کد خبر : 1708882 | 29 شهریور 1399 ساعت 16:52 | 44.1K بازدید | 7 دیدگاه

تاکتیک هوشمندانه پرسپولیس یک روز قبل از مسابقه

درباره جنجالی ترین کنفرانس لیگ قهرمانان

پرسپولیس در دومین بازی پیاپی توانست حریف عربستانی اش التعاون را که در صدرجدول گروه بود شکست بدهد تا حالا خودش جای این تیم را در رتبه اول بگیرد.

درباره جنجالی ترین کنفرانس لیگ قهرمانان

به گزارش" ورزش سه" شاگردان یحیی گل محمدی بعد از شروع سخت در لیگ قهرمانان و تحمل یک شکست و یک مساوی ، در دو بازی مهم برابر التعاون شش امتیاز کسب کردند و حالا صدرنشین جدید گروه C هستند. آن هم با دو نمایش در سطح لیگ قهرمانان آسیا و دو برد بدون گل خورده که عملکرد خوبی برای گل محمدی و پرسپولیس به حساب می آید.


پرسپولیس در دومین بازی که شب گذشته برابر التعاون برگزار کرد یکی از بهترین نمایش هایش را در این دوره از رقابت ها داشت؛ آن ها در هر دو نیمه با یک بازی تهاجمی و در اختیار داشتن مالکیت توپ توانستند بدون دادن کمترین موقعیت به حریف به سه امتیاز با ارزش برسند. پرسپولیس حالا دو بازی دشوار دیگر برابر الدحیل و الشارجه دارد هرچند نمایش این تیم امیدواری های زیادی را نسبت به آینده اش در لیگ قهرمانان به وجود آورده است.


این تیم اما پیش از آغاز سوت داور عراقی بازی دوم با التعاون در کنفرانس خبری هم توانست موفقیت به دست بیاورد.


در حالی که همه منتظر یحیی گل محمدی بودند سرمربی پرسپولیس این وظیفه را به دستیار اولش حمید مطهری سپرد. دستیار پرسپولیسی یحیی در شهرخودرو که همراه او به تیم سابقش بازگشت و مثل دستیاران پیشین یحیی (ساکت الهامی و مجتبی حسینی ) به نظر آینده خوبی در سرمربیگری هم داشته باشد.


 مطهری در کنفرانس خبری پیش از بازی حرف هایی زد که فضا را از نظر رسانه ای به سود پرسپولیس کرد. معلوم نیست جملاتی که او در کنفرانس گفت با همفکری و آمادگی با گل محمدی و دیگر اعضای تیم بوده یا در لحظات پیش از مصاحبه ، در راهروی ورزشگاه اجوکیشن سیتی ، جلوی آینه هتل یا  در زمان نوشیدن آخرین قهوه به ذهنش رسیده ؛ هرچه بود کنفرانس حمید مطهری تا الان خبرسازترین کنفرانس لیگ قهرمانان در دوحه بوده است.


او در نشست خبری پیش از بازی با التعاون گفت:" اگر بازیکنان ما بگویند عرض خلیج فارس را شنا می کنند، ما به این حرفشان ایمان داریم چون فوق العاده با غیرت، جنگجو و مبارز هستند و می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند و این برای مربیانی مثل ما باعث افتخار است."


حرفی که شاید در ابتدا و در ظاهر دارد توان و انگیزه بازیکنان پرسپولیس را نشان می دهد اما پشت آن معانی زیادی وجود داشت؛ سایت ای اف سی در انتشار مصاحبه مطهری ، واژه خلیج فارس را تحریف و خلیج را بدون فارس کار کرد. این موضوع با حمله کاربران و هواداران فوتبال ایران به صفحه ای اف سی همراه شد و آن ها در نهایت صورت مساله را پاک کردند اما از نظر روحی و رسانه ای این پرسپولیس بود که شرایط بهتری پیدا کرد.

 

1527989

 


مطهری در این رابطه گفت:"یکساعت مانده بود به کنفرانس آقای گل محمدی به من گفتند که باید به کنفرانس بروم. خودم همیشه اعتقادم این است که بازی از زمان سوت داور شروع نمی شود بلکه از کنفرانس قبل از بازی آغاز می شود. من در آن لحظات سعی کردم به تیممان حس خوب بدهم و واقعیت ها را گفتم چون واقعا به بچه هایمان ایمان داریم." این حرف ها اما واکنش های زیادی هم به همراه داشت:" خودم هم سورپرایز شدم از اینهمه محبتی که مردم داشتند. خیلی ها کامنت خوب و پیام محبت آمیز دادند و از همه آن ها تشکر می کنم. من تمام سعی م را کردم که حرفه ای برخورد کنم و به تیم انرژی خوب بدهم. خداراشکر این اتفاق افتاد و با این بردی که برابر التعاون آوردیم همه چیز تکمیل شد."


اوافزود:" واقعا بازتاب این مصاحبه خیلی زیاد بود. من اما این مثال را زدم که بگویم تیم ما همیشه می تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. این واقعیت است چرا که بچه های تیم واقعا توانمند هستند. بازیکنان پرسپولیس فکر و ذهنیت بزرگی دارند. من کاملا حسم به تیم حریف محترمانه بود و فقط دنبال انرژی دادن به تیم خودمان بودم."

