کد خبر : 1706476 | 17 شهریور 1399 ساعت 11:54 | 39.6K بازدید | 4 دیدگاه

ساکت و تراکتور؛ کمیته انضباطی مشخص می کند

پرونده ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور به زودی از سوی کمیته انضباطی تعیین و تکلیف می شود و به نظر می رسد رای صادره از سوی کمیته انضباطی در ادامه همکاری باشگاه با این مربی جوان تاثیر گذار است.

ساکت و تراکتور؛ کمیته انضباطی مشخص می کند

به گزارش "ورزش سه"، یکی دو روز پیش بود که این مربی در استوری خبر از جدایی از تراکتور داد به این بهانه که رای صادره از سوی کمیته انضباطی سنگین خواهد بود در حالی که هنوز رایی در این باره صادر نشده است و کسانی که در حاشیه زمین این خبر را به ساکت الهامی داده بود شاید جز مسئولان برگزاری مسابقه بوده باشند اما قطعا جز اعضایی کمیته انضباطی نیستند و این کمیته انضباطی است که در خصوص تخلفات مربی تراکتور در بازی نهایی جام حذفی تصمیم می گیرد.

 

ماده 55 آیین نامه انضباطی و در بند یک به این موضوع اشاره می کند. اگر فرد خاطی در قبال مقامات رسمی مسابقه بد رفتاری کند جدا از محرومیت ناشی از کارت قرمز 4 جلسه از همراهی تیمش محروم می شود و می تواند جریمه نقدی هم برای او در نظر گرفت اما اقدام به حمله به مقامات رسمی مسابقه می تواند محرومیت سنگین تری برای هر یک از اعضای تیم در بر داشته باشد. دست کم شش ماه و این جدا از جریمه نقدی است که قانونگذار برای فرد خاطی در نظر گرفته است. جالب اینکه در همین ماده به این نکته اشاره شده پرتاب کردن آب دهن به سمت یکی از مقامات رسمی مسابقه می تواند برای بازیکن یا مربی و یا هر یک از اعضای تیم محرومیت یک ساله در پی داشته باشد.

 

در صحنه ای ساکت الهامی – سرمربی تراکتور روشنک مسئول برگزاری مسابقه که در حال آرام کردن او بود را هل داد؛ این اتفاقی بود که جدا از اعتراض به داوری و هم چنین درگیری این مربی با کمکش رخ داد و البته در همه این صحنه ها چیزی که بیشتر مشهود بود اعتراض شدید الحن ساکت الهامی به داور بود و به نظر می رسد در صحنه برخورد با روشنک بیش از اینکه نیت به زدن او داشته باشد به دنبال دور کردن او از خود بود؛ البته نیت روشنک خیر و دعوت سرمربی تیم تراکتور به خویشتن داری بود و در نهایت تعبیری که کمیته انضباطی از این صحنه خواهد داشت رای را در این باره صادر خواهد کرد.

 

ساکت الهامی بلافاصله بعد از بازی از تیم داوری و دیگر مقامات رسمی مسابقه عذرخواهی کرد و قول داد دیگر او را عصبانی نخواهیم دید. بدون شک این مربی جوان در اولین فصل حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی باید این نکته مهم را سرلوجه مربیگری اش قرار دهد که فرقی بین اعتراض و آشوب در کنار زمین وجود دارد و ادامه این مسیر به او ضربه خواهد زد. و البته که حفظ آرامش در کنار زمین به او بهتر در مسیر هدایت تیمش کمک خواهد کرد و می شود حتی در فضایی آرام به قضاوت داور معترض شد و با او حرف زد؛ کاری که خیلی از مربیان در کنار خط انجام می دهند.

دیدگاه‌ها