کد خبر : 1706606 | 17 شهریور 1399 ساعت 19:38 | 26K بازدید | 4 دیدگاه

رونمایی از برنامه ١۵ ساله در افق ١۴١۴؛

ساکت: قبل از بازگشتم خیلی به انتخاب محرم فکر می‌کردم

مدیرعامل سپاهان معتقد است انتخاب محرم نویدکیا رنسانس هویتی درحوزه مربیگری با ورود نسل طلایی فوتبال است.

ساکت: قبل از بازگشتم خیلی به انتخاب محرم فکر می‌کردم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان روز گذشته به همراه محرم نویدکیا در مراسم معارفه این چهره که با حضور هواداران برگزار شد، شرکت داشت ولی درباره تصمیم به انتخاب شماره ۴ محبوب سپاهانی صحبتی نکرده ولی حالا در گفتگویی مفصل با پایگاه خبری سپاهان در مورد مسائل مختلف این باشگاه به اظهار نظر پرداخته است.

 

ساکت در این مصاحبه می‌گوید دوران طلایی دهه 80 هر چند شیرین و خاطره انگیز اما متعلق به گذشته است و حالا باید با بهره گیری از دستاوردهای اجتماعی و هویتی آن دوره طلایی برای افتخارات جدید تلاش کرد.

 

 این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.  

 

  از این اعتماد سپاسگزارم
از اعتماد مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه، آقایان نیکفر، لطفی، فخارزاده، پزشک و تابش که به بنده اعتماد کردند نهایت سپاس را دارم. همه تلاش خود را می کنیم تا پاسخ اعتماد مدیران کارخانه فولاد مبارکه و هیئت مدیره باشگاه و پاسخ لطف و حمایت هواداران همیشه همراه که این احساس و اعتماد را به بنده داشتند که می توانم در اینجا تاثیر گذار باشم را با اقداماتی ماندگار بدهم. همین جا یادی کنم از زنده یاد حریری موسس باشگاه و سایر مدیران سابق این مجموعه آقایان تابش، تاج، احمدی،  خلیلی، رحیمی، ترابیان، خلیلیان، باقریان، طاهری و نیکفر، این بزرگواران در طول این سالها برای مدیریت و راهبری سپاهان تلاش کردند و شایسته درود ما و همه خانواده سپاهان هستند.

 

 استمداد از همه دوستداران سپاهان
 از اعتماد دوباره و اینکه برای بار دوم افتخار حضور در باشگاه فولاد مبارکه را پیدا کردم خوشحالم و امیدوارم  در دومین حضور نیز بتوانیم با یاری خدا و همراهی همه خانواده فولاد مبارکه و باشگاه باز هم پیام آور غرور و افتخار برای سپاهان و هوادارانش باشیم. همانند دوران اول حضور در دهه هشتاد همه تلاش خود را برای سربلندی باشگاه محبوبم خواهم کرد و از همه بزرگان، پیشکسوتان و  دوستداران مکتب سپاهان در این راه استمداد می طلبم. راه سختی در پیش داریم که باید شبانه روز تلاش کنیم تا باشگاه به طور همه جانبه در مسیرهای درست و استاندارد قرار بگیرد و انتظارات هواداران مان  در سراسر دنیا ،  همشهریان و هم استانی ها، فولادمردان فولاد مبارکه و همه علاقه¬مندان به این مکتب کهن را برآورده نماید.

 


