کد خبر : 1706694 | 18 شهریور 1399 ساعت 11:33 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

کسب عنوان فدراسیون برتر جهان یک موفقیت ملی برای ورزش ایران است

پولادگر: بانوان شانه به شانه پسران افتخارآفرین بودند

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در حال حاضر اردوهای ملی آغاز به فعالیت کرده و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که فعالیت‌ها را مانند گذشته پرشور و باانگیزه ادامه بدهیم.

پولادگر: بانوان شانه به شانه پسران افتخارآفرین بودند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، بیست و یکمین مجمع عمومی سالیانه فدراسیون تکواندو صبح امروز(سه‌شنبه- 18 شهریورماه) با حضور مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وجوانان، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته المپیک، مجید نیری دبیر فدراسیون تکواندو، زهرا سروی نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو به صورت وبینار و آنلاین جهت بررسی عملکرد سال 98 فدراسیون تکواندو برگزار شد.
 

سیدمحمد پولادگر در این مجمع در خصوص گزارش عملکرد فدراسیون اظهار داشت: ما در سال 98 یکی از پرکارترین سال‌ها را در تمامی حوزه‌ها پشت سر گذاشتیم. 1216 روز اردوی تیم‌های ملی برگزار شد و مجموع حضور ارزشمند ما در رده‌های سنی مسابقات مختلف در قهرمانی آسیا و جهان 151 مدال بود که 43 درصد طلا، 25 درصد نقره  و 32 درصد برنز بوده است.

وی افزود: سال گذشته موفق شدیم با تمامی مشکلات در مسیر کسب سهمیه المپیک، 4 سهمیه المپیک را  مسابقات المپیک و پارالمپیک کسب کنیم. 2 سهمیه در المپیک و 2 سهمیه ما  در بخش پارالمپیک به دست آوردیم و در بخش تیمی نیز که به صورت نمایشی برگزار می‌شود نیز موفق به کسب سهمیه در بخش ترکیبی شدیم.

 

رئیس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: از لحاظ جنسیتی در کسب مدال‌ها سهم بانوان قابل توجه بود و 35 درصد از مجموع مدال‌های ما در بخش بانوان کسب شده است. افتخار می‌کنیم در رده‌های سنی نونهال و نوجوانان نیز عملکرد قابل توجهی داشتیم و مدال‌های خوشرنگی گرفتیم. گروه دختران ما هم رده و شانه به شانه پسران  حرکت و حتی در برخی رده‌ها از پسران پیشی گرفته است.

پولادگر در ادامه با اشاره به کسب کرسی‌های بین‌المللی عنوان کرد: 38 کرسی بین‌المللی به خصوص در اتحادیه آسیا کسب کردیم که برای ما باعث افتخار است. در حال حاضر 728 هزار نفر تکواندوکار ثبت شده در سامانه رسمی خود داریم.  در سال 98 افزایش 559 نفری ورزشکار در لیگ‌های تکواندو داشتیم و هیچ کشور قدمتی مانند ما در برگزاری مسابقات لیگ ندارد که جای خوشحالی است. در تعداد تیم‌ها نیز 39 درصد رشد و 49 تیم به مجموع لیگ‌های ما اضافه شد و مجموع تیم‌ها به 420 تیم در لیگ‌های پومسه و کیوروگی در تمامی رده‌ها رسید. گردهمایی روز تکواندو نیز با حضور 12 هزار نفر تحت عنوان میثاق با ولایت به صورت چشمگیر برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در خصوص توسعه همگانی تکواندو نیز طرح زکات ورزشی در 20 استان فعال است و در حال تجهیز خانه‌های تکواندو در استان‌ها و حتی شهرستان‌ها در حال انجام است. در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا نیز فعال عمل کردیم که باعث شد در بین فدراسیون ورزشی طبق اعلام وزارت ورزش رابه اول را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص فعالیت‌های فدراسیون تکواندو در زمان روزهای کرونایی گفت: واقعا با شعار تکواندو تعطیلی نیست همکاران ما در هیئت‌ها نهایت تلاش خود را انجام دادند و به جز مواردی که مجوز فعالیت از سوی نهادهای قانونگذار داده نشد، همه فعالیت‌ها از برگزاری آزمون‌ها، دوره‌ها، مسابقات مجازی و فعالیت‌های اجتماعی در حال برگزاری است. اولین سمینار بین اللملی و چهارمین دوره علمی تکواندو نیز در روزهای کرشته برگزار که ثمرات ارزشمندی نسبت به دوره‌های کذشته داشت. ثمره ویژه آن ارسال بیش از 110 مقاله از سوی تکواندوکاران علمی کشور به دبیرخانه بود که باعث ایجاد انگیزه شد تا دبیرخانه دائمی در تهران شد.

 

پولادگر در خصوص انتخاب به عنوان فدراسیون برتر جهان گفت: فدراسیون جهانی یک ماه پیش از ما گزارش عملکرد درخواست کرد، اما دکتر چو بدون آنکه خبری  داده باشد با انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر جهان در یک ارتباط ویدیویی ما را غافلگیر کرد. به اعتقاد من این یک موفقیت ملی برای ورزش ایران به خصوص مدیریت انقلاب است. این موفقیت را به همکارانم، جامعه تکواندو، اهالی ورزش و مردم تبریک می‌گویم. در حال حاضر اردوهای ملی آغاز به فعالیت کرده است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که فعالیت‌ها را مانند گذشته پرشور و باانگیزه در جامعه تکواندو ایران و جهان ادامه بدهیم.

دیدگاه‌ها