کد خبر : 1708047 | 25 شهریور 1399 ساعت 11:56 | 24.1K بازدید | 6 دیدگاه

ما خودمان سکه  داخل بسته گز دیده ایم

سیانکی:منظورم تیم های عربی بودند نه داور

شهرخودرو یکی از چهارنماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در بازی برابر الاهلی امارات در حالی با یک گل مغلوب شد که که قضاوت داور مسابقه حتی صدای گزارشگر بازی را هم در آورد.

سیانکی:منظورم تیم های عربی بودند نه داور

به گزارش" ورزش سه" علی صباح داور عراقی شب گذشته نه تنها در مستطیل سبز که از تریبون گزارشگری تلویزیون نیز مورد انتقاد جدی قرار گرفت. این داور 44 ساله عراقی دیشب از همان اواسط نیمه اول با تصمیم ها و سوت هایش مورد اعتراض بازیکنان و کادرفنی تیم شهرخودرو بود. 


با این حال در نیمه دوم و زمانی که شهرخودرو یک بر صفر عقب بود و روی یک ضدحمله می توانست دروازه الاهلی را باز کند تصمیم علی صباح حتی باعث شد تا محمد سیانکی گزارشگری که این بازی را از شبکه ورزش گزارش می کرد نیز انتقادی تند از داور عراقی بکند. در این صحنه حسین مهربان در آستانه ورود به محوطه جریمه و تک به تک شدن با تکل بازیکن الاهلی سرنگون شد اما داور که نزدیک صحنه بود خطایی اعلام نکرد و چند ثانیه بعد مشابه همین صحنه را به سود الاهلی سوت زد. 


سیانکی که از این تصمیم داور بهت زده و ناراحت بود گفت:" بعضی وقت ها چرک کف دست جلوی چشم آدم ها را می گیرد." ویدئوی این کنایه سنگین سیانکی به علی صباح خیلی زود در فضای مجازی در کانال های مختلف منتشر شد. این گزارشگر باتجربه تلویزیون یک روز بعد از این گزارش و آن کنایه جنجالی اش گفت:" من مستقیم به داور مسابقه چیزی نگفتم و منظورم به طور کلی تیم های عربی بودند."
او افزود:" من در طول گزارش چندبار هم گفتم که داور تصمیمات خوبی گرفت و خطای بچه های ما به درستی اعلام شد. اما در آن صحنه خطا روی مهاجم شهرخودرو مشهود بود. جالب است که بعد از آن در صحنه ای مشابه خطای بچه های ما را گرفت."


سیانکی در ادامه گفت:" ما سال ها است داریم فوتبال را پیگیری می کنیم و فکر می کنم دیگر خیلی از علاقمندان به فوتبال در ایران مسایلی چون بحث زد و بند و اتفاقاتی از این دست را در سطح آسیا دیده و می شناسند. الان ببینید که در محرومیت و مشکلاتی که برای مسئولان رده بالای فیفا به وجود آمد و در ماجرای سپ بلاتر ببینید پای چه کسانی در میان است؟ یک مثال دیگر بزنم. من شب قبل از این بازی ،دیدار تیم های پاری سن ژرمن و مارسی را گزارش کردم. یک بازی که 5 تا اخراجی داشت و پر از زد و خورد بود و بعد از آن هم حواشی در ارتباط با حرف های نژادپرستانه به وجود آمد. من خودم شخصا در طول بیست سال گزارشم ، مسابقه ای در این سطح را ندیده بودم که اینگونه جنجالی شود. وقتی می دانیم که مالک پاری سن ژرمن کیست مشخص است که این اتفاقات هم ریشه اش در پول است. چرا در بازی رئال مادرید و بارسا که بزرگترین دربی جهان است چنین اتفاقی رخ نمی دهد. "

 

1527336


گزارشگر باتجربه تلویزیون در ادامه گفت:" من خودم با برخی از داوران قدیمی فوتبالمان که صحبت می کردم می گفتند که وقتی برای بازی های تیم هایی از این کشورها می رفتیم ، با کیف پول و هدایای آنچنانی به سراغمان می آمدند. متاسفانه این اتفاقی است که در فوتبال خودمان هم رخ داده و یادمان هست که در بسته گز ، سکه گذاشتند."


او اضافه کرد:" در تمام سال هایی که من یادم هست و ما با تیم های آسیایی رقابت می کنیم معمولا داوری بخصوص در بازی با تیم های عربی به سود حریف بوده است. می توانیم در تاریخ فوتبالمان نمونه های زیادی از ناداوری هایی که در حق فوتبالمان شده نام ببریم."
سیانکی همچنین گفت:" ضمن اینکه خدانکند در مورد یک مجموعه یا یک آدم ذهنیت بد بوجود بیاید. هرچند بازهم معتقدم که دیشب صحنه تکل روی مهربان کاملا خطا بود و داور در زاویه درستی قرار داشت؛ پس چرا باید این صحنه واضح را خطا نگیرد."


او افزود:" موضوع مهم دیگر اینکه  برای پخش بازی دیشب مسئولان شبکه ورزش تا لحظه آخر استرس داشتند و این فشار و استرس به دیگر عوامل از جمله به خود من هم منتقل شده بود. ما ایرانی ها هم نسبت به تیم هایمان در بازی های خارجی تعصب داریم ولی بازمی گویم داور در آن صحنه شیطنت کرد."

دیدگاه‌ها