 


بازی با التعاون
حمید مطهری در بخش دیگری از صحبت هایش درباره بازی شب گذشته پرسپولیس برابر التعاون گفت:" ما شناخت خوبی از حریف داشتیم اما فلسفه خود آقا یحیی و ما این است که ما بیشتر تمرکزمان روی تیم خودمان است. مهمترین بخش این است که به اصول خودمان پایبند باشیم و همه جوره تیم را آماده کنیم. بازی اولمان با التعاون بازی خیلی سختی بود، در نیمه اول کمی مشکل داشتیم اما در نیمه دوم خوب بودیم ولی در بازی دیشب از همان نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. نکته مهم برای ما این بود که در این بازی موقعیتی به حریف ندادیم ، هوشمندانه بازی کردیم و از لحاظ مالکیت توپ بازهم برتر بودیم. لیاقت گل های بیشتری داشتیم و می توانستیم دو سه گل بزنیم."

 


تغییر در ترکیب

پرسپولیسِ یحیی گل محمدی معمولا در بازی هایی که انجام داده نسبت به بازی قبل تغییراتی در ترکیبش داشته است. در بازی دوم برابر التعاون هم دو تغییر در ترکیب تیم وجود داشت و سیدجلال حسینی و کمال کامیابی نیا به جای نوراللهی و کنعانی زادگان بازی کردند. مطهری در این رابطه گفت:" وقتی وارد یک تورنمنت می شوید و بازی ها به این فشردگی است گاهی باید چنین تغییراتی را ایجاد کنید تا بتوانید قوای جسمانی تیم را بالانس نگه داشته و تقسیم انرژی کنید."
او افزود:" ما از لحاظ تیمی خیلی پیشرفت کرده ایم و اینکه در دو بازی دروازه مان باز نشده نکته مهمی است.اما در بخش حمله باید بیشتر کارکنیم تا بتوانیم موقعیت های بیشتری را خلق کنیم. با این وجود تلاش بچه ها در این بازی قابل ستایش بوده و از همه آن ها تشکر می کنم."

 


بازیکنان جدید در دومین بازی
از عملکرد بازیکنان جدید راضی هستیم چون از عملکرد کل تیم رضایت داریم. لیست بازیکنانی که آقا یحیی مدنظر داشت کاملا براساس نیازهای تیم بود. البته بخش مهمی از عملکرد خوب بازیکنان جدید ، شرایط تیم و بازیکنان قدیمی تیم هستند. بازیکنان قدیمی به خوبی بچه های جدید را پذیرفتند و کمک کردند تا آن ها سریعتر با تیم هماهنگ شوند."


حریف بعدی؛ الدحیل
حریف بعدی پرسپولیس الدحیل تیم پرستاره قطری است که رامین رضائیان را هم در اختیار دارد. پرسپولیس با سه امتیاز بازی با الدحیل می تواند صعودش را به دور بعدی قطعی کند. این مهمترین بازی گروهی برای پرسپولیس است که بازی رفت را به الدحیل باخته است. الدحیل دیشب با نتیجه 4 بر دو به الشارجه امارات باخت. مطهری در این رابطه گفت:" ما دو بازی الدحیل را از نزدیک دیدیدم. شناخت خوبی از این تیم داریم. بچه های ما بسیار توانمند هستند و توانایی های کارهای بزرگ را دارند. الدحیل تیم قدرتمندی است اما ما هم می خواهیم از پتانسیل مثبت خودمان استفاده کنیم و سه امتیاز این بازی را به دست بیاوریم."

 


ترس از کرونا
یکی از مهمترین دغدغه های تیم های حاضر در لیگ قهرمانان ، ویروس کرونا است. الهلال عربستان در حال حاضر مجموعه از بازیکنانی دارد که تست کرونا آن ها مثبت اعلام شده است.مربی پرسپولیس در این مورد گفت:" کلا در هتل هستیم. فقط به تمرین می رویم برمی گردیم. نمی توانیم بیرون برویم. اما خداراشکر تا الان مشکلی نداشته ایم. ما در ایران هم واقعا رعایت کردیم هرچند این ویروس نشان داده که غیرقابل مهار است. امیدوارم هیچکسی به کرونا دچار نشود. ما متعهد هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم که مبتلا نشویم. جا دارد از آقای پیروانی تشکر کنم که از تهران و از زمان کرونا شرایط بسیار خوبی را برای اجرای پروتکل بهداشتی به وجود آوردند."

 


رویای فینال آسیا
پرسپولیس یک بار فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است و این اشتیاق هنوز در این تیم وجود دارد. مطهری گفت:" از روزی که آمدیم، همه مان این را می دانستیم که پرسپولیس اقتدارش را در ایران ثابت کرده و باید به موفقیت در آسیا فکر کند. این اتفاق  یک شخصیت و ذهن بزرگ می خواهد که بچه های ما دارند. انشالله پرسپولیس بتواند در آسیا هم آقایی کند و این موضوع  به عنوان کسی که از نزدیک با این تیم هستم دور از دسترس نیست." او اضافه کرد:" باید  از کریم باقری، داووفنایی  و دیگر بچه های کادرفنی بگویم که واقعا تلاش زیادی را برای موفقیت تیم انجام می دهند. پرسپولیس یک تیم است و دلیل موفقیتمان هم همین است."

دیدگاه‌ها