کد خبر : 1705513 | 12 شهریور 1399 ساعت 11:40 | 243.1K بازدید | 14 دیدگاه

خرید پرمنفعت؛ یک مهاجم با هزاران هوادار

طارمی سهام اینستاگرام پورتو را تکان داد(عکس)

مهدی طارمی با حضورش در تیم پورتو علاوه بر اینکه باعث تقویت حمله یکی از پرافتخارترین تیم های اروپایی شده بلکه پورتو را به تیمی پرهوادارتر تبدیل کرده است.

طارمی سهام اینستاگرام پورتو را تکان داد(عکس)

به گزارش" ورزش سه" مدیریت باشگاه پورتو با خرید مهدی طارمی حالا تیمی پرطرفدارتر از گذشته است. مهاجم ملی پوش ایرانی که دو روز قبل سرانجام قرارداد رسمی اش را امضا کرد و با لباس پورتو به استادیو دو دراگو پا گذاشت برای این باشگاه هیبت یک ستاره را پیدا کرده است.


بازیکنی که از زمان مطرح شدن نامش برای حضور در پورتو موجب شد تا این صفحات این باشگاه در شبکه های اجتماعی با طرز چشمگیری با رشد مخاطب و دنبال کننده روبرو شود. اتفاقی که مدیران بخش بازاریابی و اقتصادی باشگاه های اروپایی ارزش آن را به خوبی می دانند.

 

باشگاه پورتو - مهدی طارمی

 

 

 


یک انتقال پرسود برای پورتو


پورتو با انتقال مهدی طارمی با یک تیر چند نشان را زده است؛ یک مهاجم سطح بالا، مستعد و تشنه موفقیت با قیمتی به مراتب ارزان تر از بازیکنان همسطحش در اروپا و امریکای جنوبی که با خودش هوادار به عنوان اصلی ترین سرمایه های یک باشگاه را همراه آورده است. پورتو در کمتر از یک ماه میلیون ها مخاطب و دنبال کننده جدید پیدا کرده و این آثارش را به خوبی در صفحات این باشگاه در شبکه های اجتماعی نشان داده است.

 

با توجه به تجربه و سابقه و سطح باشگاه پورتو به نظر می رسد این باشگاه از این پتانسیل موجود به خوبی بهره ببرد؛ همانطور که در صفحات اختصاصی این باشگاه مشخص است و مثلا در اینستاگرام از زمان حضور طارمی و از روز گذشته که قرارداد این بازیکن رسمی شده است 10 پست درباره مهاجم تیم ملی ایران گذاشته است. پست هایی که رکوردهای لایک اینستاگرام این صفحه را نیز شکستند.

 

1524147

 

 

ویدئوی معرفی طارمی که در ورزشگاه استادیو دو دراگو به زبان فارسی صحبت می‌کند رکورد بیننده را در اینستاگرام پورتو با بیش از 233 هزار بیننده شکست.

 

 

1524150

 

1524151

 

مقایسه تعداد بازدیدها و لایک های پست رسمی شدن قرارداد طارمی و عکس در کنار خورخه داکاستا رئیس باشگاه با زایدو دیگر بازیکن جدید این تیم و عکس قرارداد رسمی اش با رئیس باشگاه پورتو حکایت تفاوتی نزدیک به 100 هزار لایک را نشان می‌دهد.


تاثیر طارمی روی نمودار جذب فالوور


چندی قبل نشریه "رکورد" یکی ازنشریات قدیمی و معتبر پرتغال در رابطه با تاثیر حضور مهدی طارمی روی میزان مخاطبان شبکه های اجتماعی باشگاه پورتو نوشت:" هواداران مهدی طارمی مهاجم ایرانی مدنظر پورتو که 2.3 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد به صفحه باشگاه پورتو آمده و هر روز بر تعداد دنبال کننده های پورتو افزوده می شود."


