت‌الایتام ورزشکاران شهرری به همت پهلوان محمد محمودی سال‌هاست به دستگیری از نیازمندان مشغول است.هیأتی که همه ساله در ایام محرم محفلی باصفا برای حضور عاشقان امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش بوده .

 از دایی و قلعه‌نوعی برای همراهی تشکر می‌کنم

به گزارش ورزش سه ، در هشتمین روز از محرم 1442 در شهرری،پایین‌تر از بیمارستان فیروزآبادی،کوچه شهید خان‌محمدی رفتیم و در آن فضای معنوی گپ و گفتی هم با گوش‌شکسته باصفای ایران داشتیم.


پهلوان محمودی برای ما از تاریخ‌چه این هیأت و دیگر احوال پیرامون آن برای‌مان چنین گفت:

 

*22 سال است با نام امام‌حسین(ع) این خیریه برپا شده است


بیش از 22 سال است که با کمک پدر مرحومم و برادرانم این هیأت را به عشق اباعبدالله(ع) برپا کرده‌ایم.کار با 10 نفر آغاز شد و امروز که در خدمت شما هستم بیش از 4500 انسان شریف در این مسیر عشق دست یاری در دست ما دارند. البته لازم به ذکر است که این عزیزان تنها در حوزه تهران بزرگ فعالیت دارند.از خانواده زندانیان،خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این هیأت قرار دارند.در ماه در دو جمعه با مراجعه به خادمان خود سبد کالا و ارزاق دریافت می‌کنند.


پوشاک،کیف و کفش و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان این خانواده‌های تهیه و تقدیم‌شان می‌گردد. تمام این اقلامی که دیدید،انجام وظیفه و مأموریتی است که از جانب خداوند افتخار انجامش را داریم. در سال به طور میانگین 400 پسر و دختر از این مسیر به خانه بخت می‌روند. تمام این خدمات مأموریت خطیری است که پروردگار ما را لایق و قالب انجامش دیده و امیدوارم از آن سربلند بیرون بیاییم. به من فرزندی عطا نکرد تا عشق به این بچه‌ها در وجود من کم نشود.


*یک رویای صادقه برنامه اسال‌مان را تغییر داد


امسال تصمیم گرفتیم برخلاف روال هر سال در ایام محرم و به دلیل وجود بیماری کرونا، هیأت عزاداری را تعطیل و هزینه‌های آن را صرف کار مرسوم تهیه سبد ارزاق برای نیازمندان کردیم.
فعالیت‌مان به این ترتیب در راه خدامت به مردم و به عشق امام‌حسین(ع) چند برابر شده است. تنها یک غذایی هم طبخ شده که بوی غذای نذری سیدالشهدا برجای بماند و درون سبد ارزاق قرار می‌گیرد و ما تنها انجام وظیفه می‌کنیم.


*از سیاسیون و داش‌ آکل‌ها سپاسگزارم


من در این‌جا باید به صورت کلی خدمت‌تان عرض کنم.اگر بخواهم اسم ببرم از تمام ورزشکاران، داش‌مشدی‌ها و داش‌آکل‌ها،سیاسیون،کوچک و بزرگ که در این محفل عشق به امام‌حسین(ع) دست ما را به یاری گرفتند و به روشن ماندن چراغ جوان‌مردی و فتوت در میان هم‌میهنان‌عزیزمان مدد می‌رسانند.
این‌جا به اسم بچه یتیم‌ها و متعلق به آنها است.بزرگی می‌گوید: یتیم آمد که به انسان‌ها ارزش بدهد.عزیزانی هستند که با حضورشان به ما انرژی می‌دهند.عزیزانی که مالی ما را حمایت می‌کنند و همه کسانی که این خیریه که به اسم سیدالشهدا است را تنها نگذاشته‌اند،از همه این سرورانم تشکر می‌کنم.


*از علی دایی و امیر قلعه‌نوعی تشکر می‌کنم


ورزشکاران عزیزمان این‌جا می‌آیند و می‌روند و ما هیچ توقعی از کسی نداریم. قهرمان و پهلوان داریم مثل آقای صاحب‌الزمانی که هم تشریف می‌آورند و هم کمک می‌کنند.دوستانی هم هستند که با حضور فیزیکی‌شان به ما انرژی و قوت قلب می‌دهند. برخی چراغ خاموش کمک می‌کنند که از همه‌شان تشکر می‌کنم. این هیأت به مدد معجزه خدا می‌چرخد،چون خرج در این دوران سنگین است.
محمد رجبی عزیز که دوست و همراه بی‌ادعای علی آقای دایی هستند،امیرخان قلعه‌نوعی و ... که اگر بخواهم اسم ببرم خب شاید یک عزیزانی از قلم بیافتند و ناراحتی ایجاد شود. اگر اسمی در ذهنم نمی‌آید،امیدوارم کسی از من ناراحت نشود. دست همه یاری‌دهندگان بچه یتیم‌ها را می‌بوسم.همین‌هایی هم که گفتم می‌دانم راضی نیستند که نام‌شان جایی عنوان شود.خداوند به همه این عزیزان و کارهای قشنگ‌شان خیر و برکت بدهد و بلا نبینند.

 

*در همه زندگی‌ام معجزات این هیأت و خیریه را دیده و لمس کرده‌ام


در 4 المپیک حضور داشتم.این هم به لطف خدا بوده. یک دوره مسابقات جهانی بودم. 21 مدال به نام ایران و برای ایران به ارمغان آورده‌ام.آیا جز لطف خدا به این بنده بوده است؟ سرمربی تیم‌ملی کشتی ناشنوایان بوده‌ام.خدا مدد کرده به دفعات سرود کشورم در جهان نواخته و پرچم کشورم به اهتزاز درآمده است.همین هیأتی که تأسیس شده و شبی 5 تا 6 هزار عاشق امام‌حسین(ع) در آن رفت و آمد دارند. همه زندگی من سرشار از معجزات برخواسته از دل همین محفل انس با سیدالشهدا است. هر لحظه لطف خدا در زندگی‌ام را به برکت این هیأت و دعا بچه یتیم‌ها می‌بینم.

دیدگاه‌ها