کد خبر : 1708781 | 29 شهریور 1399 ساعت 09:46 | 14.3K بازدید | 5 دیدگاه

برد فوتبال باشگاهی در لیگ قهرمانان؛ 21 درصد

اگر چه پرسپولیس ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفانش در لیگ قهرمانان آسیا است و صعودش به مرحله حذفی محتمل به نظر می رسد اما تا به اینجای کار و در مجموع عملکرد ضعیفی از نمایندگان فوتبال ایران به ثبت رسیده است.

برد فوتبال باشگاهی در لیگ قهرمانان؛ 21 درصد 

به گزارش "ورزش سه"، از مجموع 14 بازی که نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا و تا به این جای کار انجام داده اند تنها 3 برد به ثبت رسیده و این یعنی پیروزی در 21 درصد بازی ها! 2 مساوی و 9 باخت آنهم در مصاف با تیم های عربی نشان می دهد فوتبال باشگاهی ایران یارای مقابله با تیم های عربی را هم از دست داده است چه رسد به اینکه بخواهد در برابر تیم های شرق آسیا عرض اندام کند که فوتبال را سرعتی و تهاجمی تر بازی می کنند. 

 

این جز معدود دفعاتی است که یک تیم ایرانی از 4 ازی انجام داده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تنها یک امتیاز کسب نمی کند؛ اشاره امان به تیم شهر خودرو است که هر 4 بازی خود را با شکست پشت سر گذاشته؛ ادامه پیروزی های پرسپولیس و هم چنین شروع پر قدرت استقلال در ادامه بازی های لیگ قهرمانان می تواند شرایط را کمی برای نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بهتر کند. بدون شک این نتایج در آینده ملاک قضاوت برای تخصیص سهمیه قرار گرفت و ایضا به خاطر همین نتایج در گذشته بود که سهمیه ایران دراین مسابقات به 2+2 تقلیل پیدا کرده است. 

 

بدون شک کرونا نمی تواند بهانه قانع کننده ای برای توجیه این نتایج باشد؛ به این خاطر که شرایط برای همه تیم ها یکسان بوده است. از سویی لیگ برتر ایران در ماه های اخیر برگزار شد و در نهایت پایان یافت و این در حالی بود که خیلی از کشورهای عربی به همین بهانه لیگ خود را تعطیل کردند. البته ادامه مسیر با توجه به ورود استقلال به بازی ها می تواند با نتایج بهتری برای تیم های ایرانی همراه باشد. معدل گل زده فوتبال ایران در آسیا همان طور که مشاهده می کنیم کمتر از یک گل در هر بازی است؛ این مشکل پیشتر هم در لیگ برتر خودمان وجود داشته و اکنون هم اگر نگاهی به جدول بازی های فصل گذشته بیاندازید براحتی متوجه می شود معدل خیلی از تیم ها این چنین است. در 14 بازی هم چنین 21 گل خورده ایم و این نشان می دهد فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هر بازی 1.5 گل دریافت کرده است. 

 

آمار به ثبت رسیده از تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا؛ تا پایان هفته چهارم مرحله گروهی: 

بازی: 14
برد: 3
مساوی: 2
باخت: 9
زده: 10
خورده: 21

دیدگاه‌ها