براساس نمودار آنالیز تعداد دنبال کنندگان و علاقمندان اینستاگرام باشگاه پورتو می توان گفت تقریبا از زمانی که تقریبا مساله حضور طارمی در پورتو به شکل جدی مطرح شد تا الان طارمی چیزی در حدود هفتاد هزار فالوور به تعداد فالوورهای باشگاه پورتو اضافه کرده است. صفحه اینستاگرام باشگاه پورتو که نمودارش در ماه و هفته ها و روزهای اخیر شکل صعودی پیدا کرده در  مرداد ماه که اخبار حضور طارمی در این باشگاه به شکل جدی مطرح شد 1457204 دنبال کننده داشت و امروز (چهارشنبه 12 شهریور 99) صفحه این باشگاه در اینستاگرام 1524233 دنبال کننده دارد. چیزی بیشتر از 67هزار دنبال کننده در مدت زمان حدود 45 روز می تواند اتفاق خیلی برای باشگاه پورتو باشد.

 

1524148

 

1524149

 

1524146

 

1524144

 

در این نمودارها ، تعداد فالوورهای باشگاه اف سی پورتو را در دو ماه اخیر می بینیم. خبر حضور طارمی از مرداد ماه، اما باعث رشد فالوورهای پورتو شد طوری که در کمتر از یک ماه نزدیک به 70 هزار دنبال کننده جدید دارد.

 

افزایش تعداد بازدیدکنندگان


اما نکته جالب تر افزایش تعداد بازدیدکنندگان و لایک ها از زمان حضور مهدی طارمی است. برای اینکه بفهمیم حضور طارمی و هوادارانش چه تاثیری داشته بد نیست آمار لایک های پیج اینستاگرام اف سی پورتو را مرور کنیم. از پر بیننده روزهای صفحه اینستاگرام باشگاه پورتو در ماه های اخیر روزهای قهرمانی پورتو در لیگ پرتغال و پست هایی است که بعد از قهرمانی منتشر شد.


موضوع قابل توجه اینجا است که فیلم مراسم شادی و قهرمانی تیم که روی صفحه اینستاگرام باشگاه گذاشته شد یکی از پرمخاطب ترین پست های اینستاگرامی پورتو بود که نزدیک به 76 هزار بیننده داشت. اما در همین صحفه اینستاگرامی  ویدئوی معرفی مهدی طارمی که او به زبان فارسی با هواداران صحبت می کند نزدیک به 233 هزار بیننده داشت. تفاوتی در حدود 157 هزار بیننده که می تواند توجه باشگاه پورتو را بیش از پیش به این موضوع جلب کند.


از دیگر مقایسه هایی که می تون انجام داد اینکه ، پورتو در روزهای جذب مهدی طارمی یک بازیکن دیگر به نام زایدو زانوسی را از سانتاکلارا به خدمت گرفت. پست عقد قرارداد رسمی این بازیکن و عکسش در کنار رئیس باشگاه پورتو که دو روز پیش منتشر شد نزدیک به 50 هزار لایک داشته است و خبر رسمی شدن قراداد طارمی و پورتو و عکس او کنار خورخه دا کاستا رئیس باشگاه پورتو بیش از 96 هزار بار توسط مخاطبان لایک خورده است.

 

1524145


پیش‌بینی‌ها سورپرایز شدند


اتفاق ویژه این است که حضور طارمی و افزایش فالوورها به نوعی پیش بینی ها و تحلیل ها در مورد وضعیت صفحات پورتو در شبکه های اجتماعی را کاملا تغییر داده است. پیش از این براساس نمودار و میانگین فالوورها و لایک ها پیش‌بینی شده بود که در چنین زمانی اینستاگرام پورتو 1479770 فالوور داشته باشد که اکنون با تعداد 1524233 نفر نزدیک به 45 هزار نفر بیشتر از پیش بینی ها به این صفحه اضافه شده اند. اتفاقی که پیش بینی می شد تا دو ماه آینده برای افزایش تعداد فالوورهای پورتو رخ بدهد اکنون اتفاق افتاده است.

 

 

دیدگاه‌ها