کد خبر : 1708796 | 29 شهریور 1399 ساعت 11:22 | 112.2K بازدید | 6 دیدگاه

معجزه، میانبر محرم و شاگردان به مرحله بعد؛

سپاهان - پرسپولیس در آسیا؛ شبیه به یک رویا!

احتمال دارد در دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده ایرانی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند؛ هر چند که این احتمال با توجه به نتایج به دست آمده بسیار بعید به نظر می‌رسد.

سپاهان - پرسپولیس در آسیا؛ شبیه به یک رویا!

به گزارش "ورزش سه" چهارمین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز در منطقه غرب سپری شد و فعلا در میان نمایندگان ایرانی تنها پرسپولیس است که توانسته امیدهای خود برای صعود را زنده نگه دارد؛ چرا که شهر خودرو با تحمل چهار شکست متوالی دیگر شانسی برای صعود حتی قرار گیری در جایگاه سوم گروهش را ندارد، استقلال نیز دو بازی متوالی را به دلیل انصراف حریف خود استراحت کرد و در انتظار دیدار با الشرطه عراق است. سپاهان هم با دو شکست متوالی مقابل النصر شانس کم‌رنگی برای صعود به مرحله بعد دارد.

 

اما چیزی شبیه به یک معجزه می‌تواند یکی از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تماماً ایرانی کند؛ چرا که طبق قوانین مسابقات قرار است در این مرحله تیم‌ها به صورت ضربدری مقابل یکدیگر قرار گیرند و به طور مثال، تیم صدرنشین گروه C به مصاف تیم دوم جدول گروه D خواهد رفت.

 

تا پایان هفته چهارم پرسپولیس توانسته خود را به صدر گروه سوم مسابقات برساند و آن‌ها دو دیدار سخت را در هفته جاری باید مقابل الدوحیل و الشارجه پشت سر بگذارند؛ دو دیداری که پرسپولیس برای صدرنشین ماندن نیاز به حداکثر امتیاز آن دارد. اگر پرسپولیس صدرنشین گروه C شود، در گروه D یا همان چهارم مسابقات نیز معادلات پیچیده‌ای باید صورت پذیرد تا سپاهان نیز از خطر حذف نجات پیدا کند و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند.

 

1528400

 

طلایی‌پوشان که در چهار دیدار مرحله گروهی خود تاکنون تنها 3 امتیاز آورده‌اند، برای صعود باید 6 امتیاز از دوئل با العین و السد را به دست آورند تا شانس امیدشان زنده بماند؛ آن‌هم در صورتی که السد قطر در هفته پنجم مقابل النصر عربستان شکست بخورد و از کسب امتیاز بازماند.

 

اگر این معادلات پیچیده رقم بخورد، سپاهان می‌تواند جایگاه دوم گروه چهارم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کند و در گروه سوم نیز پرسپولیس صدرنشین گروه خود خواهد شد؛ در این صورت یک تقابل تماماً ایرانی در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فصل 2019 - 2020 میان دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و سپاهان صورت خواهد گرفت.

 

1528404

 

دیداری که تک حذفی خواهد بود و بدون‌شک می‌تواند جذابیت فوق‌العاده ویژه‌ای را به همراه داشته باشد چرا که همیشه تقابل میان این دو تیم در فوتبال ایران سراسر هیجان و جذابیت بوده است؛ اما برقرار شدن این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی همانطور که گفته شد نیازمند یک معجزه بزرگ است. از یک سو باید پرسپولیس در مقابل رقبای نام آشنا و قدرتمندی چون الدحیل بتواند از سرگروهی خود حراست کند و از سوی دیگر معادلات ویژه برای سپاهان رقم بخورد و این تیم 6 امتیاز دو دیدار پیش‌روی خود را کسب کند و النصر عربستان هم السد قطر را شکست دهد تا تقابل تمام ایرانی در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صورت پذیرد.

دیدگاه‌ها