کد خبر : 1709089 | 30 شهریور 1399 ساعت 18:26 | 82.2K بازدید | 3 دیدگاه

سومی را داد، قلبها را برد

زیباترین صحنه ورزشی جهان، پای خط پایان (عکس)

سانتاندر اسپانیا هفته پیش شاهد اتفاقی کمتر دیده شده در دنیای ورزش بود. حرکت ورزشکار مادریدی تحسین های جهانی را به دنبال داشت.

زیباترین صحنه ورزشی جهان، پای خط پایان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه هفته گذشته در مسابقات سه گانه یا تریاتلون(  یک ورزش ترکیبی که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحلهه استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه‌گانه از سال 2000 در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد) سانتاندر اسپانیا اتفاق جالبی رخ داد.

در این رقابت شاهد حرکتی بودیم که در این دوران به سختی شاهد وقوعش هستیم و در تاریخ نیز به ندرت می توان نمونه مشابهی را به یاد آورد.

 

 

1529049

 

 

رقابت ها با قهرمانی خاوی گومز نویا مرد برجسته سه گانه دنیا پایان یافت ولی مهمترین اتفاق بازی ها به ژست بی نظیر و شاید تکرارنشدنی دیه گو منتریدا ورزشکار سه گانه جوان مادریدی مربوط بود.

منتدریا و  جیمز تیگل انگلیسی برای کسب رتبه سوم رقابت داشتند. در هر رقابت ورزشی، کسب رتبه چهارم اهمیت چندانی ندارد و در آخرین مترهای مسابقه نیز تیگل از جوان مادریدی پیش بود ولی در اوج دویدن و خستگی ذهنی ناشی از یک رقابت سخت و فشرده،تیگل مسیر را اشتباهی رفت تا فرصت برای منتریدا فراهم شود که به سمت رتبه سوم خیز بردارد.

 

 

1529054

 

1529050

 

 

در حالی که همه منتظر بودند منتریدا از خط پایان عبور کرده و رتبه سوم را کسب کند، او ایستاد و به حریفش اجازه داد تا جلوتر به خط برسد و رتبه سوم را به دست بیاورد. حرکتی که تحسین های جهانی را به دنبال داشت.

منتریدا که در عضویت تیم تریاتلون اکواسپورت قرار دارد، در مورد حرکت فوق العاده اش گفت:« وقتی دیدم تیگل مسیر را اشتباهی رفت، بی اختیار  تصمیم گرفتم متوقف شوم. معتقدم او شایسته کسب رتبه سوم بود و اگر من از خط عبور می کردم، انصاف رعایت نمی شد. شک نکنید اگر به عقب برگردم نیز همان کار را تکرار خواهم کرد.»

 

 

1529052

 

 

در واقع هرچندمنتریدا به مدال نرسید ولی او حالا قهرمان قلب هاست و نامش جاودانه.

 

واکنش ها به این حرکت منتریدا در شبکه های اجتماعی نیز زیاد و البته متفاوت بوده است:

 

بورخا استیونز توئیت کرده:« شاید منتریدا در صحنه ای که ما ندیدیم خطایی غیر ورزشی مرتکب شده و اینطور خواسته جبران کند. این نظر من است.»

خسوس پی در پاسخ نوشته است:« ترجیح می دهم به مصاحبه تیگل اشاره کنم که رفتار جوانمردانه منتریدا را ستوده بود. پس یعنی این ادعا بی اساس است.»

 

 

1529051

 

 

کارلوتا نوشته است:« من هم بودم همین کار را انجام می دادم. منتریدا برای همیشه در خاطرم باقی خواهد ماند.»

میگل آنخل سانچز نوشته است:« این فوتبال نیست که در آن ناجوانمردی موج می زند. در دوو میدانی و تریاتلون هر روز شاهد چنین رفتارهایی هستیم.»

کوبی توئیت کرده:« تبریک به این پسر، به والدین و مربیانش. این یعنی تربیت درست.»

کریستینا سولانو هم نوشته:« بعد از دیدن این ویدیو بار دیگر به انسانیت ایمان اوردم.»

هرمس هم از این حرکت به وجد آمده:« واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. عجیب حرکتی بود.»

آلبرتو هیگرا توئیت کرد:« نتیجه در یک رقابت ورزشی هرگز نباید مقدم تر از اخلاق قرار بگیرد.»

 

 

1529053

دیدگاه‌ها