کد خبر : 1707902 | 24 شهریور 1399 ساعت 16:31 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

استعفا باید آخرین انتخاب یک مربی باشد

رجبی : استقلال احتیاج به بازیکنان ملی و بزرگ دارد

رضا رجبی پیشکسوت استقلال معتقد است که افرادی که در فصل انتقالات در کنار این این تیم حضور داشتند از صلاحیت کافی برخوردار نبودند.

رجبی : استقلال احتیاج به بازیکنان ملی و بزرگ دارد

به گزارش "ورزش سه" مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال در دهه های 50 و 60 در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" ضمن انتقاد شدید از سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال ، افرادی که در این چند روز گذشته با گرفتن عکس و گذاشتن لایو در اینستاگرام قصد مطرح کردن خودشان را داشتند فاقد صلاحیت لازم دانست .


در ادامه گفتگوی مفصل با رضا رجبی را می خوانید :


*اقای رجبی اگرموافق باشید کمی به عقب برگردیم و نظرتان را در باره استعفای مجیدی بفرمایید.
رجبی: ببینید من همیشه گفته ام که کارهای بزرگ احتیاج به انسان های بزرگ دارد. من اگر جای فرهاد بودم قدری سعه صدر بیشتری به خرج می دادم و اگر قصد استعفایی هم داشتم به خاطراینکه کام هواداران تلخ نشود استعفایم را به بعد از دیدار فینال موکول می کردم. ما همه ادعا داریم که برای هواداران کارمی کنیم در صورتی که این یک ادعای بسیار دروغی است که این روزها از قول همه بازیکنان و مربیان می شنویم.


*حتی با توجه به مذاکره آقای سعادتمند با اقای استراماچونی همین نظر را دارید؟
رجبی: ببینید اگر قرار است ما بر مبنای صحبت هایی که توسط سایت رسمی باشگاه منتشر کرده است، واکنش نشان دهیم و تصمیم بگیریم، درمی یابیم که اقای سعادتمند در تمام مصاحبه هایش عنوان کرد که قصدش از رفتن به کشور ایتالیا و مذاکره با استراماچونی صرفا جهت گرفتن تخفیف و بخشش غرامتی بود که باید به او پرداخته شود و هیچ صحبتی در ارتباط با حضور او در استقلال انجام نشده است. در خصوص تاریخ سفرش هم که عنوان شد ویزا در این تاریخ آمده و انها عملا هیچ اختیاری در تاریخ پروازبه ایتالیا نداشتند. البته من هم می دانم که قصد ایشان از سفر ممکن است چیز دیگری هم باشد، اما این موضوع هیچوقت علنی از سوی رسانه رسمی باشگاه مطرح نشد وهر چه بود گمانه زنی های سایت ها و روزنامه ها بود.
درباره استعفای فرهاد هم باید بگویم ، استعفا در مناسبات کاری معمولا آخرین راه است، اما من نمی دانم چرا در نگاه فرهاد مجیدی این امر همواره به عنوان اولین راهی است که انتخاب می شود که البته این مسئله را می توان از جهات روانشناسانه مورد تحلیل قرار داد که شاید اینجا جایش نباشد.


*به عنوان یک پیشکسوت نظرتان درخصوص درگیری تعدادی از بازیکنان با تماشاگران پس از فینال جام حذفی در فرودگاه مهرآباد چیست؟
رجبی: خب وقتی شما به عنوان سرمربی تیم، چنین خود زنی مرتکب می شوید و برای بازگشت شما باید به منزل شما بروند تا شما را متقاعد کنند برای نشستن روی نیمکت استقلال، چنین اتفاقاتی هم ممکن است بیفتد . من معتقدم این وسط  با یک سری سوء رفتارهای بچه گانه یک خیانت آشکار در حق استقلال انجام شده است .بازیکنان وقتی در فاصله تنها چند روز مانده تا فینال جام حذفی با این شرایط روبرو می شوند، تمرکز و اعصابشان تحت تاثیر قرار می گیرد و با هر تحریکی ممکن است کنترل خود را از دست بدهند خصوصا زمانی که بازی فینال را واگذار کرده باشید.

 


 *اقا رجبی شما نقل و انتقالات این فصل باشگاه استقلال را درمجموع چطور ارزیابی می کنید ؟
رجبی: ببینید من معتقدم برای هواداران باشگاه استقلال مهم تر از هر چیزی حفظ شآن باشگاه است . متاسفانه بعضی از دوستان و بازیکنان کار را به جایی رساندند که برای باشگاه استقلال گربه می رقصانند در حالی که آن بازیکن باید عاشق این تیم باشد و به پوشیدن لباس استقلال افتخار کند.

