کد خبر : 1707389 | 22 شهریور 1399 ساعت 09:20 | 18.2K بازدید | 2 دیدگاه

ضرر هنگفت کرونا به بارسا؛ 300 میلیون یورو!

باشگاه بارسلونا تایید کرد که بحران اپیدمی کرونا باعث شده به این باشگاه کاتالان 300 میلیون یورو ضرر و زیان مالی وارد شود.

ضرر هنگفت کرونا به بارسا؛ 300 میلیون یورو!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا تایید کرد که بحران اپیدمی کرونا تا این لحظه به این باشگاه چیزی در حدود 300 میلیون یورو ضرر مالی وارد کرده و بارسا را مجبور کرده در بودجه فصل جدید خود تغییراتی اعمال کند.

 

1526376

 

بارسلونا پیشتر امیدوار بود به اولین باشگاه فوتبالی تبدیل شود که رکورد درآمد سالانه یک میلیارد یورویی را می شکند. بارسا تا ماه مارس گذشته در مسیر رسیدن به این رکورد قرار داشت تا اینکه ویروس کرونا از راه رسید و دنیای فوتبال را با وقفهای سه ماهه مواجه کرد.

 

در شرایط اپیدمی درآمدهای باشگاه ها به شدت کاهش یافت. بارسلونا که در آمدهای روز مسابقات را از دست داده بود مجبور شد موزه بارسا را تعطیل کند و فروشگاه های بارسلونا هم تعطیل شدند. اینها نهادهایی بود که هر ساله میلیونها یورو درآمد نصیب بلوگرانا می کرد. میلیونها یوروی دیگر هم در نتیجه تاثیر کرونا بر حق پخش تلویزیونی و قراردادهای تبلیغاتی از دست رفت.

 

1526374

 

باشگاه حالا تخمین می زند که تنها در فصل 2019-2020 چیزی در حدود 30 درصد از درآمدهای پیش بینی شده خود را از دست داده است و این کاهش درآمد روی بودجه فصل آینده تاثیر داشته.

 

باشگاه با این فرض که می تواند از شروع سال 2021 میلادی فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرد تغییراتی با هدف مقابله با کسری بودجه ایجاد کرده. باشگاه می گوید این تمهیدات به جز اقداماتی است که در شروع بحران کرونا در دستور کار قرار داد و از جمله بازیکنان موافقت کردند 70درصد از دستمزد خود را به باشگاه ببخشند.

 

1526375

 

بارسلونا برای کاهش میزان دستمزد پرداختی هم به دنبال واگذاری چند نفر از بازیکنان خود بوده ولی تا اینجا تنها توانسته ایوان راکیتیچ را رسماً واگذار کند. اما بارسا امیدوار است در مدت زمان باقی مانده از پنجره نقل و انتقالات لوئیس سوارز، آرتورو ویدال و ساموئل اومتیتی را هم به باشگاه های دیگر واگذار کرده و مبلغی بابت آنها دریافت کند.

 

 

دیدگاه‌ها