کد خبر : 1708231 | 26 شهریور 1399 ساعت 10:11 | 19.4K بازدید | 4 دیدگاه

48 کیلومتر به وسعت یک قاره 

"شب مازندرانی" لیگ قهرمانان آسیا

مازندرانی های فوتبال ایران در دومین شب دور جدید لیگ قهرمانان آسیا ستاره های درخشان تیمهایشان بودند؛ رامین با یک ضربه ایستگاهی و شجاع با گل سه امتیازی و کلیدی اش برای پرسپولیس.

"شب مازندرانی" لیگ قهرمانان آسیا 

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس در یک بازی سخت و نفسگیر توانست التعاون سعودی را با یک گل شکست بدهد. زننده این گل کسی جز شجاع خلیل زاده نبود؛ مدافعی که در سال های حضورش در پرسپولیس گل حیاتی کم نزده است. او در حالی که دو تیم با برنامه تاکتیکی منسجم راه های گلزنی را بسته بودند در دقیقه 83 یک کرنر از سمت چپ به شش قدم که پر از بازیکن بود ارسال شد، توپ بعد از برخورد به بازیکنان برگشت اما شجاع با هوش همیشگی اش در بهترین نقطه حضور داشت و با یک ضربه پای چپ دقیق و فنی دروازه التعاون را باز کرد تا پرسپولیس کماکان در رقابت ها بماند. 
اما قبل از این مسابقه و در دیگر بازی گروه C یک ایرانی نقش ویژه ای داشت. رامین رضائیان بازیکن ملی پوش ایرانی و بازیکن سابق پرسپولیس با یک ضربه ایستگاهی گل دوم تیمش الدحیل را برابر الشارجه به ثمر رساند. 


هر دو گل به ثمر رسیده در بازی های دیشب پرسپولیس والدحیل یک ویژگی مشترک داشتند و آن مازندرانی بودن گلزنانش بود. استانی که در سال های اخیر تبدیل به منبع اصلی معرفی استعداد به فوتبال ایران بوده است:


48 کیلومتر؛ به پهنای آسیا


فاصله میان ساری و بهنمیر(شهری در بابلسر) فقط ۳۸ کیلومتر است که اگر از کناره ساحلی برانید ۴۰ دقیقه از زمان ترک میدان امام ساری، در ساحل میرود خواهی بود اما سه شنبه شب همین مسافت کوتاه از مازندران به پهنای تمام آسیا شد.


از همان وقت که رامین رضاییان میان آنهمه ستاره گران قیمت الدحیل توپ را به تور الشارجه امارات دوحه دوخت، شب مازندرانی ها شروع شده بود انگار.

 

1527494


سه ساعت پس از اینکه afc اعلام کرد رامین بازیکن برتر مسابقه اول گروه c شده، شجاع خلیل زاده هم تصویرش به عنوان بهترین بازیکن مسابقه دوم همین گروه ثبت شد چون گل سه امتیازی پرسپولیس را به التعاون عربستان در پایان یک بازی سنگین زد. منهای فقط یک اشتباه شجاع تمام طول بازی با جسارت، گاهی خشونت و البته همیشه با صلابت رفتار کرد تا مهاجم استرالیایی سعودی ها را ناکام بگذارد و جدال های دو نفره را حتی یک بار نباخت.


رامین هم در سمت راست الدحیل که یک دوجین بازیکن پر قیمت دارد مرتب نفوذ کرد و گل دوم تیمش را که تضمین پیروزی بود از ضربه ایستگاهی پشت محوط جریمه زد تا نشان دهد برای داشتن یک کیفیت متمایز، تیم به تیم رشد می کند.


روستاهای زاینده!


برای مازندرانی ها خوشحال کننده است که در سطح برتر فوتبال قاره کهن چنان ظاهر می شوند که هر دو بهترین های تیم های خود و همه بازیکنان آن میدان می شوند. این وضعیت بی آنکه توضیحی بدهیم کفایت می کند که از همین استان بی نصیب از حداقل ها در توزیع پول بین باشگاه های حاضری خور، کیفیتی اینچنینی بروز پیدا می کند.


گالش کلا بهنمیر و سمسکنده ساری دو روستای معمولی در مازندران هستند که خاستگاه دو ستاره شب سوم لیگ قهرمانان در قطر بودند و این اکسیر مازندران است که دقیقا از دل روستاهایش که آکنده است از عطر نوعدوستی و عاری از خودنمایی و غرور، امید ابراهیمی را از زرندین نکا، مرتضی پورعلی گنجی را از گنج افروز بابل، علی علی پور را از قراخیل قائمشهر و ... به سطح اول فوتبال ایران و میادین بین المللی معرفی کرده است.

 


همین یک مازندران بس است برای اینکه تا دلتان بخواهد شجاع و رامین بیابید و الا ماشالله استعداد فوق العاده که فیزیک بدنی را از همان موعد شروع دارد.


آنهایی که نگران فوتبال ایران هستند، اطمینان بخش تر از همین مازندران نمی یابند که نعمتی است همچنان دست نخورده و کیفیت کنونی تنها خراشی بر لایه اولی پوسته و هسته حقیقی آنست.


نویسنده: حسین عبدالهاشم پور

دیدگاه‌ها