کد خبر : 1708654 | 28 شهریور 1399 ساعت 15:33 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

کم کم باید از تیم ملی کنار بروم

حدادی: من در لیگ ایران، بازیکن خارجی هستم!

ستاره بسکتبال ایران گفت: من استقلالی هستم و امیدوارم زودتر این تیم با انتخاب مربی از بلاتکلیفی خارج شود.

حدادی: من در لیگ ایران، بازیکن خارجی هستم!

به گزارش "ورزش سه"، حامد حدادی، سنتر 218 سانتی متری بسکتبال ایران که بعد از پایان کارش در سوپرلیگ چین این روزها در تهران به صورت انفرادی تمرین می کند، امروز در برنامه ورزش و مردم حاضر بود و به خیلی از سوالات پاسخ داد. 

 


کرونا در چین تمام شده
حتی تا چند روز بعد خبر شیوع ویروس کرونا در چین، بازی‌ها عادی و با تماشاگر برگزار می‌شد. گفته بودند در ووهان ویروس آمده و آدم می‌کشد. اوایل کسی جدی نمی‌گرفت زمانی که به ایران می‌آمدم، دیدم چقدر خطرناک است. من حدود یک ماهی است که از چین برگشته‌ام و آنجا واقعا کرونا تمام شده است. یک ماه پیش در یکی از استان‌ها 10 نفر کرونا داشتند که خیلی سریع شهر قرنطینه شد. در چین لیگ‌های دیگری بود که برگزار نشد. چین در این یک ماه اخیر قرار بود مسابقاتش را بدون حضور بازیکنان خارجی برگزار کند به دلیل اسپانسرها موفق نشدند لیگ را متوقف و یا مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند. 500 یا 600 میلیون دلار اسپانسرها برای بسکتبال هزینه می‌کنند.

 


در لیگ ایران، بازیکن خارجی محسوب می‌شوم!
از ۵-۴ سال پیش قانونی وضع شده مبنی بر اینکه ما بازیکنان لژیونر در صورت پیوستن به لیگ برتر در اواسط راه، حکم یار خارجی را خواهیم داشت. به طور مثال من به عنوان یک لژیونر در لیگ چین بازی می کنم، رقابت‌های این کشور زودتر از ایران تمام می‌شود و فرصت می‌شود که بتوانم از زمان باقیمانده برای حضور در لیگ ایران استفاده کنم اما در این صورت حکم بازیکن خارجی را خواهم داشت، در حالی که کارت صادرشده برای ما ایرانی است. در این زمینه طی روزهای گذشته صحبت هایی با فدراسیون داشتم اما به نتیجه نرسیدم.

 


80 درصد بسکتبالی‌ها در پتروشیمی سابقه دارند
انحلال تیم پتروشیمی واقعا ناراحت کننده است. در منطقه‌ای چون ماهشهر مردم با وجود شرایط مالی ضعیف علاقه‌ زیادی به رشته بسکتبال دارند و در همه بازی‌ها شاهد حضور هواداران پر شمار هستیم، واقعا نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست. ما به صورت جدی پیگیر این موضوع بودیم تا پتروشیمی را در لیگ حفظ کنیم، اما متاسفانه این انفاق رخ نداد و یک تیم باسابقه دیگر از لیگ برتر کنار رفت که به بسکتبال لطمه می‌زند. من فکر می‌کنم حدودا ۸۰ درصد بسکتبالی‌ها در پتروشیمی حضور داشته‌اند، از مربی‌ها گرفته تا بازیکنان، واقعا این اتفاق ناراحت کننده است. ما در گذشته هم تیم‌های خوبی چون صنام، پیکان و ... را در لیگ داشتیم که پس از منحل شدن دیگر وارد لیگ نشدند. این تیم‌هاوقتی منحل می‌شوند دیگر به لیگ برنمی‌گردند. البته خوشبختانه تیم ذوب‌آهن پس از منحل شدن به لیگ بازگشت که اتفاق خوبی بود. امیدوارم تیم‌های ریشه داری چون‌ پترو هم که هواداران پر شماری دارد و حتی خود من هم از نزدیک این علاقه را با بازی در آنجا لمس کرده‌ام، همیشه در لیگ حضور داشته باشند.

 

 

1466542

 


کم کم باید از تیم ملی کنار بروم
شرایط فعلا عادی نیست که البته این موضوع برای همه جامعه است. من به صورت شخصی به آزادی می‌روم و تمرین می‌کنم. بچه‌های دیگر هم می‌آیند اما سعی می‌کنیم در زمان‌های مختلف برویم چون فعلا امکان تمرین گروهی نیست. اگر می‌شد تابستان 2-3 هفته بچه‌های تیم ملی را به اردو می‌بردند، همه تست می‌دادند و تمرین می‌کردند، خوب بود اما انجام نشد. امیدوارم این شرایط به پایان برسد و تمرینات را شروع کنیم. بدن‌ها افت کرده و 8 ماه است که تمرینی نداشته‌ایم. تعدادی از بازیکنان اصلی در کنار جوانان هستند که کنار هم تمرین می‌کنند براین اساس جوانان هم می‌توانند تجربه کسب کنند. خیلی‌ها هستند که می‌آیند و می‌روند و می‌گویند حامد هست. باید به بازیکنان قدبلند بها داده شود. خیلی‌ها آمدند و رفتند اما از آنها استفاده نشد. بازیکنان خوبی به تیم ملی آمده‌اند و کم کم باید کنار بروم. حقیقت این است هر بازیکنی دورانی دارد، امسال یا سال دیگر معلوم نیست اما دورانی هست که باید به فکر جایگزین بود.

 


می خواستم با حضور در مختارنامه معروف شوم
آن زمان که در فیلم مختارنامه بازی کردم، ۱۷ سالم بود. می‌خواستم با ایفای نقش در مختارنامه مشهور شوم اما فیلم دیر پخش شد. در کل برای بازی در این فیلم گول خوردم چون به من گفتند باید مختار را بکشم، اما اینگونه نبود!

 


هنوز هم به خاطر حضورم در NBA حقوق می‌گیرم
5 سال در NBA بازی کرده‌ام. از 2008 تا 2013 در این مسابقات بودم. به خاطر فعالیت ۵ ساله در این لیگ و طبق قوانین، حقوق می‌گیرم. فکر می‌کنم یک قانونی هم وجود دارد مبنی بر اینکه بعد از ۵۰ سالگی حقوق بازنشستگی به من تعلق می‌گیرد.

 


امیدوارم استقلال از بلاتکلیفی خارج شود
هم رفیق استقلالی و هم پرسپولیس دارم اما خوزستانی‌ها استقلالی هستند. من همه بچه‌ها را دوست دارم و امیدوارم در لیگ قهرمانان موفق شوند. امیدوارم استقلال خیلی زود از بلاتکلیفی دربیاید. فرقی نمی‌کند مربی کجایی باشد و ما حمایت می‌کنیم. تیم ما آخر شود یا اول استقلال را دوست داریم و طرفدار این تیم هستیم.

دیدگاه‌ها