دهه طلایی چراغ سپاهان 1414
  افتخارات بنده با سپاهان در دهه هشتاد مربوط به گذشته است. هر چند همه از آن دوران به عنوان دورانی شیرین و خاطره انگیز و از بنده نیز به عنوان خدمتگزاری در آن دهه یاد می کنند اما باید به این نکته اذعان داشته باشم که ما نگاه مان به آینده است که دوباره سپاهانی با اقتدار در سطح و کلاس بین المللی را داشته باشیم. دهه هشتاد با همه قهرمانی های لیگ برتر و جام حذفی، موفقیت های بین المللی، فینال لیگ قهرمانان و راهیابی به جام باشگاه های جهان  گذشته و حالا باید سعی کنیم آن موفقیت های را بیشتر و بهتر تکرار کنیم تا سپاهان همچنان  یک نام باشکوه برای رقبا باشد. فکر به دوران گذشته صرفا الگویی برای اعتماد به نفس و انگیزه ما برای تکرار در شکلی بهتر وموفقیت آمیز تر خواهد بود.در این مسیر با همراهی عالمان به علم پژوهش و آینده نگری دستاوردهای پژوهشی و برنامه ریزی را وارد چرخه مدیریتی و فرایندی باشگاه کرده تا الگویی شاخص با برند معتبر فولاد مبارکه سپاهان را در افق 1414 پایه گذاری نماییم. برنامه ای 15 ساله برای رسیدن به جایگاهی فراملی یک ریل¬گذاری همه جانبه و حساب شده برای تثبیت جایگاه موثر سپاهان در داخل و یک حرکت دقیق و با برنامه برای مدیریت پروژه سپاهان به سمت ارتقای جایگاه بین المللی این باشگاه در سطح آسیا این یک شعار و آرزو نیست که فرایندی است گام به گام که با همراهی پشتوانه ای بی بدیل و پایان ناپذیر به نام سرمایه اجتماعی هواداران و همکاران ارزنده باشگاه می-تواند این افق را طلایی و درخشان نماید.


 
اهداف پیش رو و  اولویت ها
در تبعیت از خط مشی سیستم های مدیریت یکپارچه شرکت‏ فولاد مبارکه و در همگامی با اراده های جهانی برای ارتقای توانایی ساختاری و فیزیکی در عرصه باشگاه داری بهبود عملکرد سیستم باشگاهداری در این باشگاه باریشه و سابقه در دستور کار قرار دارد. ارتقا استاندارهای ساختار تشکیلاتی  باشگاه، توسعه و نوسازی زیر ساخت ها و مجموعه های ورزشی که در اختیار باشگاه است، حضور قدرتمند در لیگ های ملی و بین المللی در رشته های مختلف، ایجاد نظام جامع پرورش استعدادها و ایجاد آکادمی های متعدد در بخش های خانم ها و آقایان در رشته هایی  که باشگاه در آن فعال است و یا قصد و ورود و سرمایه گذاری دارد،گسترش نظام IT  و هوشمند سازی مجموعه، ارتقاء برند باشگاه، توجه ویژه به موضوع بازاریابی، اقدامات ویژه در حوزه های فرهنگی هنری ، هواداری ، رسانه ای و ارتباطات از جمله اهدافی است که جزء اولویت های ماست و برای تحقق آنها اقدام خواهیم کرد.
تلاش خواهیم کرد در الگوی جدید باشگاه اتفاقات متفاوتی رقم بخورد از جشن های شاخص باشگاهی که معرف حرفه ای بودن سطوح برند فولاد مبارکه سپاهان در معرفی تیم و تکریم هویت معنوی و فرهنگی باشگاه خواهد بود تا رویدادهای فاخر هنری و میدانی که فراگیری فرهنگ هواداری را دنبال خواهد کرد.

 

   محرم نویدکیا اسطوره ای که سرمایه شد
پس از بررسی های زیاد و جلسات مختلفی که داشتیم بر این باور بودیم که ستاره های وفادار به یک باشگاه انسان های ماندگاری هستند که برای تثبیت نام باشگاه می توانند  نقش اساسی را داشته باشند چرا که آنها با وفاداری و معرفت و عشق خود در روزهای تلخ و شیرین رنگ پیراهن خودرا با هیچ چیز عوض نکردند و البته در کنار باور این موضوع که ما به حضوری نسل جدیدی از مربیانی برخواسته از مکتب سپاهان در لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران نیاز داریم یک دغدغه مهم بود.
همانگونه که دهه هشتاد زمینه سازی معرفی نسلی ماندگار از مکتب سپاهان به فوتبال ایران شد در افق جاری معرفی چهره های برآمده از این مکتب در عرصه مربیگری لازمه و شاخصه توسعه جغرافیای عملکردی سپاهان در عرصه باشگاه داری خواهد بود تا ورود نسل جدید از ورزشکاران به عرصه رقایت ها را شاهد باشیم که با هدایت نیمکت سپاهانی وارد عرصه رقابت می شوند. این یعنی هویت بخشی یکپارچه به سیستم تیم داری که با رویکردی نوین مورد توجه قرار خواهد گرفت و مرزهای توسعه فنی با نگرش بومی را در ورزش ارتقا خواهد داد این موضوعی است که سالها در عرصه فوتبال جهان مورد تایید بوده و اجرا شده است و اکنون سپاهان در همگامی با این نگاه حرفه ای گام در این مسیر گذاشته است. باید اذعان کنم قبل از اینکه برای مدیریت باشگاه انتخاب شوم به این موضوع خیلی فکر می کردم و حالا خوشحالم که با حضور دوباره بنده، این ایده با انتخاب محرم نوید کیا استارت خورده است.

