کد خبر : 1705687 | 13 شهریور 1399 ساعت 12:11 | 69.3K بازدید | 1 دیدگاه

2 سال بعد از شب تلخ  موردویا سارانسک

طارمی-په په؛ همبازی شدن دشمنان 90 دقیقه ای

روز پنجم خردادماه سال 1397 وقتی مهدی طارمی موقعیت فوق العاده مقابل دروازه پرتغال را به بیرون زد کسی فکرش را نمی کرد روزی قهرمان این کشور فرش قرمز زیر پایش پهن کند.

طارمی-په په؛ همبازی شدن دشمنان 90 دقیقه ای

به گزارش" ورزش سه" کشور پرتغال برای مهدی طارمی ، شبیه داستان هایی است که برپایه عشق و نفرت ساخته شده اند. در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه و در آخرین دقایق بازی آخر ایران برابر پرتغال، مهدی طارمی تا آستانه تاریخ سازی پیش رفت؛ در دقیقه 93 بازی و در حالی که دو تیم یک، یک بودند و در شرایطی که تیم ملی ایران باور کرده بود می تواند برنده بازی شود ، یک موقعیت ایده آل نصیب مهدی طارمی شد؛ به نظر دیگر تقریبا همه داستان این فرصت را می دانند که طارمی به بغل دروازه کوبید تا با مشت های گره کرده فریادی از سر ناراحتی و ناامیدی سر بدهد. لحظه ای که تقریبا تمام ایران آهی از حسرت برای از دست رفتن این موقعیت کشیدند و مثل همیشه پس از آن انتقادها آغاز و حتی تکه های بامزه و خنده داری بود که برای این صحنه و طارمی ساخته شد. 

 

 

1524352

 


در بازی تیم ملی ایران برابر پرتغال با وجود آنکه علیرضا بیرانوند پنالتی سوپراستار فوتبال جهان را مهار کرد اما اخبار تحت تاثیر ضربه دقیقه آخر طارمی قرار گرفت به طوری که نه فقط در ایران که در رسانه های جهان تیترهای مختلفی درباره گل نشدن این صحنه منتشر شد.


2 سال و 2 ماه بعد از آن روز پرهیجان و پراز احساس در ورزشگاه موردویا سارانسک ، طارمی در هیبت یک ستاره و قهرمان لباس مهمترین تیم باشگاهی فوتبال پرتغال را به تن کرد و مورد استقبال ویژه ای از سوی پورتو یکی از پرافتخارترین باشگاه های اروپایی قرار گرفت.

 

 

1524349

 


مهاجم تیم ملی ایران البته که سال قبل و در ریوآوه با زدن 21 گل توانایی هایش را به فوتبال پرتغال نشان داد به طوری که هر سه غول بزرگ فوتبال باشگاهی این کشور خواهانش بودند. با وجود علاقه ای که طارمی به حضور در پورتو داشت اما بنفیکا، اسپورتینگ و براگا تا آخرین لحظات سعی در تغییر نظر مهاجم 28 ساله ایرانی داشتند. 

 

 

1524348

 

 


چهره های آشنا


در تیم ملی پرتغال که در جام جهانی حضور داشت دو بازیکن تیم پورتو به نام های سرجیو الیویرا در خط هافبک و ریکاردو پریرا در خط دفاعی بازی می کردند. ریکاردو پریرا بعد از جام جهانی به لسترسیتی در انگلستان رفت اما الیویرا کماکان در پورتو هست ضمن اینکه این تیم یک چهره بسیار آشنای دیگر را در اختیار دارد که در جام جهانی مقابل طارمی بازی کرده است. په په مدافع معروف و خشن پرتغالی که در تیم رئال مادرید هم بازی می کرد بعد از دو فصل حضور در بشیکتاش فصل گذشته به پورتو پیوست؛  تیمی پیوست که در آن به شهرت رسید. او در تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2018 نیز یکی از مهره های کلیدی بود و در بازی برابر ایران ، بارها یارمستقیم طارمی شده و با او بر سر جدال توپ درگیری داشت.

 

 

 

1524351

 


در صحنه معروف دقیقه 93  که طارمی در بازی برابر پرتغال در موقعیت گل قرار گرفت اما په په روی خط شش قدم ایستاده بود و سدریک دیگر مدافع پرتغالی زاویه مهاجم تیم ملی را برای ضربه زدن بست.
برای علاقمندان ایرانی به فوتبال ، در تیم پورتو یک چهره آشنای دیگر هم هست؛ شویا ناکاجیما وینگر و مهاجم دوم فصل گذشته الدحیل که پیش از آن تیم پورتیموننزه پرتغال نیز بازی کرده بود ، در این فصل به پورتو پیوسته است. او در بازی  رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته برابر استقلال تهران به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در مسابقه ای که استقلال با سه گل مغلوب حریف قطری اش شد.
مهدی طارمی امروز اما یکی از پرخبرترین و مهم ترین چهره های فوتبال پرتغال به حساب می آید. او در این دو سال با وجود اینکه مسیر سختی پیش رو داشت توانست از الغرافه قطر به ریوآوه رسیده و در این تیم متوسط فوتبال پرتغال عنوان آقای گلی را کسب کند. مهاجم تیم ملی ایران از ماه ها قبل تبدیل به سوژه اصلی رسانه های پرتغالی شده و هر روز اخباری درباره علاقه و پیشنهادهای تیم های مطرح این کشور به او منتشر شد.

 

 

1524353

 


او از زمان حضورش در پورتو نیز بارها عکس ها و گزارش هایش تیتر اصلی سایت ها و روزنامه ها و مجلات پرتغالی بوده و برخوردی که با این ستاره فوتبال ایران انجام شد بسیار شباهت به رفتاری دارد که تیم های مطرح با ستاره های بزرگ و استعدادهای درخشانی که می گیرند انجام می دهند. مهاجم تیم ملی ایران بعد از چند سال سخت به خاطر محرومیت و جرایم و همچنین انتخاب های عجیبش حالا به نقطه ای رسیده است که همه انتظارش را داشتند. طارمی  با آغاز رقابت های لیگ قهرمانان اروپا این شانس را دارد که با نشان دادن توانایی هایش نه تنها محبوب قلب هواداران این غول فوتبال پرتغال و قهرمان دو دوره اروپا شود که می تواند راه خودش را به سوی باشگاه های بزرگتر باز کند.

 

1524350

دیدگاه‌ها