مورد بعدی این است که استقلال مگرهتل آزادی ندیده است که دفتر باشگاه را به این هتل منتقل کردئد؟ باشگاه خودش دفتر دارد و دلیلی ندارد چنین هزینه اضافی برای این کار شود. متاسفانه این چند روزعکس کسانی را می بینم که هیچ عقبه ای در باشگاه ندارند و سوالم از اقای سعادتمند این ااست که به چه دلیلی این گونه افراد را باید به استقلال حتی راه دهید؟ یا از طرفی شنیده  می شود باشگاه از خسرو حیدری و ارش برهانی قصد دارد به عنوان مشاور نقل و انتقالاتی استفاده کند.در حالی که این دو عزیز تا چند سال پیش خودشان بازیکن بودند و از تجربه کافی برای دادن مشاوره برخوردار نیستند .درست است که گفته می شود در این فصل شاکله اصلی تیم حفظ شد، اما انصافا چه بازیکنانی را ما توانستیم جذب کنیم. این را فراموش نکنیم که استقلال احتیاج به بازیکن ملی پوش و بزرگ دارد. مگر ما علی دشتی را فصل قبل جذب نکردیم؟ واقعا چرا باید اشتباهتمان را دائما تکرار کنیم. یا در فاز دفاعی من سوالم این است که وقتی این همه دفاع میانی داریم چرا باید باز هم دفاع وسط جذب کنیم؟ این نشان می دهد که این تیم فاقد کسانی است که بتوانند یک اصول درستی را برای جذب بازیکن تعریف کنند.همانطور که گفتم آقایان تنها به دنبال این هستند که عکسشان را بگیرند و خودشان را به هر قیمتی نشان دهند، مطمئن باشید که بعد ها صدایش در می اید که این افراد چه خیانتی به استقلال کردند.

 


*نظر شما در خصوص افزایش قیمت عجیب وغریب بازیکنان چیست؟
رجبی: باور کنید این بلایی است که دلال ها بر سر فوتبال آوردند، چرا که هرچقدر قیمت این بازیکنان بیشتر باشد درصد بیشتری نصیب این گونه افرادی خواهد شد که بدون هیچ دلبستگی به فوتبال در حال سوزاندن ریشه های آن هستند و الا برکسی پوشیده نیست که با افتتاح یک اکادمی درهر باشگاهی می شود بهترین بازیکنان را از هر لحاظی به فوتبال این مملکت معرفی کرد اما این دلال ها اجازه رشد چنین تفکری را نمی دهند که اتفاقا لازمه داشتن مجوز حرفه ای است و من تعجم از فدراسیون فوتبال است که چرا باید به این باشگاه ها مجوز حرفه ای داده شود  .از طرفی مربیان می نالند که هزینه خرید آب خوردن را ندارند و از طرفی مبالغ هنگفتی برای یک بازیکن بسیار معمولی پرداخت می کنند.آخر روی چه حسابی بازیکن 500 میلیون تومانی می شود 5 میلیارد تومان ؟

 


*شما فکرمی کنید چاره کار پس کجاست؟
رجبی: من ده سال پیش گفتم، امروز هم می گویم که تا روزی که در هرباشگاه یک کمیته فنی متشکل از بازیکنان قدیمی همان باشگاه تشکیل ندهیم و باشگاه ها فاقد یک آکادمی منظم باشند، وضعیت بر همین منوال هست  که امروز در حال تماشای آن هستیم و چه بسا بد تر از این هم خواهد شد.کمیته فنی است که می تواند در طی سال یک بازیکن و یا یک مربی را از همه ابعاد زیر نظر بگیرد و آنها هستند می توانند منافع مردم و باشگاه را حفظ کنند.الان شرایط به طوری شده است که هر چقدر به مدیران باشگاه نزدیک تر باشید می توانید به آنها بازیکن بدهید، همچنان که تعدادی از این بازیکنان به خدمت گرفته استقلال هم با همین فرمول جذب شدند..تنها با یک میلیارد خرج در آکادمی ها می توانید هر بازیکنی را درهر پستی تحویل این فوتبال دهید، اما حیف که این مافیای دلالیسم هر روز قدرت بیشتری می گیرد و به همین نسبت لیگ ایران هر روز از داشتن مهره های مستعد خالی تر از همیشه می شود . به خدا زبان ما مو در آورد از بس که از فواید آکادمی های استاندارد فوتبال حرف زدیم و هیچ حرکت مثبتی هم صورت نگرفت.درست همان کاری که در رشته والیبال انجام شد و امروز چشم به فتح سکوی اول المپیک را داریم.


*اگر حرف پایانی دارید بفرمایید.
رجبی: من سوالم از آقای سعادتمند این است که  چرا به خاطر اینکه دستش خالی است باید اجازه دهد هر کسی وارد باشگاه شود و با به راه انداختن یک نمایش، حیثیت این باشگاه را زیر سوال ببرد؟ مگر باشگاه پرسپولیس چنین نمایشی به راه انداخت که توانست بازیکنان مد نظرش را جذب کند؟ من واقعا حالم از این همه اتفاقات بدی که درباشگاه استقلال در این چند شب گذشته به راه افتاده بد است و تنها امیدوارم که این گونه اشتباهات در باشگاه استقلال به حداقل برسد که در غیر اینصورت شرایط از این که هست وخیم ترخواهد شد.

دیدگاه‌ها