 

محرم برای امروز و فردای باشگاه موثری است
ارزیابی بنده از تجربه ده سال همکاری با محرم نوید کیا این بود که وی به عنوان یک عنصر توانا و دارای کاریزما برای امروز و فردای باشگاه می تواند موثر باشد.
قدرت مدیریت و هماهنگی خود را سالها در تیم به عنوان کاپیتان نشان داده و با توجه به اینکه به عنوان یک بازیکن شاخص ملی مطرح بوده  و انبوهی از تجربه های بزرگ و فنی را به همراه خودش دارد و با عنایت به این شایستگی ها به همراه اعضای هیئت مدیره با همه وجود وبراساس یک باور مشترک به سمت این انتخاب رفتیم و انشالله در ادامه همه ما همدل و هماهنگ  حرکت نماییم ودر آینده از این انتخاب و اثرات مثبت آن بیش از پیش مسرور شویم.

 

قانون جدید هم نبود محرم سرمربی می‌شد
موضوعی که بر آن تاکید دارم اینکه در هر شرایطی حتی اگر قانون ممنوعیت به کارگیری مربیان هم اجرا نمی شد گزینه سازنده و پایدار ما برای همکاری ، محرم نویدکیا بود چرا که این موضوع از اساس مورد توجه بود. البته که این قانون شرایط جذب بازیکن مطابق الگوی فنی مورد نیاز را با چالش مواجه کرده ولی تغییری در اراده باشگاه برای بهره گیری از سرمایه های اصیل این تیم با ریشه ایجاد نکرد چرا که از بدو تصمیم به خدمت در گام دوم همراهی با طلایی پوشان این موضوع در مسیر بررسی قطعی برای نتیجه بخشی نهایی قرارگرفت که به حمدالله با حسن نیت محرم نویدکیا به ثمر نشست.

 

 

 

امیدواریم قرارداد نویدکیا پس از سه سال تمدید شود
مدت قرارداد 3 ساله نیز موید همین دیدگاه مهم است که اعتقاد باشگاه برآمده از یک دیدگاه عمیق مبنی بر همکاری با نسل جدید مربیانی  است که خود روزی در میدان مسابقه نقش آفرین بسیاری از افتخارات بوده اند و با معرفی باشکوه محرم در نقش جهان به منصه ظهور رسید و ان شاالله با حمایت الگوساز هواداران در 3 فصل ادامه و با افتخار تمدید خواهد شد. باور دارم باید تکریم اسطوره ها و پیشکسوتان به شکل شایسته اتفاق بیفتد و تلاش خواهیم کرد هیچ بازیکن و بزرگی که دل در گرو این تیم دارد دیگر غریبانه با تیم و باشگاه خداحافظی نکند..

 

لیگ قهرمانان آسیا میدان تلاش و حمایت و همدلی
شرایط سختی در یکی دو ماه اخیر برای سپاهان حاکم شد که با عنایت الهی، همت کادرفنی و یاری هواداران وهمه علاقه مندان سپاهان از این شرایط عبور می کنیم. خوشبختانه بازیکنان ما درک موقعیت های پیش روی خودرا دارند و این قضیه به ما کمک می کند.

