کد خبر : 1708899 | 29 شهریور 1399 ساعت 18:12 | 39.7K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره ای که رائول هم از او تمجید کرد

محصول آکادمی رئال؛ پدیده جدید فوتبال اسپانیا

میگل بائزا، بازیکنی که از آکادمی رئال مادرید رشد کرده، ستاره فوق‌العاده آینده داری نشان می دهد.

محصول آکادمی رئال؛ پدیده جدید فوتبال اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، در فصل 20-2019 میگل بائزا در تیم دوم رئال مادرید یعنی کاستیا بازی می کرد. با این حال او در فصل جدید در سطح اول فوتبال اسپانیا و برای تیم اصلی سلتاویگو به میدان خواهد رفت. این بازیکن طی چند ماه با پیشرفت قابل توجهی روبرو شده اما بدون شک او از تمام فاکتورهای لازم برای کسب موفقیت برخوردار است.

 

 

1528683

 

 

بائزا در شهر کوردوبا واقع در شهر آندلس به دنیا آمد و متولد سال 2000 است. او کار خود را از باشگاهی محلی به نام سنکا آغاز کرد؛ تیمی در جنوب اسپانیا که سابقه زیادی در پرورش بازیکنان جوان دارد.

 

مدت زمان زیادی طول نکشید که بائزا به یک بازیکن برجسته تبدیل شود. او در سن 12 سالگی توسط رئال مادرید فراخوانده شد تا با انتقال به آکادمی لوس بلانکوس گام بعدی خود را برای پیشرفت برداشته باشد. در رئال او در رده های مختلف این تیم حضور یافت و حتی در سال 2018 به تیم اصلی زین الدین زیدان نیز دعوت شد. این اتفاق زمانی رخ داد که او فقط 18 سال داشت. در واقع این موفقیت بزرگ برای یک نوجوان آینده دار به حساب می آمد.

 

در فصل 20-2019 بائزا شروع به بازی در کاستیا کرد. با این حال و در کمال تأسف شیوع ویروس کرونا باعث شد که رقابت های سگوندا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد. بائزا اما تا همان مقطع هم عملکرد خوبی از خود ارائه داده بود و با به ثمر رساندن 9 گل در 26 بازی بهترین گلزن تیم لقب گرفت.

 

 

1528684

 

 

بائزا در طول 8 سال حضور در آکادمی رئال مادرید 117 گل رسمی به ثمر رساند که برای هر بازیکنی آمار چشمگیری به حساب می آید؛ مخصوصا برای یک هافبک. او یک بازیساز چپ پا و همه فن حریف است و می تواند در موقعیت های مختلف زمین به میدان برود. با این حال پست تخصصی بائزا هافبک تهاجمی محسوب می شود. او در دریبل زنی خوب عمل می کند و می تواند با زدن شوت های قدرتمند از راه دور نیز گلزنی کند. با توجه به همه این مهارت ها او برای حضور در سیستم 3-3-4 بازیکنی کاملا مناسب به حساب می آید. ترکیبی که عموما توسط سرمربی کاستیا یعنی رائول گونزالس مورد استفاده قرار می گرفت.

 

رائول گونزالس علاقه ویژه ای به این پدیده نوظهور داشت و نسبت به پیشرفت بائزا در فصل گذشته احساس افتخار کرده بود: " او همیشه از کیفیت بالایی برخوردار بود. پاس های و دریبل های خوب. برای ایجاد تفاوت باید به سمت محوطه جریمه بروید و گلزنی کنید. او فقط باید رو به جلو حرکت کند و فکر می کنم حالا پر انرژی تر شده است. او حالا به بازیکنی تبدیل شده که می داند خودش را در چه موقعیتی قرار دهد و یک مزیت بزرگ برای تیم ایجاد کند."

 

 

1528681

 

 

همه این ها دلایلی بود که باعث شد سلتاویگو برای جذب این بازیکن اقدام کند و او را به خدمت بگیرد. این بازیکن 20 ساله قراردادی 5 ساله با سلتا کرد و به دنبال درخشش در فصل جدید لالیگا خواهد بود. همچنین به نظر می رسد که سرمربی سلتاویگو یعنی اسکار گارسیا نیز اعتماد ویژه ای به او دارد چرا که بائزا در اولین هفته لالیگا مقابل ایبار اولین بازی خود را برای سلتا انجام داد.

 

حضور بائزا در سلتاویگو و سطح اول فوتبال اسپانیا یک بار دیگر تایید می کند و نشان می دهد که آکادمی رئال مادرید یکی از بهترین ها در دنیا محسوب می شود. در حال حاضر او تمرکز خود را روی سلتاویگو قرار داده همانطور که بعد از انتقال به این تیم گفت: " من با حضور در این باشگاه تاریخی یک رویا را زندگی می کنم و به ایده حضور در اولین لالیگا عادت می کنم. اکنون امیدوارم که سال خوبی داشته باشیم و بتوانیم برای کسب سهمیه اروپایی تلاش کنیم."

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها