کد خبر : 1707673 | 23 شهریور 1399 ساعت 15:43 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد بزرگ لوشامپیونا

PSG-مارسی؛ لو کلاسیک زیر سایه ویروس کرونا

بهترین و مهمترین بازی این هفته لیگ یک فرانسه، دیدار لوکلاسیک است که بین پاری‌سن‌ژرمن و مارسی برگزار می‌شود.

PSG-مارسی؛ لو کلاسیک زیر سایه ویروس کرونا

به گزارش "ورزش شه"، پی‌اس‌جی در اولین بازی فصل مقابل لانس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و مارسی با پیروزی سه بر دو مقابل برست لیگ را آغاز کرد.
اوضاع پی‌اس‌جی در هفته‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در میان بازیکنانش بحرانی بوده است. نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان در اولین بازی فصل خود مقابل تیم تازه‌صعودکرده لانس از بازیکنان بی‌تجربه استفاده کرد و باخت.

آنها بسیاری از بازیکنان برجسته خود را در اختیار نداشتند. مردان توماس توخل حالا باید در فرصتی کوتاه به شرایط مناسب برگردند تا بتوانند برابر مارسی عملکرد خوبی داشته باشند.

 

 

Le Classique: A Battle for Supremacy in France

 


پی‌اس‌جی پیش از هفته اول این فصل لیگ یک فرانسه، 15 بازی پیاپی بود که در این رقابت‌ها نباخته بود. آنها همچنین برای اولین بار در عرض حدود یک سال، در یک بازی در لیگ نتوانستند گل بزنند. با این حال، زمانی که بازیکنان اصلی پی‌اس‌جی به میادین برگردند، چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ یک فرانسه برای این تیم دور از دسترس نخواهد بود. نکته مثبت برای آنها این است که مقابل مارسی میزبان هستند و در سال 2020، در تمامی دیدارهای خود در پارک دپرنس، دست کم سه گل زده‌اند. آنها در 33 بازی اخیر خود در این ورزشگاه تنها یک بار باخته‌اند که این آمار خوبی برای آنها به شمار می‌رود.


از سوی دیگر، مارسی هم در هفته اول با بحران ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد. مردان آندره ویلاش-بواش با وجود این مشکل در اولین بازی فصل توانستند برست را ببرند، ولی در این بازی کار دشواری داشتند و به‌سختی پیروز شدند.

 

 

1526713

 


مارسی فصل 20-2019 را با 12 امتیاز اختلاف با پی‌اس‌جی به پایان برد، هرچند که یک بازی بیشتر از این تیم انجام داده بود. لیگ یک فرانسه در فصل گذشته ناتمام ماند اما مارسی کار زیادی دارد تا بتواند پاری‌سن‌ژرمن، رقیب دیرین خود را از تخت قهرمانی به کنار بزند.
پیروزی مقابل مارسی باعث می‌شود طرفداران پی‌اس‌جی بسیار خوشحال شوند. هیچ‌کدام از آنها فراموش نکرده‌اند که وقتی پی‌اس‌جی در فینال لیگ قهرمانان باخت، طرفداران مارسی به خیابان‌ها آمدند و خوشحالی کردند.


پی‌اس‌جی هر پنج بازی قبلی خود برابر مارسی در تمامی رقابت‌ها را برده است. آخرین باری که مارسی مقابل پاری‌سن‌ژرمن پیروز شده به فصل 12-2011 برمی‌گردد.

 

 

1526714

 


پاریسی‌ها در این مسابقه به دلیل کرونا، کیلیان امباپه، مائورو ایکاردی، کیلور ناواس، مارکینیوش و لئاندرو پاردس را در اختیار ندارند. نیمار و آنخل دی‌ماریا به شرایط بازی رسیده‌اند اما انتظار نمی‌رود که بلافاصله به ترکیب ثابت برگردند. یولیان دراکسلر که بازی با لانس را به دلیل مصدومیت از دست داده بود ممکن است به این مسابقه نرسد اما سرخیو ریکو در این بازی حاضر خواهد بود و انتظار می‌رود به مارسین بولکا ترجیح داده شود. او جای ناواس غایب را در دروازه پی‌اس‌جی می‌گیرد.


اما مارسی همه بازیکنانش را در اختیار دارد و تنها بازیکنی که غیبتش قطعی است بونا سار است. ویلاش-بواش گفته که مورگان سانسون در تمرین جمعه غایب بوده چون مصدومیتی جزئی داشته است اما این هافبک احتمالاً به بازی امروز می‌رسد.
دوژه کالتا-کار که مقابل برست دو گل زد، در خط دفاعی در کنار لئوناردو بالردی یا آلوارو گونسالس قرار می‌گیرد.

 

 

1526712

 


ترکیب احتمالی دو تیم


پاری‌سن‌ژرمن: ریکو؛ کرر، دیالو، کیمپمبه، برنات؛ گیه، وراتی، اررا؛ سارابیا، کالیموئندو، خسه


مارسی: مانداندا؛ ساکای، کالتا-کار، بالردی، آماوی؛ کامارا، سانسون، استروتمن؛ تووان، بندتو، پایت.

 


منبع: SportsMole

دیدگاه‌ها