کد خبر : 1705048 | 10 شهریور 1399 ساعت 00:23 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاقِ بهتر قرارداد ویلموتس، غرامت 170 میلیاردی بود

کرمی: در حق رشته‌های دیگر ظلم شده است

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: بعد از رفتن کی‌روش گفتند درس گرفتیم و قرارداد بهتری با ویلموتس بستیم که آن اتفاق بهتر، غرامت سنگین ویلموتس بود.

کرمی: در حق رشته‌های دیگر ظلم شده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، یوسف کرمی  در خصوص صدور مجوز فعالیت‌‌های تیم‌های ملی رشته‌های رزمی از سوی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: این تصمیم دو حالت دارد. از لحاظ فنی نتیجه این تصمیم صد درصد مثبت خواهد بود، چرا که شرایط تمرینات اردویی متفاوت از شرایط تمرینات انفرادی است. خیلی از ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می‌کردند که این نوع تمرین نمی‌تواند مانند تمرین زیر نظر کادرفنی مفید و تاثیرگذار باشد.
 

وی تصریح کرد: قطعا ستاد ملی مبارزه با کرونا اول از همه سلامت جامعه و ورزشکاران را در نظر می‌گیرد و به این فکر می‌کند به چه قیمتی باید ورزش کنیم. در کل باید چاره‌ای بیندیشیم و نباید اینگونه باشد که تا زمانی که کرونا وجود دارد ورزش نکنیم. احتمال اینکه کرونا حالا حالاها باشد وجود دارد و ما باید راه‌حل را پیدا کنیم تا به چه نحوه‌ای تمرینات را شروع کنیم که کمترین آسیب را داشته باشیم. بچه‌ها نیز باید به اردوهای ملی بازگردند تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

 

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو عنوان کرد: اگر ستاد ملی کرونا آنقدر سخت‌گیرانه برخورد کرد به این دلیل بود که ورزشکاران ما نخبه‌های ورزشی هستند و کوچکترین آسیبی خسارت جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. بچه‌ها باید با شروع تمرینات، شبانه‌روز در کمپ و اردو تحت نظر باشند و فکر نمی‌کنم اگر از اردو خارج نشوند مشکلی پیش بیاید. باید رفت و آمد نیز سخت‌گیرانه باشد و ورود افراد متفرقه ممنوع باشد.

 

کرمی در خصوص اعتراض ورزشکاران سایر رشته‌ها به حکم فیفا در خصوص غرامت 170 میلیارد تومانی به ویلموتس گفت: قبل از حضور ویلموتس ما میلیاردها تومان برای کی‌روش هزینه کردیم اما خروجی آن چه بود؟ ما از صعود به جام‌جهانی خوشحالی کردیم در حالی که تیم اول آسیا بودیم. تاج همیشه عنوان می کرد که ما 8 سال تیم اول آسیا بودیم، در حالی که تیم اول آسیا در این 8 سال یک بار به فینال آسیا نرسید و هیچ مقامی کسب نکرد.

 

وی افزود: این صحبت‌ها دقیقا مانند این است که ورزشکاری رنکینگ اول دنیا باشد، اما هیچ مدال آسیایی و جهانی نداشته باشد. رنکینگ اول دنیا وقتی همراه با مدالی نباشد ارزشی ندارد و به رنکینگ اول دنیا هیچ وقت پاداش نمی‌دهند. 8 سال پول بیت‌المال بدون هیچ خروجی خرج کی‌روش کردند و در آخر نیز گفتند حیف شد که او رفت. بعد از رفتن کی‌روش گفتند که از تجربیات حضور او درس گرفتیم و قرارداد بهتری با ویلموتس بستیم، که آن اتفاق بهتر، غرامت سنگین ویلموتس بود.

 

سرمربی باشگاه یاسترب کرواسی خاطر نشان کرد: در این سال‌ها میلیاردها تومان هزینه کردیم که فقط به جام‌جهانی برویم و این رفتار واقعا در حق سایر ورزش‌ها ظلم است. موارد بسیاری داشتیم که بازیکنان خارجی بدون انجام حتی یک بازی میلیاردها تومان پول گرفتند و رفتند و در طرف مقابل ورزشکار قهرمان المپیک ما برای دریافت پاداش خود سال‌ها منتظر ماندند. در حال حاضر نیز پرونده‌های زیادی در فیفا داریم که در خیلی موارد اصلا نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد.

 

کرمی با اشاره به علاقه خود به فوتبال گفت: عاشق فوتبال هستم، اما اعتقاد دارم با پول غرامت ویلموتس سالیان سال می‌توانستیم به مربیان ایرانی بهترین آموزش‌ها را بدهیم و آنها را به بهترین دوره‌ها بفرستیم. چرا هیچ وقت کار اساسی انجام نمی‌دهیم و به جای هزینه 170 میلیاردی برای ویلموتس، 10 تا 30 میلیارد را کنار نگذاشتیم و مربیانی مانند مهدوی‌کیا، هاشمیان و نکونام را به بهترین دوره‌های مربیگری اعزام کنیم تا در بازگشت از آنها در تیم ملی استفاده کنیم و بیت المال را  دور نریخته باشیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: ویلموتس چهار، پنج بازی با تیم ملی بود که در دو بازی باخت و مقابل کامبوجی به برتری رسید که بچه‌های کوچه ما نیز آنها را می‌بردند. این غرامت سنگین برای چنین مربی ظلم بزرگی است و باید مسئولان پاسخگو باشند. اینکه بگویم اشتباه شده است درست نیست و باید آقایان جوابگوی این پول بیت‌المالی باشند. آرزوی ما در تمام این سال‌ها صعود فوتبال به المپیک و صعود از گروه در جام‌جهانی بوده است که هیچ وقت با وجود میلیاردها تومان هزینه به آن نرسیدیم و از طرف دیگر ورزشکاران جوان ما به تنهایی قهرمان المپیک شدند و هیچ کسی آنها را ندید.

 

دارنده مدال برنز المپیک آتن در پایان به تسنیم گفت: با 170 میلیارد تومان پول ویلموتس می‌توانستیم سالیان سال ورزش ایران را به بهترین شکل اداره کنیم. این پول را باید آقایانی که این قرارداد را بستند از جیب خودشان پرداخت کنند. اگر قرار است مدیریت اینگونه باشد که هر کسی می تواند در ورزش مدیریت کند. برای این فردی را به عنوان مدیر یک مجموعه انتخاب می‌کنند که اشتباهات اینگونه نداشته باشد و اگر قرار بود قراردادهای اینگونه بسته شود که می توانستیم هر کسی را به عنوان مدیر فدراسیون انتخاب کنیم.

 

دیدگاه‌ها