کد خبر : 1708990 | 30 شهریور 1399 ساعت 10:48 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

لالیگا؛ عامل منتقل نشدن ستاره لیورپول به بارسا

میرر مدعی است سازمان لالیگا مانع از خرید جورجینیو واینالدوم ستاره هلندی لیورپول توسط بارسلونا شده است.

لالیگا؛ عامل منتقل نشدن ستاره لیورپول به بارسا

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان سرمربی هلندی جدید بارسلونا زمانی که هدایت این تیم را بدست گرفت خرید جورجینیو واینالدوم ستاره هلندی لیورپول را اولویت اول خود در فصل نقل و انتقالات معرفی کرد ولی حالا عدم انجام این انتقال تقریباً قطعی به نظر می رسد. روزنامه انگلیسی میرر در گزارشی اختصاصی ادعا کرد که در واقع سازمان لالیگا بوده که مانع از خرید واینالدوم توسط بارسا شده است.

 

1528864

 

بر اساس این گزارش، تاثیر اقتصادی بسیار شدید اپیدمی کرونا بر فوتبال و جامعه اسپانیا باعث شده باشگاه‌های این کشور شرایط دشوار مالی را تجربه کنند. در این شرایط سازمان لالیگا به باشگاه‌های اسپانیایی مجموعه قوانین و دستورالعمل‌های مالی سخت گیرانه‌ای ابلاغ کرده و آنها را مجبور به حرکت در چارچوب این دستورالعمل‌ها کرده است.

 

بارسلونا در حال حاضر باید در هر سال چیزی نزدیک به 600 میلیون یورو به بازیکنان خود دستمزد بپردازد. میرر می‌گوید لالیگا وقتی از قصد بارسلونا برای یک خرید گران قیمت مثل واینالدوم باخبر شده به این باشگاه اولتیماتوم داده که مطابق دستورالعمل‌های جدید تنها در صورتی می‌تواند دست به چنین کاری بزند که ابتدا بازیکن بفروشد و از محل درآمد کسب شده در این فروش ستاره‌ای جدید به خدمت بگیرد.

 

1528862

 

همچنین گفته می‌شود لالیگا به باشگاه‌های اسپانیایی اعلام کرده که در شرایط کرونایی که فعلاً پابرجا است حداکثر تا میزان مشخصی می‌توانند برای خرید ستاره‌های جدید هزینه کنند. تیمها همچنین به دلیل کمکهایی که در ماه های اخیر از دولت برای مقابله با شرایط مالی دشوار کرونا دریافت کرده اند باید درصدی از مبالغ خرید و فروش بازیکن را به دولت پرداخت کنند.

 

پیشتر یوریس اورس مدیر روابط عمومی لالیگا وجود این سیستم مالی جدید را تایید کرده و گفته بود در وجود اسپانیا یک سیستم مالی وجود دارد که قوی‌تر از سیستم بازی جوانمردانه مالی یوفا است.

 

 

دیدگاه‌ها