 

 

 با اندیشه‌های محرم پیش می رویم
ما براساس اندیشه های فنی محرم مسیر پیش رو را برای مسابقات تیم فوتبال برنامه ریزی خواهیم کرد. هر چند که  میدان لیگ قهرمانان آسیا یک میدان غیر مترقبه، فوری و سنگینی است که در این شرایط سخت پیش روی ما وجود دارد ولی به هر حال ما در کنارحضور در این تورنمنت  نگاه بلند مدتی داریم و بر اساس برنامه ریزی های خود جلو می رویم.

 


محرم نشان داد متفاوت است
نباید فراموش کرد که در مسیر مذاکرات فنی با سرمربی تیم بحث سکانداری و هدایت تیم پس از مسابقات آسیایی توسط نویدکیا نیز متصور بود ولی اینجاست که تفاوت ها رخ عیان می کند و در شراطی که محرم می توانست عقد قرارداد قطعی را به بعد از این رقایت ها موکول کند با احساس مسئولیت در قبال نام و هویت سپاهان وارد این کارزار مهم شد تا یکبار دیگر بر ارزش های اخلاقی خود به عنوان یک دوستدار حقیقی تیم مهر تایید بزند ای ن موضوعی است که نباید هرگز فراموش شود.


 
 هواداران سپاهان نماد اقتدار و اعتبار باشگاه هستند
 خیلی دلتنگ هواداران سپاهان بودم که آنها را از نزدیک ببینم. چه آن روزی که به عنوان اولین روز کاری در میان استقبال آنها به باغ فردوس و ساختمان اداری باشگاه می رفتم و هم در مراسم معارفه سرمربی  در ورزشگاه نقش جهان آنها را از نزدیک دیدم، طبق معمول بنده را شرمنده محبت های خود کردند  و انشالله در ادامه  با برنامه ریزی های واحد فرهنگی ، واحد روابط عمومی و کانون هواداران  برنامه های مختلفی را در حوزه هواداری برای این عزیزان در دستور کار داریم . هواداران ما معرف  فرهنگ مردم با شرافت، مهمان دوست و با منش پهلوانی اصفهان هستند . از هواداران عزیز خواهشمندم با صبوری کمک حال ما در این روزهای سخت باشند و در مسیر پلکانی حرکت به سوی آینده طلایی ما را یاری کنند.

 

شروع دوران مدیریت وفاداران فرارسیده است
اولین دهه سده جدید برای فوتبال سپاهان موید دوره میدان داری اسطوره ها و بزرگان دهه ۸۰ خواهد بود.
این یک رنسانس هویتی در عرصه مربیگری تیمی است که با حمایت هوادار و غیرت بازیکنان نمونه نوین اقتدار فوتبال را به نمایش گذاشته است . میدان داری چهره دوست داشتنی فوتبال اصفهان شروعی بر مدیریت فوتبال از سوی آنانی است که بودن و ماندن با سپاهان را به همراهی با پیشنهادات اغوا کننده سایر تیم ها ترجیح دادند و این ماندن و همراهی امروز به تغییر ساختار مربیگری سپاهان بزرگ به سمت تیمی با الگوهای نوین مربیگری خواهد بود. این دوره جدید یک پروژه چند ماهه و بلکه چند ساله نیست بلکه یک پروسه حرفه ای برای بومی سازی نیمکت تیمی است که بزرگان نامی و با تعصب را در طول عمر ۷۰ و اندی ساله خود دیده است و از این لحظه مدیران و هواداران و مربیان و بازیکنان و دوست داران این هویت با همراهی رسانه های دوست دار فوتبال اصفهان این شروع شکوهمند را با همت ، غیرت و حمایت به پیش خواهند برد.

 

اعضای جدید هیات مدیره؟
در پایان یادآوری می کنم اعضای جدید هیئت مدیره آقایان علی افضل و مجید رحیم زاده از چهره های ورزشی ، اخلاقی و فنی و مدیریتی هستند که در کنار آقایان لطفی و فخارزاده که پیش از این هم حضوری فعال و اثرگذار داشتند در مسیر راهبردی باشگاه بذل همت همه جانبه دارند.

دیدگاه‌ها