کد خبر : 1709064 | 30 شهریور 1399 ساعت 16:17 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

علی نژاد: وزنه‌برداری یکی از ۳ رشته مدال‌آور است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: وزنه برداری یکی از ۳ رشته مدال آور کشورمان بوده و مورد توجه وزارت ورزش است.

علی نژاد: وزنه‌برداری یکی از ۳ رشته مدال‌آور است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: طبق روال همیشگی، گزارش عملکرد سال گذشته، گزارش برنامه‌های فدراسیون وزنه برداری در سال ۹۹ و اقدامات فدراسیون در سال جاری ارائه شد. گزارش حسابرس فدراسیون هم مطلوب بود و اعضای مجمع هم نظرات خود را اعلام کردند که بررسی شد. وزنه برداری ایران یکی از قطب‌های وزنه برداری جهان به شمار می‌رود و یکی از ۳ رشته مدال آور کشورمان است. وزنه برداری برای ورزش ایران مهم است و وزارت ورزش هم توجه ویژه‌ای به این رشته دارد. با وجود مشکلات مالی موجود، بودجه فدراسیون وزنه برداری را نسبت به سال ۹۸ افزایش دادیم.


علی نژاد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود صورت‌های مالی برای اعضای مجمع فرستاده نشده ، بیان کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم. من به عنوان رئیس مجمع صورت‌های مالی را در اختیار داشتم و آن را مطالعه کرده بودم. نمی‌دانم صورت‌های مالی در اختیار بقیه اعضا قرار گرفته یا خیر، اما کسی در مجمع به این موضوع اعتراضی نکرد.


وی درباره جلسه امروز خود با وزیر ورزش و جوانان که باعث تاخیر او در حضور در مجمع فدراسیون وزنه برداری شد، گفت: مجمع قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شود که ۲۴ دقیقه به تعویق افتاد. جلسه با وزیر درباره موضوعی بود که بهتر است راجع به آن صحبت نشود.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره پرونده جودو در دادگاه عالی ورزش گفت: فدراسیون جودوی ایران در حال حاضر تعلیق است. حدود ۱۱ ماه از تعلیق فدراسیون جودو سپری شده و تعلیق ما از نوع نامحدود بوده است. فدراسیون جودو بابت تعلیق، از فدراسیون جهانی جودو به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است. آخرین جلسه دادگاه عالی ورزش روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد. محتویات دادگاه محرمانه بود، اما به طرفین فرصت داده شد که تا یک ماه آینده با یکدیگر مذاکره کنند و به توافق برسند. اگر توافقی حاصل نشد، دادگاه عالی ورزش رای خودش را صادر خواهد کرد.

وی افزود: باید ببینیم تا یک ماه آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. فرصت یک ماه دادگاه عالی ورزش زمان مناسبی است که مشکلات میان فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی جودو برطرف شود. فدراسیون جودو و فدراسیون جهانی به دنبال تفاهم هستند و از فرصتی که برای مذاکره ایجاد شد استقبال کردند. اگر یکی از طرفین موافق مذاکره نبود، دادگاه عالی ورزش این فرصت یک ماهه برای مذاکره را در نظر نمی‌گرفت. هر ۲ طرف به دنبال مذاکره هستند، باید صبر کنیم و ببینیم این مذاکرات چگونه پیش می‌رود و چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. امیدوارم توافقی حاصل نشود، اما اگر این طور نشد، طبیعی است که دادگاه عالی ورزش رای خودش را صادر خواهد کرد.


علی نژاد درباره مصدومیت احسان حدادی (ملی پوش دو و میدانی) و تلاش برای اعزام او به آلمان برای درمان گفت: فدراسیون دو و میدانی در رابطه با عمل جراحی خارپاشنه پای حدادی، درخواستی برای من فرستاد که آن را به فدراسیون پزشکی ورزشی ارجاع دادم و برای رسیدگی به این موضوع، کمیسیون پزشکان ۲، ۳ بار جلسه تشکیل دادند. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مدارک پزشکی و شرایط جسمیِ حدادی، او مُصر بود که اگر قرار است پزشک ایرانی عمل جراحی را انجام دهد، تضمین بدهد که او به موقع به تمریناتش برای حضور در المپیک می‌رسد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: در نهایت جمع بندی فدراسیون پزشکی این بود که حدادی در خارج از کشور عمل جراحی خود را انجام دهد. پزشکی که پیش از این چند بار حدادی را عمل کرده بود، برای عمل جراحی بعدی هم تضمین‌های لازم را داد. فدراسیون پزشکی که متولی این کارها به شمار می‌رود و وظیفه اش حمایت از قهرمانان و ورزشکاران ملی است، منابع مالی لازم برای اعزام حدادی به آلمان و عمل جراحی او را فراهم خواهد کرد. بهتر است افراد متخصص درباره مسائل پزشکی صحبت کنند و تصمیم گیری در این باره را به مجموعه پزشکی بسپاریم و به تصمیم آن‌ها احترام بگذاریم.

 علی نژاد گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیمات لازم را در این مورد اتخاذ کرد و همه چیز روال طبیعی خودش را طی کرد و اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواستند تصمیم گیری کنند، خیلی کارشناسی نبود، اما فدراسیون پزشکی ورزشی مرجع تخصصی این کار است و قبلا هم این رویه برای دیگر ورزشکاران طی شد و جمع بندی این بود که در خارج از ایران عمل جراحی انجام شود. سهراب مرادی، حمیده عباسعلی و احسان حدادی در گذشته برای انجام عمل جراحی به خارج از کشور اعزام شدند که خدا را شکر عمل آن‌ها موفقیت آمیز بود.


هجمه به ورزشکار المپیکی یا فدراسیون پزشکی ورزشی کار درستی نیست او افزود: تشخیص پزشکان ما این بود که حدادی به خارج اعزام شود. اگر مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی شرایط را برای انجام اقدامات درمانی در ایران مناسب می‌دیدند، تصمیم دیگری گرفته می‌شد. این که به ورزشکار المپیکی خودمان یا فدراسیون پزشکی ورزشی هجمه بیاورم، کار درستی نیست.

 

دیدگاه‌ها