کد خبر : 1706797 | 18 شهریور 1399 ساعت 19:21 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

باشگاه های امیدوار به شگفتی سازی

جاه طلبی، تلاش و امید؛کلید حضور این تیم ها در لالیگا

سه تیم هوئسکا، کادیز و الچه در فصل جدید در لالیگا حاضر خواند بود.

جاه طلبی، تلاش و امید؛کلید حضور این تیم ها در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فصل 21-2020 لالیگا آغاز شود به طور قطع سه تیم صعود کرده به این رقابت‌ها یعنی هوئسکا، کادیز و الچه انگیزه و جاه طلبی بسیار فراوانی خواهند داشت تا همه هواداران فوتبال در سرتاسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهند. همانطور که در سال های اخیر نیز مشاهده شده که تیم های تازه صعود کرده به لالیگا توانسته اند عملکرد خوبی در این رقابت ها ارائه دهند و به نوعی شگفتی ساز شوند.

 

هوئسکا
فرم خوبی که هوئسکا اخیرا ارائه داد باعث شد این تیم بالاتر از رقیب محلی خود یعنی ساراگوسا به رقابت های لالیگا راه پیدا کند. این باشگاه از منطقه آراگون در سال 1960 تاسیس شد و به طور رسمی به عنوان سوسیه داد دپورتیوو هوئسکا شناخته می شود. قبل از حضور در سطح اول لالیگا در سال 2008 آن ها بیشتر در مسابقات منطقه ای حاضر بودند.

 

میشل، بازیکن و مربی سابق رایو وایکانو در تابستان گذشته کار خود را به عنوان سرمربی در این تیم آغاز کرد و به سرعت تیمی سازمان یافته را روانه مسابقات کرد که در آخر با پیشی گرفتن از کادیز به شکل مستقیم و به عنوان تیم قهرمان راهی لالیگا شد‌. بهترین گلزن هوئسکا شینجی اوکازاکی، مهاجم ملی پوش ژاپنی بود که 12 گل برای این تیم به ثمر رساند. همچنین رافا میر، جوان اسپانیایی پس از انتقال قرضی به هوئسکا در ژانویه، در 18 بازی 9 بار گلزنی کرد. از طرفی حضور بازیکنان با تجربه ای نظیر میکل ریکو، پدرو ماسکرا و خورخه پولیدو نیز برای صعود آن ها حیاتی بود. با توجه به همه این ها به نظر می‌رسد که هوئسکا می تواند راه تیم های کوچک مثل ویارئال و ایبار که راهی لالیگا شدند و خود را در این رقابت‌ها تثبیت کردند را ادامه دهد.

 

 

1525715

 

 

کادیز
یکی از صدرنشین های سگوندا در بیشتر فصل 20-2019 به کار خود در این منطقه از جدول ادامه می داد که نتیجه آن نیز صعود آن ها به رقابت های لالیگا بود؛ موضوعی که باعث شد آن ها برای اولین بار در 14 سال گذشته به این مهم دست پیدا کنند. اگر چه کادیز در سال 1910 تاسیس شد اما مهم ترین افتخار این تیم در طول دهه ها، بدون توجه به سطحی که در آن بازی می کردند، مسابقات پیش فصلی با نام Trofeo Carranza بود که در آن بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اسپانیایی و آمریکای جنوبی حضور داشتند. فضای گرم و سرگرم کننده ای که تماشاگران این تیم در ورزشگاه خانگی شان به وجود می آورند نیز یکی از ویژگی های جذاب کادیزی ها محسوب می شود.

 

 

1525718

 

 

سرمربی فعلی کادیز یعنی آلوارو سرورا، بازیکن و مربی سابق راسینگ سانتاندر است که در آوریل 2016 این تیم را در رده سوم به خدمت گرفت. او خیلی زود آنها را به سمت مراحل بالا سوق داد و باشگاه از آن زمان به بعد مدام پیشرفت کرده است. دروازه بان 41 ساله و کاپیتان این تیم یعنی آلبرتو سیفوئنتس در تمام دوران صعود همراه کادیز بود و بازیکنانی مثل خوان کالا، ژوزه مانوئل خواردو نیز با تجربه های زیادشان کمک زیادی به این تیم کردند. البته شاید با استعدادترین بازیکن تیم الکس فرناندز 27 ساله بود که با وجود حضور در خط هافبک 12 مرتبه برای کادیز گلزنی کرد. او برادر ناچو فرناندز، مدافع رئال مادرید است. از طرفی آن ها برای فصل جدید آلوارو نگردو را هم به خدمت گرفته اند.

 

الچه
این تیم در بیشتر فصل 20-2019 دور از شش تیم بالای جدول بود اما در اواخر فصل فرم فوق العاده ای پیدا کرد تا بعد از حضور در رقابت‌های پلی آف و موفقیت در آن راهی لالیگا شود‌. الچه که در سال 1923 در شهر والنسیا تاسیس شد، بیشتر تاریخ خود را در یکی از سه سطح اول فوتبال اسپانیا گذرانده است‌. مهم ترین موفقیت آن ها در دهه 60 رخ داد؛ جایی که در فصل 64-1963 با رتبه پنجمی لالیگا به کار خود پایان داد و در سال 1969 نیز راهی فینال کوپا دل ری شد که البته در فینال مقابل بیلبائو شکست خورد.

 

آخرین بازی الچه در لالیگا به فصل 15-2014 برمی گردد. آن ها در مقطعی با نقض قوانین مالی روبرو شدند و این تیم حتی در فصل 18-2017 قبل از سر و سامان دادن به اوضاع مالی خود به دسته سوم فوتبال اسپانیا نیز سقوط کرد.

 

 

1525713

 

 

کلید اصلی موفقیت الچه در فصلی که گذشت انتخاب خوزه روخو مارتین، هافبک سابق اسپانیول به عنوان سرمربی بود. اتفاقی که در فوریه 2018 رخ داد. دروازه‌بان الچه یعنی ادگار بادیا نیز نقش بی بدیلی در صعود این تیم به لالیگا ایفا کرد و در بازی های پلی آف دروازه خود را بسته نگه داشت. نینو، مهاجم 40 ساله و پر میا نیز دیگر بازیکنان مهم الچه در راه صعود به لالیگا بودند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها