کد خبر : 1705782 | 13 شهریور 1399 ساعت 20:45 | 116.6K بازدید | 3 دیدگاه

اشکان و انگشتر متبرک 

بازگشت ستاره بوندس لیگا به تیم ملی (عکس)

تراکتور در فینال جام حذفی برابر استقلال و در شبی که اشکان دژاگه ستاره این تیم بود به پیروزی رسید؛ نمایشی که می تواند اشکان را باردیگر به تیم ملی برساند.

بازگشت ستاره بوندس لیگا به تیم ملی (عکس)

به گزارش" ورزش سه" اشکان دژاگه تا قبل از اینکه در یک تعویض عجیب جای خودش را به محمدرضا آزادی بدهد یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. اوج کار دژاگه گلی بود که وارد دروازه استقلال کرد و به نوعی کمک کرد تا تراکتور این بازی حساس را در همان نیمه اول ببرد.


گل او شباهت زیادی به گلی داشت که یک سال پیش و در بازی دو تیم استقلال و تراکتور در ورزشگاه یادگار تبریز وارد دروازه استقلال کرد. در آن بازی توپ به اشکان رسید و با یک ضربه پای راست به سمت مخالف دروازه را باز کرد اما این بار او پاسی را که شبیه توپ قبلی بود را گرفت به تو زد و با یک بیرون پای آرام و فنی به زاویه موافق توپ را به تور دروازه سیدحسین حسینی رساند.
اشکان بعد از این گل مثل همیشه جای انگشتر روی انگشت دست چپش را بوسید و سپس به سمت پرچم کرنر رفت مثل یک بوکسور به آن ضربه زد. دژاگه بعد از این گل کلیدی هم توانست با تجربه بالایش در نگه داشتن توپ و گرفتن ریتم بازی استقلال نقش مهمی بازی کند.

 

1524518


البته در دقیقه 86 بازی نیمکت تراکتور در یک اقدام عجیب و در حالی که مسعود شجاعی مصدوم بود و نمی توانست بازی کند او را از زمین بازی بیرون کشید. تعویضی که بهت و سوال دژاگه را از نیمکت به همراه داشت. جالب است آزادی بازیکنی که به جای اشکان به زمین آمد چند دقیقه بعد تعویض شد تا چهره بهت زده اشکان روی نیمکت که صورتش را بین دستانش گرفته بود سوژه تصویربردار تلویزیونی شود.


اشکان امشب و در بازی با استقلال نشان داد که بازیکن بازی های بزرگ است و در حالی که دراگان اسکوچیچ هم بازی را از نزدیک تماشا می کرد به نظر توانسته باشد او را برای بازی های حساس پیش روی تیم ملی به دعوتش متقاعد کرده باشد.دژاگه از همان اولین حضورش در فوتبال ایران و در بازی برابر قطر در مقدماتی جام جهانی ، سپس بازی های مهم دیگری مثل بازی برابر آرژانتین در جام جهانی 2014 همواره در بازی های مهم  آن کیفیت بالایی که از او انتظار داشتیم را نمایش داده است. همانطور که در بازی فینال جام حذفی یکی از بهترین های زمین بود.


با این وجود دژاگه بعد از حضورش در ایران روزهای پرفراز و نشیبی داشت و حتی از ترکیب اصلی کارلوس کی روش هم کنار رفت اما بازگشت او در بازی فینال نشان داد که او هنوز هم می تواند یک مهره موثر در تیم ملی باشد. 


اشکان که در 34 سالگی یک جام قهرمانی در فوتبال ایران را به دست آورد شاید کاپیتان تیمی باشد که چهار بازی کلیدی در مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا پیش رو دارد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها