کد خبر : 1708525 | 27 شهریور 1399 ساعت 20:26 | 149K بازدید | 5 دیدگاه

تست نفر یازدهم هم مثبت شد؛

آخرین تلاش‌های قهرمان آسیا برای حذف نشدن!

تست کرونای عبدالله حافظ مثبت اعلام شد تا تعداد اعضای کرونایی این تیم به عدد یازده برسد و حالا باشگاه الهلال قصد دارد برای حذف نشدن نام 2 بازیکن را با جلب موافقت AFC به تیمش اضافه کند.

آخرین تلاش‌های قهرمان آسیا برای حذف نشدن! 

به گزارش ورزش سه، لحظاتی پیش رسانه های سعودی در خبری فوری اعلام کردند که عبدالله حافظ نیز به ویروس کرونا مبتلا شده تا روند صعودی مبتلایان تیم آبی پوش ریاض ادامه یابد.

 

پیش از این آزمایش کرونای محمد الواکد، عبدالله الجدعانی، نواف الغامدی، یاسر الشهرانی، محمد البریک، سلمان الفرج، حمد العبدان، نواف العابد، صالح الشهری و سعود کریری (سرپرست) مثبت اعلام شده بود.

 

این در حالی است که در نخستین تست الهلالی ها تنها سه مورد مثبت کرونا وجود داشت اما بعد از آزمایش های بعدی مشخص شد که تعداد بیشتری به این ویروس مبتلا هستند.

 

بازی امشب الهلال با پاختاکور نیز تحت تأثیر این موضوع خواهد بود اما هیچ خبری مبنی بر لغو بازی وجود ندارد و این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد.

 

1528025

 

طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر هر تیمی ۱۳ بازیکن سالم داشته باشد، می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی های خود را ادامه دهد. در حال حاضر تعداد بازیکنان سالم الهلال بیش از ۲۰ بازیکن است اما نکته مهم این است که تست کرونای سه دروازه بان این تیم مثبت شده و تنها معیوف باقی مانده است و اگر این دروازه بان هم تست کرونای مثبت داشته باشد، الهلال از مسابقات کنار گذاشته خواهد شد.


طبق قوانین هر تیم دستکم یک دروازه بان باید داشته باشد و حالا اگر نتیجه آزمایش معیوف نیز مثبت اعلام شود، الهلال به طور کامل از لیگ قهرمانان حذف می‌شود.


برای رفع این مشکل باشگاه الهلال دست به کار شده و طی مکاتباتی که با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته،  قصد دارد نام دو بازیکن را به لیستش اضافه کند. ترکی المطیری( مهاجم) و عبدالله البیشی(گلر) دو بازیکن الهلال  از تیم جوانان  الهلال هستند که در صورت موافقت AFC می‌توانند پس از گذراندن تست کرونا، راهی دوحه شوند و الهلال را از خطر حذف از مسابقات برهانند.


الهلال صدرنشین گروه نخست لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ است و مدافع عنوان قهرمانی هم به حساب می‌آید. آن ها امید زیادی برای تکرار عنوان خود داشتند اما حالا در آستانه حذف قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها