کد خبر : 1708825 | 29 شهریور 1399 ساعت 12:34 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر قانون فیفا به نفع چند تابعیتی‌ها

قوانین جدید فیفا روند انتقال فوتبالیستها از تیم ملی یک کشور به تیم ملی کشوری دیگر را انعطاف‌پذیرتر خواهد کرد.

تغییر قانون فیفا به نفع چند تابعیتی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، فیفا معیارهای انتقال بازیکنان از تیم ملی یک کشور به تیم ملی کشوری دیگر را تغییراتی داده و حالا انجام این روند راحت تر از قبل ممکن است. این تغییرات در اجلاس کنگره فیفا که دیروز برگزار شد در قوانین مربوطه داده شده است.

 

1528585

 

فیفا پیش از این پیشنهادهایی برای تغییر برخی قوانین خود در شرایط کرونایی داده بود که قوانین مربوط به انتقال بازیکنان بین تیم‌های ملی یکی از آنها بود. پیش از این یک بازیکن تنها زمانی می‌توانست تیم ملی خود را عوض کند که قبلتر تنها در بازی‌های دوستانه به میدان رفته بود. حتی یک دقیقه بازی در مسابقات رسمی برای تیم ملی یک کشور کافی بود تا فوتبالیست دیگر نتواند در تیم ملی کشور دیگری بازی کند.

 

اما بر اساس قوانین جدید یک بازیکن اگر تنها در سه بازی ملی برای یک تیم ملی به میدان رفته باشد اما درتورنمنتهایی مثل جام جهانی بازی نکرده باشد و اگر در زمان بازی کردن در آن تیم کمتر از 21 سال داشته باشد می‌تواند بعد از سه سال عدم فعالیت در تیم‌های ملی به تیم ملی کشوری دیگر منتقل شود.

 

منیر الحدادی مهاجم سویا از کسانی بود که در گذشته انتقاد زیادی از قوانین فیفا در این باره داشت. او در اسپانیا از پدری مراکشی به دنیا آمده و یک بار در مقدماتی یورو 2016 برای لاروخا بازی کرده. الحدادی که آن زمان در بارسا بازی می کرد یک سال بعد با فیفا تماس گرفت و خواهان بازی در تیم ملی مراکش شد که البته چنین اجازه ای به او داده نشد.

 

1528584

 

منیر الحدادی طبق قوانین جدید می‌تواند برای تیم ملی مراکش بازی کند چرا که زمانی که برای اسپانیا بازی کرده 19 سال داشته و از سال 2010 تا امروز دیگر برای لاروخا بازی‌ای انجام نداده.

 

 

دیدگاه‌ها