کد خبر : 1706194 | 15 شهریور 1399 ساعت 22:02 | 181.5K بازدید | 8 دیدگاه

آقای گل سرخ‌ها در آستانه جدایی از تیم یحیی

علیپور-ماریتیمو؛ خبر ناگوار اردوی پرسپولیس!

در حالی که تمدید قرارداد علیپور با پرسپولیس محتمل به نظر می‌رسید، حالا او در آستانه جدایی از تیم سرخپوش پایتخت قرار گرفته است.

علیپور-ماریتیمو؛ خبر ناگوار اردوی پرسپولیس!

 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی ها صبح شنبه را با امیدواری به تمدید قرارداد علی علیپور آغاز کردند و در آخرین ساعات شب، با خبر جدایی احتمالی اش و پیوستن به ماریتیموی پرتغال شوکه شدند؛ تیمی که امیر عابدزاده را در اختیار دارد و حالا در آستانه جذب علی علیپور نیز قرار گرفته است.

 

آنطور که نشریه رکورد _یکی از معتبرترین رسانه های پرتغالی_ در گزارش خود از نقل و انتقالات ماریتیمو نوشته، علی علیپور برای امضای قرارداد دو ساله با این تیم سبز و قرمز به توافق رسیده و منتظر ویزای خود برای سفر به این کشور است.

علیپور مهاجم شماره ۷۰ سرخ ها حالا در حالی به در خروجی باشگاه نزدیک شده که عصر شنبه برای مذاکره با رسول پناه به ساختمان این باشگاه رفت و همچون روز پنج شنبه، با نوعی ناراحتی باشگاه را ترک کرد و مقابل خبرنگاران مصاحبه کوتاه و ایستاده خود را انجام داد و گفت: «پیشنهادم را دادم و منتظر خبر از باشگاهم، قرار است در هیئت مدیره بررسی کنند و نمیدانم امشب یا فردا خبر خواهند داد.» در صحبت های پیام جدایی تلویحا وجود داشت اما خودش در انتها این موضوع را تکذیب کرد و تداوم حضورش را به تصمیم مدیران باشگاه منوط دانست.

 

نکته مهم درباره علیپور این است که یکی از معدود بازیکنانی است که در سن پایین به پرسپولیس آمد، درخشید و به ستاره تیم تبدیل شد و دو راهی «افت کیفیت - انتقال به اروپا» را هم نداشت و شش سال در تیم ماند و عناوین مختلفی را هم از آن خود کرد: آقای گل لیگ برتری، چهارمین گلزن تاریخ باشگاه، چهار گل در دربی و... .

 

1525041

علیپور که در دربی یک گل ساخت و یک گل زد، حالا در آستانه جدایی قرار دارد؛ جدایی سرمایه بزرگ باشگاه پرسپولیس که یک خسران بزرگ برای این تیم خواهد بود.

 

جدایی علیپور در حالی محتمل به نظر می‌رسد که پرسپولیس چندی قبل مهدی ترابی را هم از دست داد. ترابی به خاطر پرداخت پایین تر از حد مقرر با سرخ ها فسخ یک طرفه کرد و حالا در قطر پیشنهاداتش را بررسی می‌کند. پس از ناکامی در درآمدزایی از یک ستاره گران‌بها حالا ترانسفر علیپور به عنوان بازیکن آزاد یک شکست مطلق برای مدیریت پرسپولیس در چند سال اخیر خواهد بود.

 

از طرف دیگر انتقال او به اروپا از نظر فنی هم روی کیفیت سرخ ها تاثیرگذار خواهد بود. علیپور تنها مهاجم لیگ برتری پرسپولیس است که سه فصل متوالی توانسته ۱۵ گل یا بیشتر بزند. شاید به همین خاطر است که هواداران پرسپولیس تصمیم گرفته‌اند که در اعتراض به تصمیم باشگاه دوباره تجمعی را به راه بیاندازند.

 

 پس از جدایی ترابی، قرمزها امید زیادی به تمدید با علیپور و بشار رسن داشتند اما هر لحظه این امیدها کمرنگ تر و آخرین گلزنان فصل پرسپولیس به جدایی از این تیم نزدیک و نزدیک تر می‌شوند؛ اتفاقی که شاید افت ناگهانی تیم سرخپوش تهران پس از پنج سال درخشان را در پی داشته باشد.

 

1525042

آخرین فریم از علیپور در لیگ برتر؛ مهاجم بی حاشیه از فرط ناراحتی به خاطر ناکامی در کسب کفش طلا، روی زمین خوابیده و همبازیانش برای دلداری به او نزدیک می‌شوند.

 

 

بسیاری تصور می‌کنند که جدایی علیپور دلایل مالی دارد. آنطور که از صحبت های امروز علیپور برداشت می‌شود، باشگاه پرسپولیس محدودیتی نظیر سقف قرارداد را برای بازیکنانش در فصل جاری اعمال می‌کند و به همین خاطر قادر به تأمین نیازهای ستارگان خود نیست؛ چیزی که شاید این بازیکنان از روند مالی باشگاه در طول سال دریافتند و به همین خاطر مذاکرات و توافقات را پیش از پایان فصل انجام دادند.

 

اما با این حال نمی‌توان از خواست مهاجم شماره ۷۰ سرخ ها به پیشرفت نیز عبور کرد و شاید دلیل اصلی علیپور برای درآوردن پیراهن پرسپولیس نیز همین موضوع باشد. الگوی مثبت طارمی در لیگ پرتغال سبب شده تا زوج سابق او نیز به جدایی از جمع سرخ ها و حضور در تیمی میانه جدولی بیاندیشد و در آستانه ۲۵ سالگی، راهی جدید را پس از دوره طولانی بازی در پرسپولیس برگزیند.

دیدگاه‌ها