کد خبر : 1706465 | 17 شهریور 1399 ساعت 10:30 | 27.8K بازدید | 4 دیدگاه

رسمی؛ سقف قرارداد بر نمی گردد

فریبرز محمود زاده، رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ وضع دوباره قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران را غیر ممکن می داند.

رسمی؛ سقف قرارداد بر نمی گردد

به گزارش "ورزش سه"، او در اینباره می گوید: « پیش تر که این قانون وضع شده بود باشگاه ها ما به ازای درخواست بازیکنان نسبت به سقف قرارداد را در قالب پوئن های دیگر به بازیکنان می دادند. مثل حواله میله گرد، زمین در شمال، آپارتمان و ... در نتیجه قرارداد نهایی بازیکن در سازمان لیگ ثبت نمی شود و بازیکن امتیازاتی که در خارج از چارچوب قرارداد از باشگاه دریافت می کرد بدون مالیات بود. به واقع این قانون موجب ترویج پول های زیر میزی شده بود. »

 

او صحبت هایش را این چنین ادامه می دهد: « در حال حاضر باشگاه ها از میزان بالای دستمزد بازیکنان گلایه می کنند اما سوال اصلی اینجاست چه کسی این پیشنهادات کلان را به بازیکنان ارایه می دهد؟ کسی جز مدیران باشگاه ها؟ بازیکن وقتی از یک باشگاه پیشنهاد کلانی برای بازی دریافت می کند وقتی از سوی تیم دیگری دعوت به همکاری می شود از پیشنهادی که دریافت کرده می گوید و باشگاه جدید هم برای جذب بازیکن پیشنهاد بالاتری می دهد و این شرایطی است که باشگاه ها آن را به وجود آورده اند. به نظر من در این باره باید یک کار کارشناسی انجام شود. یک میزگرد تنها با حضور مدیران باشگاه ها به این خاطر که در زمینه عقد قرارداد با بازیکن تصمیم گیر هستند. این میزگرد و این نشست می تواند منجر به وحدت رویه در بین باشگاه ها شود. هر چند نمی توان باشگاه ها را در رقابت برای جذب بازیکن محدود کرد اما می توانند در نشستی که به همین بهانه برگزار می کنند به هم وعده دهند مبالغ غیر منطقی و غیر از ارزش واقعی بازیکن به او پیشنهاد ندهند. »

 

گفتنی در روزهای اخیر مدیران باشگاه ها در این باره صحبت کرده اند و این پرسش را مطرح کرده اند به طور مثال بازیکنی که به طور مثال قراردادش فصل گذشته 500 میلیون تومان بوده چرا باید امسال درخواست 3 میلیارد تومانی داشته باشد؟

 

رییس کمیته نقل و انتقالات در پایان به این نکات اشاره کرد و گفت: « سازمان لیگ در کنار باشگاه ها و حامی باشگاه ها است. این فصل سهمیه بزرگسال و هم چنین بازیکن زیر 25 سال افزایش پیدا کرده و هم چنین حضور خارجی ها در تیم های لیگ برتری منع شده تا از مشکلاتی که به خاطر پرونده های خارجی برای باشگاه ها درست می شود، جلوگیری شود. اما سازمان لیگ نمی تواند وارد امور اجرایی باشگاه ها شود و نحوه قرارداد بازیکنان را زیر نظر بگیرد. در این باره باید باشگاه ها به اجماع برسند و خودشان با هم وعده کنند پیشنهاداتی که به بازیکنان می دهند واقعی و برابر ارزش های آنها باشد.»

 

دیدگاه‌ها